صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۱۵۷۷

▼ اخبار کوتاه

▼ اخبار کوتاه
ریاض الاشقر، سخنگوی مرکز امور اسرای فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری ۷۲۹ مورد بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه دادگاه) داشته است و بیشتر بازداشت‌های پیشین تمدید شده است. این ارقام ۳۵ درصد افزایش را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. در این بین برخی از اسرای فلسطینی برای هشتمین بار است که با تمدید بازداشت روبه‌رو می‌شوند.
پایگاه «فارین پالیسی» در خبری اختصاصی گزارش داده است، کاخ سفید انتقال بمب‌های خوشه‌ای به عربستان سعودی را متوقف می‌کند. بیش از یک سال از حمایت همه‌جانبه نظامی،‌ اطلاعاتی و دیپلماتیک آمریکا و غرب از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن می‌گذرد؛ حال خبر رسیده است که با تشدید فشارها به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان یمنی، آمریکا درصدد توقف ارسال بمب‌های خوشه‌ای به سعودی‌هاست.
واردات بنزین که از سال ۱۳۸۹ تاکنون زیر ۱۰ میلیون لیتر در روز بود، با تصمیمات دولت یازدهم بار دیگر به رکوردشکنی روی آورده است. گفتنی است، از اواسط سال ۱۳۹۲ با روی کار آمدن دولت یازدهم، سیاست‌های مدیریت مصرف بنزین، یکی پس از دیگری کنار گذاشته شد و به همین دلیل، واردات بنزین افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که به فراتر از ۱۰ میلیون لیتر برسد.
وبگاه آمریکایی «سایبر برییف» در تحلیلی درباره «سیاست خارجی عربستان سعودی و تقابل با ایران» نوشت: سه نگرانی اصلی سیاست خارجی عربستان، «ایران، ایران و ایران» است. آنها خود را در محاصره راهبردهای ایران در منطقه می‌بینند و تهدید ایران برای آنها بسیار واقعی است.
اسماعیل کوثری، نماینده سابق مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه پس از دوران نمایندگی مجلس به چه کاری خواهد پرداخت، گفت: بنده بعد از مجلس به‌منظور دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) راهی سوریه خواهم شد.
همزمان با کشته شدن ۱۰ نفر از سرکردگان داعش در فلوجه، نیروی پلیس ضد تروریسم روستای «المختار» در شمال فلوجه را که موقعیت مهمی دارد، آزاد و ارتش عراق عملیات ورود به فلوجه را آغاز کرد.
منابع نزدیک به انصارالله یمن از تبادل هزار اسیر میان دو طرف درگیر در این کشور، تا پیش از ماه رمضان و منابع نزدیک به هیئت ریاض از تبادل چهار هزار اسیر خبر دادند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات