بین الملل >>  سیاست خارجی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۵۶۳

دلیل استقرار بمب افکن های روسیه در همدان

به گفته یک کارشناس نظامی روس، بمب افکن‌های راهبردی "تو 22 ام 3" و "سو 34" روسیه که در فرودگاه همدان مستقر شده‌اند، حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه را فعالترخواهد کرد، و این هواپیماها می توانند مواضع داعش در عراق را نیز هدف قرار دهند.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، "کنستانتین سیوکف" به روسیا الیوم تأکید کرد، استفاده از پایگاه هوایی همدان، قدرت و توان حملات روسیه به مواضع تروریست‌ها در سوریه را 3 برابر افزایش می‌دهد.
این کارشناس که نایب رئیس آکادمی مسائل ژئوسیاسی در مسکو می‌باشد، به خبرنگاران گفت: بمب افکن‌های راهبردی "تو 22 ام3" که قبلا از فرودگاه "موزدوک" در جنوب روسیه پرواز می‌کردند، باید مسافتی نزدیک به 3 هزار کیلومتر را طی می کردند، که این امر توانایی حمل سلاح را به اندازه بسیار زیادی کاهش می‌داد، و باید فقط 5 تا 8 تن سلاح حمل می‌کردند.
وی افزود: پس از انتقال این بمب افکن ها به پایگاه هوایی ایران، آنها فقط باید مسافتی 700 کیلومتری را برای رسیدن به اهداف خود در سوریه طی کنند، بنابراین می‌توانند نزدیک به 22 تن سلاح حمل کنند.
به گفتۀ این کارشناس، بمب افکن‌های سو 34 هم که قبلا فقط با سوخت‌گیری در هوا می‌توانستند به سوریه بروند و عملیات انجام دهند، اکنون می‌توانند در هر منطقه از سوریه به مواضع داعش حمله کنند و حتی به مواضع داعش در عراق برسند.
از سوی دیگر، ویکتور اوزیروف سناتور روس اظهار داشت، در صورت دستیابی تروریستها به سلاح ضد هوایی، استفاده از پایگاه هوایی ایران، به مقدار بسیار زیادی از خطر هدف قرار گرفتن هواپیماهای روسیه می‌کاهد.
اوزیروف که رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیتی سنای روسیه است، اظهار داشت، استفاده از پایگاه ایران در کنار پایگاه حمیمیم در سوریه گزینه های روسیه را برای انجام حمله افزایش می‌دهد.
وی استقرار بمب افکن های روسیه در ایران را بیانگر عمق همکاری دو کشور دانست.
 در مقابل گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا استفاده روسیه از ایران به عنوان پایگاهی برای حمله هوایی به تروریست ها در سوریه را تاسف آور خواند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تلاش می کند مرزهای استفاده روسیه از پایگاه های ایرانی در عملیات علیه سوریه را ارزیابی کند.
این وزارتخانه همچنین استفاده روسیه از ایران به عنوان پایگاهی برای حمله هوایی به سوریه را تاسف آور خواند. مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه، اقدام اخیر مسکو در حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه از طریق ایران را گامی توصیف کرد که منجر به ادامه جنگ در سوریه خواهد شد.
واشنگتن مدعی شد که استفاده مسکو از پایگاه های ایرانی برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است و مقامات آمریکایی هنوز به نقطه آغاز همکاری نظامی با روسیه در سوریه نرسیده اند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که واشنگتن هنوز به نقطه آغاز همکاری نظامی با روسیه در سوریه نرسیده است
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات