بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۵۹۴

مایکل مور: ترامپ نمی‌خواهد رییس جمهور شود

یک مستندساز امریکایی مدعی است که یک منبع آگاه به وی گفته دونالد ترامپ تنها در چارچوب یک تاکتیک مذاکراتی برای فعالیت‌های تلویزیونی خود وارد رقابت‌های انتخاباتی شد و از موفقیت‌های خود نیز «شگفت زده» شده است.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پرس تی وی، مایکل مور با اشاره به اینکه وی مطمئن بوده که ترامپ نمی‌خواهد رییس جمهور امریکا شود ادعا کرد نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای جلوگیری از ورود به دفتر ریاست جمهوری امریکا در حال خرابکاری در رقابت‌های انتخاباتی خودش است.

مور در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی هافینگتون پست تأکید کرد ترامپ به امید اعمال فشار برای دریافت یک بسته دستمزد بیشتر از شبکه خبری «ان بی سی» وارد رقابت‌های انتخاباتی شد. این شبکه خبری پیشتر ترامپ را به عنوان ستاره یکی از برنامه های تلویزیونی خود به کار گرفته بود اما پس از اینکه وی در ابتدای رقابت‌های انتخاباتی مهاجران مکزیکی را «فروشنده مواد مخدر» و «تجاوزگر» خواند او را اخراج کرد.

به گفته مور که به نام منبع مورد نظر خود اشاره نکرد ترامپ تنها برای افزایش سهم خود در سایر شبکه های تلویزیونی به رقابت‌های انتخاباتی ادامه داد.

این مستندساز امریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: «و بعد چیزی اتفاق افتاد که صادقانه بگویم اگر برای شما هم روی می‎داد احتمالاً واکنش مشابهی داشتید. ترامپ مردم کشور را برانگیخت، به ویژه افرادی که مخالف میلیاردها بودند که این مایه شگفتی خودش هم شد.»
مور افزود ترامپ از توجهی که به رقابت‌های انتخاباتی‌اش شد سرمست شد.
وی در ادامه نوشت: «ترامپ دوباره عاشق خودش شد و خیلی زود مأموریت خود برای کسب یک معامله خوب برای یک برنامه تلویزیونی را فراموش کرد. وی دیگر سلطان تجار نبود بلکه سلطان جهان شده بود!»

مور سپس به یک رشته از حوادث در هفته‌های اخیر اشاره کرد که موجب شده است میزان محبوبیت ترامپ کاهش یابد. این مستندساز امریکایی به حملات ترامپ به خانواده همایون خان، مسلمان امریکایی که در جنگ عراق کشته شد و اشاره تلویحی وی به اینکه «طرفداران متمم دوم قانون اساسی امریکا» (که تضمین‌کنندۀ حمل سلاح است) می‌توانند کلینتون را به گلوله ببندند اشاره کرد و گفت رفتار عجیب و غریب ترامپ تلاشی برای قربانی کردن رقابت‌های انتخاباتی اش است.

وی در ادامه گفت: «شاید بحران سه هفته گذشته هم اتفاقی نبوده باشد. شاید این هم بخشی از راهبرد جدید وی (ترامپ) برای خارج شدن از رقابتی است که او هرگز قصد نداشت تا پایان آن پیش برود.»
مور در پایان گفت ترامپ به جای باختن در شب انتخابات از نامزدی جمهوری‌خواهان دست برمی‌دارد.

وی افزود: «به من اعتماد کنید من این فرد را دیده‌ و یک بعدازظهر را با وی سپری کرده‌ام. وی به جای اینکه بگذارد چند ثانیه پس از بسته شدن آخرین حوزه رأی گیری در شب انتخابات حرف ابتدایی واژه بازنده روی پیشانی‌اش نقش ببندد، کلینتون‌ها و اوباماها را به مجلس ازدواج بعدی خود دعوت خواهد کرد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات