حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> یادداشت حماسه وجهاد
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۰۶۴۵

وقتی خان‌طومان کربلا می‌شود

کربلای خان‌طومان باید سال‌ها و دهه‌ها در خاطره‌ تاریخی ملت مستضعف منطقه و جهان بماند. روزی که نبردهای جانانه شیربچه‌های بیشه علوی در برابر کفتارهای تکفیری زمین منطقه خان‌طومان را به رنگ سرخ درآورد.
پایگاه بصیرت / مهدی سلطانی

خبر سخت بود و جانکاه و مانند تمام اخباری که هر روز از درگیری‌های میدانی در سوریه میان جبهه حق و باطل به گوش می‌رسد؛ در لابه‌لای خبرها جا خوش کرده بود. اما نه این بار این خبر از جنس دیگری بود. قریب به چند ده نفر از شیربچه‌های مدافعان حرم در شهرک خان‌طومان در کمین و اسارت نیروهای تکفیری صهیونیستی گرد آمده بودند و اخبار هولناک کربلای خان‌طومان خط اول خبرهای منطقه شده بود.

خان‌طومان کجاست؟

خان طومان یکی از مهمترین شهرک‌های استراتژیک و راهبردی در جنوب استان حلب در سوریه است که می‌توان از آن به عنوان شاه‌راه کمک به نیروهای تکفیری و پشتیبانی این گرگ‌های دیوصفت یاد کرد. موقعیت این شهرک مهم در جنوب غربی استان حلب است و در فاصله 15 کیلومتری حلب و در کنار بزرگراه حلب دمشق قرار دارد.

خان طومان در ایام محرم سال گذشته یعنی در ماه دسامبر 2015 با عملیاتی که شامل بخش‌های جنوبی حلب می‌شد؛ طعم شیرین آزادی را چشید.در ماه‌های گذشته نیز نبرد جانانه‌ای که رزمندگان پرافتخار حزب الله به همراه لشگر فاطمیون از نیروهای افغانی و مستشاران نظامی سپاه و نیز رزمندگان حزب الله عراق انجام داده بودند؛ پوزه‌های کثیف این گرگ‌‌های وهابی طعم تلخ مذلت را چشید. این نبردها به حدی بود که قریب به 400 نفر از داعشیان را به درک واصل کرد در حالی که شهدای عزیز مدافع حرم با کمترین تعداد شهدا پیروز واقعی در نبرد حقیقی حق و باطل بودند..

چرا خان‌طومان سقوط کرد؟

استفاده از فرصت آتش بسی که نیروهای سوریه در نشان دادن حسن نیت خود و در پی توصیه‌های روسیه آن را پذیرفتند و نقض آن، خنجری بود که کفتارهای تکفیری از پشت به مدافعان حرم زینبی(س) وارد کردند. بدعهدی آمریکا ومتحدان مرتجعش در منطقه، گرگ‌های شوم تکفیری را مهلت دوباره داد تا با سازماندهی مجدد خودشان در این عرصه بتوانند از آتش بس به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند. زیرا این دیوصفتان به درستی می‌دانند که نه توپخانه ارتش سوریه مشغول عملیات است و نه پدافند هوایی این کشور.

آنچه که روز جمعه رخ داد ...

کربلای خان‌طومان باید سال‌ها و دهه‌ها در خاطره‌ تاریخی ملت مستضعف منطقه و جهان بماند. روزی که نبردهای جانانه شیربچه‌های بیشه علوی در برابر کفتارهای تکفیری زمین منطقه خان‌طومان را به رنگ سرخ درآورده بود؛ اما کمین و یورش‌هایی که با استفاده از نقض آتش‌بس از جانب وهابیون صورت گرفت؛ چنان بچه‌های گردان‌‌های مستقر در منطقه را به محاصره درآورد که قلم از بیان آن عاجز و سنگین است.

از تعداد دقیق مجروحین یا شهدا و یا اسرایی که در چنگال وحشیانه گرگ‌های تکفیری گرفتار شده‌اند؛ آمارهای دقیقی در دست نیست. شایعات فضای این رنج جانکاه را نیز بغرنج‌تر می‌کند. دل‌های نگران ده‌ها خانواده مدافعان حرم در انتظار اخبار امیدوارکننده‌ای است که شاید در حوالی اخبار سوریه وجود داشته باشد.

اما در این میان حماسه شیربچه‌های مازندرانی خود حکایت دیگری دارد. در دو روز گذشته اسامی سیزده تن از این شهدای مدافع حرم از استان سرافراز مازندران به صورت رسمی منتشر شد. چیزی که در پس این اخبار هنوز جای خود را نیافته است؛ به یادآوری این نکته است که این بیشه علوی هر روز و هر لحظه در حال ایثار و جانفشانی در راه دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) است و تا ظهور حضرت صاحب(عج) این خط سرخ ادامه خواهد داشت.

آن چه گرگ‌های تکفیری باید در انتظارش باشند

در دو روز گذشته نیروهای مدافع حرم به همراه مستشاران نظامی ایران که مردانه در صحنه‌های نبرد همراه شده‌اند؛ در پی ایجاد و خلق حماسه‌ای هستند که دوباره سایه شوم و نحس این رذل‌صفتان را از منطقه خان‌طومان به در کند. بی‌تردید خون سرخ شهدای مدافع حرم از هر قوم و نژاد و ملیتی، نیروی دوچندانی برای بازپس‌گیری این شهرک استراتژیک به سایر مدافعان حرم خواهد داد و دوباره حماسه‌ای دیگر در شکست نیروهای وهابی صهیونیستی رقم خواهد خورد.

باشد که روزی شاهد آزادی تمام سرزمین شام و کشورهای مسلمان منطقه از لوث وجود نحس این گرگ‌های تکفیری صهیونیستی باشیم.

ان شاالله


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات