صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۹۲۹۶۵

اخبار کوتاه

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقتصاد دانش‌بنیان و گذر کشور از اقتصاد تک‌محصولی به سمت فناوری و علم را شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: امروز در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت کمتر از ۱۰ درصد سهم اقتصاد کشور به اقتصاد دانش‌محور مربوط می‌شود. قادری‌فر در ادامه افزود: بیش از ۲۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور اعلام صلاحیت شده، اما هنوز این شرکت‌ها به صورت شایسته و بایسته نتوانسته‌اند جای پای خود را در کسب‌وکار کشور و اقتصاد محکم کنند.
مؤسسه «دای ولت» آلمان گزارش داد، در حالی که تحریم‌های اروپا علیه روسیه مبادلات دو کشور را تحت تأثیر قرار داده است، اما شرکت‌های آلمانی با بومی‌سازی تولیدات خود در خاک روسیه، تحریم‌های اروپا را دور زده‌اند. در گزارش این مؤسسه آمده است، میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در روسیه در سال ۲۰۱۵ به ۹۶/۱ میلیارد دلار و تنها در سه ماهه نخست سال جاری حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در روسیه به ۲/۱ میلیارد دلار رسیده است.
جاسم الفلاحی، معاون وزیر بهداشت و محیط زیست عراق در گفت‌و‌گو با روزنامه «الصباح» اعلام کرد، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق خواهد آمد تا از پرونده پیوستن تالاب‌های عراق به فهرست میراث جهانی حمایت کند. عراق سعی دارد رأی لازم برای ثبت جهانی تالاب‌های عراق را در نشست یونسکو در استانبول ترکیه که در ماه آینده میلادی برگزار می‌شود، به دست آورد.
جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: حضور ایران در عراق، برای مبارزه با داعش «مفید» است. همان‌طور که همه می‌دانند، ما با ایران چالش‌هایی داشته‌ایم و داریم روی آن چالش‌ها کار می‌کنیم؛ اما می‌توانم به شما بگویم که ایران در عراق به انحای مشخصی مفید بوده است. آنها به وضوح بر داعش متمرکز هستند و به همین سبب قطعاً منفعت مشترکی داریم.
مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه در واکنش به رأی مردم انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا اعلام کرد: «سرنوشت اتحادیه اروپا بیش از پیش به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی شبیه است. فراخوان برگزاری همه‌پرسی در چهار گوشه قاره اروپا طنین‌انداز شده و من به فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد داده‌ام که چنین همه‌پرسی را در فرانسه نیز برگزار کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات