تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۴۱

نقش آمریکا در حمایت از تروریست ها در لبنان

روزنامه لبنانی السفیر با تاکید به اینکه « وزارت دفاع آمریکا به ارتش لبنان اجازه نداد تا به مقر « ابومالک التلی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در ارتفاعات شرقی لبنان حمله کند»، نقش آمریکا در حمایت از تروریست های تکفیری در لبنان را فاش کرد.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از ایرنا، روزنامه السفیر لبنان در این باره خاطرنشان کرد که هدف آمریکا حفظ گروه های تروریستی تکفیری درلبنان به عنوان برگه های خود برای مقابله با حزب الله لبنان است. 
این روزنامه لبنانی به نقل از منابع آگاه عربی نوشت: دستگاه های امنیتی لبنان موفق شدند به طور دقیق محل استقرار سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه القلمون سوریه را در بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه شناسائی و مشخص کنند.
السفیر به نقل از منابع خود افزود: نیروهای امنیتی لبنان از فرماندهی ارتش این کشور خواستند تا موشک « هلیفایر» را با استفاده از یک فروند هواپیمای شناسائی « سیسنا کارافان 208» که آمریکا در اختیار ارتش لبنان قرار داده است به محلی که التلی حضور دارد، شلیک کند اما آمریکائی ها در پاسخ به درخواست فرماندهی نیروی هوائی ارتش لبنان اجازه ندادند، این هواپیما پرواز کند.
ارتش لبنان در سال 2010 هواپیمای سیسنا را بعداز تعدیل و ایجاد تغییراتی در آن برای استفاده در ماموریت های حمایت هوائی از نیروهای ویژه خود از نیروی هوائی آمریکا دریافت کرد.
این هواپیما به سامانه شلیک موشک های هلیفایر مجهز شده است.
لبنان در چهارم ژوئن سال 2015 برای خرید یک هزار موشک هلیفایر با آمریکا قراردادی به ارزش 146 میلیون دلار امضا کرد اما آمریکا تاکنون تعدادی کمی از این موشک ها را به ارتش لبنان تحویل داده است.
آمریکا در ماه دسامبر سال 2015 حدود 50 موشک هلیفایر را تحویل ارتش لبنان دارد اما لبنان نتوانسته از آنها علیه تروریست ها استفاده کند زیرا برد آنها کمتر از هشت کیلومتر است.
نیروهای امنیتی لبنان با توجه به موقعیت محل استقرار ابومالک التلی تاکید کرده بودند، با وجود این ضعف موشک های هلیفایر در صورت موافقت آمریکائی ها با درخواست لبنان، می توان با استفاده از هواپیمای سیسنا این محل را با دقت هدف گرفت به ویژه اینکه ضریب خطا از یک متر کمتر است. 
السفیر نوشت: با اعلام نتایج رصد و کنترل محل استقرار ابومالک التلی توسط نیروهای امنیتی، فرماندهی ارتش لبنان به دفتر ارتباطات نظامی آمریکا مستقر در وزارت دفاع لبنان در منطقه الیرزه بیروت اعلام کرد که با استفاده از هواپیمای سیسنا برای حمله به مقر این سرکرده جبهه النصره براساس توافق امضا شده بین دو کشور موافقت کند.
این روزنامه لبنانی با توجه به اطلاعات دریافتی از منابع مختلف، تاکید کرد: دفتر ارتباطات نظامی آمریکا در پاسخ با استفاده از هرگونه سلاح و تجهیزات آمریکائی برای کشتن ابومالک التلی مخالفت کرد.
السفیر خاطرنشان کرد: آمریکائی ها بدون هرگونه توجیهی برای ابراز این مخالفت، تنها به التزام لبنان به تعهداتش مبنی بر دستیابی به موافقت آمریکا قبل از هر اقدام و هرعملیاتی اشاره کردند.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: این مخالفت آمریکایی ها موجب ناکام ماندن عملیات ارتش لبنان و جان سالم بدر بردن سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه القلمون شد.
السفیر تاکید کرد: این مخالفت همچنین فاش می کند که وزارت دفاع آمریکا حاضر نیست برگه های خود در لبنان را برای فرسایش قدرت مقاومت لبنان که به عامل اصلی توازن نظامی در سوریه تبدیل شده است، از دست بدهد.
این روزنامه لبنانی نوشت که آمریکا درصدد است تا با حفظ گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در بلندی های شهرک های عرسال ، راس بعلبک و القاع در ارتفاعات شرق و شمال شرق لبنان با سوریه، مقاومت لبنان را سرگرم نبرد با آنها کند و به همین دلیل به نیروهای امنیتی و ارتش لبنان اجازه نداد تا ابومالک التلی را به هلاکت برسانند.
روزنامه واشنگتن پست پیشتر مقاله ای را به قلم « دانیل سویر» از دانشگاه جان هاپکینز چاپ کرد که سویر در آن خواستار وارد کردن ضربه هایی به حزب الله لبنان شده بود.
این درخواست سویر در چارچوب نامه دیپلمات های وزارت خارجه آمریکا قرار دارد که خواستار حمله های هوائی علیه ارتش سوریه شده اند.
ابومالک التلی که نام واقعی او « جمال زینیه» است، مسئولیت یکی از محورهای مهم رویاروئی با حزب الله را برعهده دارد و به همین دلیل دامنه فرماندهی او از قلمون غربی سوریه تا بلندی های شهرک عرسال لبنان گسترش یافته است.
التلی همچنین درعملیات های سری پشت خطوط مقاومت و در حمله ها علیه مناطق مقاومت نقش دارد.
السفیرخاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از ابومالک التلی توسط دستگاه های امنیتی غربی و آمریکا به طورغیرمستقیم و با کمک دستگاه امنیتی قطر صورت می گیرد. 
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: چندین معامله آزادسازی گروگان ها و مبادله آنها در قبال دریافت میلیون ها دلار با هدف حمایت مالی از گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره برای افزایش توان آن در رویاروئی با مقاومت لبنان صورت گرفته است.
السفیر تاکید کرد: نجات ابومالک التلی ازهلاکت در ادامه هجمه همه جانبه آمریکا علیه مقاومت از طریق بخش بانکی لبنان است تا شاید به زعم خود بتوانند مقاومت را محاصره و سرگرم کنند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات