بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۷۵۳۶

ترامپ: جریان دلارزدایی را متوقف خواهم کرد

رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داد در صورت رسیدن دوباره به ریاست جمهوری جلوی روند کنونی دلارزدایی در اقتصاد کشورهای جهان را بگیرد.
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز فعلی در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه در مصاحبه‌ای ادعا کرد چنانچه بار دیگر به ریاست جمهوری برسد جریان روزافزون کنار گذاشتن ارز دلار از معاملات از سوی کشورهای جهان را متوقف کند.ترامپ در حالی که با شبکه «سی.ان.بی.سی» مصاحبه می‌کرد گفت: «من به کشورها اجازه نخواهم داد دلار را رها کنند. اگر ما این استاندارد را از دست بدهیم انگار که در یک جنگ انقلابی شکست خورده‌ایم. این همچون ضربه‌ای به کشور ما و همچون شکست خوردن در یک جنگ است. ما نمی‌توانیم بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد. تعداد خیلی زیادی از کشورها در حال مبارزه برای توقف استفاده از دلار هستند.»
جریان دلارزدایی در پی اعمال تحریم‌ های آمریکا علیه روسیه - یکی از اعضای اصلی سازمان اقتصادی بریکس - در سال گذشته بیش از پیش تشدید شده و مورد توجه قرار گرفت و از همان زمان به بعد این گروه اقتصادی استفاده از ارزهای جایگزین دلار را در دستور کار قرار داد.اصلی ترین محور نشست تابستان گذشته سران سازمان اقتصادی بریکس در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی که در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۴ اوت (۳۱ مرداد تا دوم شهریور) برگزار شد، دلارزدایی و استفاده از ارزهای جایگزین مرتبط با اعضای اصلی این گروه در تجارت بین‌المللی بود.«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی ویدئوکنفرانسی خطاب به این نشست سران گروه بریکس گفت روند دلارزدایی در جهان، روندی غیرقابل بازگشت است.رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی در اواسط آذر ماه در نشست انجمن سرمایه‌گذاری در مسکو مجددا تاکید کرد دوران تسلط دلار آمریکا و یورو بر معاملات بین‌المللی به پایان رسیده است. او در این سخنرانی بیان کرد: کشورهایی که با استفاده از ارزهای ملی معاملات با شرکای بین‌المللی را انجام می‌دهند روز به‌روز بیشتر می‌َشوند و نظام معامله با ارزهای ملی جایگزین استفاده از دلار آمریکا و یورو شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات