تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۸۵

طرح اسرائیل برای شهرک‌سازی در الخلیل

بنا بر گزارش‌ها، مقام‌های اسرائیلی درصدد ساخت خانه‌های جدید برای شهرک‌نشینان صهیونیست در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری برآمده‌اند.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پرس تی وی، یک نهاد وابسته به وزارت امور نظامی اسرائیل موسوم به کوگات روز دوشنبه اعلام کرد مجوز نقشه‌کشی برای این ساختمان‌ها صادر شده است.
این وزارتخانه اوایل سال جاری میلادی مجوز نقشه‌کشی برای ساخت واحدهای مسکونی در منطقه اچ2 را به طور رسمی صادر کرده بود.
به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، زمین در نظر گرفته شده برای ساخت این واحدهای مسکونی داخل یک پایگاه نظامی به نام «میتکانیم» قرار دارد.
سازمان اسرائیلی «هم‌اکنون صلح» که مخالف شهرک‌سازی است، ضمن انتقاد از این طرح، آن را مغایر حکم دادگاه عالی این رژیم برشمرد.
بنا بر حکم دادگاه عالی در سال 1979 تبدیل کردن کاربری مناطق نظامی به زمین‌هایی برای استفاده غیرنظامیان، غیرقانونی است.
الخلیل شهر عمدتاً فلسطینی نشین در 30 کیلومتری جنوب بیت‌المقدس اشغالی است. اسرائیل کنترل حدود 20 درصدِ الخلیل را در دست دارد.
حدود هزار شهرک‌نشین اسرائیلی و ده‌ها هزار فلسطینی ساکن این شهر هستند.
سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می‌دانند چرا که اسرائیل در جنگ سال 1967 میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرد. بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی نیروی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.
بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک که رژیم اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی از جمله در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.
آمارها حاکی است جمعیت صهیونیست‎های ساکن سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل اسرائیل از سال 1948 تاکنون بیش از 7 برابر شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات