تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۰۴۴

همکاری نظامی امارات و رژیم صهیونیستی

از همان ابتدا که روابط بین رژیم های سعودی وصهیونیستی وارد مرحله عادی سازی علنی شد، مشخص بود این اتفاق بخشی از یک روند رو به گسترش است که ریشه در گذشته دارد و در آینده ادامه خواهد یافت و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را با خود همراه می کند.
به گزارش گروه بین المل بصیرت به نقل از ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار در این زمینه نوشت: افشای برگزاری مانور مشترک نیروهای هوائی امارات، پاکستان و رژیم صهیونیستی در ایالات متحده اتفاق غیرمترقبه و ناگهانی نبوده و در آینده نیز افشای همکاری های بیشتر کشورهای اردوگاه عادی سازی روابط و ائتلاف با تل آویو اتفاق شگفت آوری نخواهد بود.
درست است که این اقدام معانی و نشانه های نظامی زیادی در خود نهفته دارد اما قبل ازهر چیز نشان از گزینه های راهبردی دارد که سعودی ها به مرور زمان آن را رو می کنند.
ریاض اکنون نقطه ثقل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و در زمینه انتقال به مرحله ائتلاف با رژیم صهیونیستی حرف آخر را می زند.
بنابراین از قبل معلوم بود و امروز هم کاملا روشن است که با اقدامات کمی و کیفی زیادی روبه رو خواهیم شد که همه بیانگر انتقال به مرحله جدیدی از تعامل برخی کشورهای عربی و منطقه با رژیم صهیونیستی هستند.
دراین مرحله برخی کشورهای عربی نظریه همکاری و تقویت روابط با دشمن صهیونیستی را بر پایه منافع و تهدیدهای مشترک دنبال می کنند و البته همه این همکاری ها و تحولات به ضرر ملت و آرمان فلسطین تمام می شود.
نکته قابل توجه این است، اتفاقی مانند اجرای مانور مشترک نظامی با رژیم صهیونیستی یک خبر عادی تلقی می شود و با آن به عنوان خبر افشای همکاری نظامی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و دشمن ملت های عربی و عامل آوارگی مردم فلسطین برخورد نمی شود.
این مساله نشان می دهد سعودی و همه اردوگاه کشورهای موافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درصدد هستند و شاید تا حدی موفق شده اند فضای منطقه ای را برای اقدامات بعدی خود در زمینه ائتلاف با این رژیم آماده کنند.
مانند هر مانور نظامی دیگر، مانور هوایی در ایالات متحده نیز به گفته یک افسر صهیونیست «بیشتر شبیه یک جنگ واقعی بود که در آن با جنگنده های دشمن فرضی و موشک های ضد هوایی زمین به هوا « اس 300» که در اختیار ایران قرار گرفته و حمله های سایبری مقابله شد».
این حرف ها رویکرد کلی و فضای حاکم بر این مانور را نشان می دهد و اینکه اقدامات و مانورهای مشابهی در آینده برگزار خواهد شد.
در بعد سیاسی نیز این دست مانورها نشان می دهد روابط سری و محرمانه و سطح همکاری ها بین دشمن صهیونیستی و چند کشور عربی و در راس آنها سعودی و امارات به چه مرحله ای رسیده است.
الاخبار تاکید کرد: شکست توطئه ها علیه سوریه ، عراق و یمن، باعث انتقال کشورهای عربی به مرحله اجرای مانور نظامی با دشمن صهیونیستی و حتی افشای آن شده است.
این شکست ها سعودی و متحدان آن را مجبور کرد برای ایجاد توازن با محور مقاومت و مقابله با تهدیدهایی که ممکن است این کشورها با آن روبه رو شوند بر اساس دستیابی به اهداف مشترک به دنبال یک وزنه مهم و راهبردی در منطقه باشند.
رسانه های رژیم صهیونیستی پیشتر خبر این مانور را که در فاصله بین 15 تا 26 ماه گذشته میلادی در ایالات متحده برگزار شد، منتشر کردند.
این نخستین بار بود که خبر برگزاری مانور مشترک با حضور نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی و امارات و پاکستان و اسپانیا اعلام می شد.
در گزارش شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در باره ویژگی این مانور آمده است: نیروهای هوایی شرکت کننده در مانوراقدام به اجرای ده ها ماموریت هجومی، نبردهای هوایی و سوخت گیری در آسمان کردند.
در ادامه این گزارش اضافه شده است: کشورهای شرکت کننده در مانوراهمیت زیادی به نیروی هوایی اسرائیل می دهند و خلبانان اماراتی و پاکستانی ابایی از این نداشتند که در کنار خلبانان اسرائیلی تمرین و با هم پرواز کنند.
یک افسر عالی رتبه نیروی هوایی آمریکا نیر با بیان اینکه مانور تنها محدود به پروازهای مشترک نبود، گفت: اماده سازی برای ماموریت ها ، تبادل اطلاعات ، درک وضعیت جبهه و اجرای عملیات در آسمان از برنامه های مانور بود.
سایت صهیونیستی« والاه» هم نوشت یک اسکاداران از جنگنده های ارتش رژیم صهیونیتسی در ماه گذشته به همراه نیروهای هوائی پاکستان، امارات و اسپانیا در مانور هوائی در ایالات متحده شرکت کردند.
این سایت افزود: 50 جنگنده از مدل های مختلف در این مانور شرکت کردند و 8 جنگنده و هواپیمای سوختگیری اسرائیل در آن حضور داشتند.
این سایت از قول یک افسر ارشد صهیونیست نوشت: تفاوت زیادی بین شرکت کنندگان در مانور وجود داشت.
والاه اضافه کرد: نیروی هوایی اسرائیل برای نخستین بار در مانوری ادر این سطح، سوخت گیری در آسمان و همچنین خلبانان آمریکائی و اسرائیلی سناریوی فرضی تحت عنوان « حمله در دایره سوم» را تمرین کردند.
افسر صهیونیست گفت: پرواز ما به آمریکا یک پروازعملیاتی نبود ، ما به سلاح مجهز نبودیم و به همین دلیل با پرواز به کشورهای دوست به صورت عادی و به طور معمول به سوی آمریکا پرواز کردیم.
وی افزود: کادر پروازی سفری طولانی داشتند، 8 تا9 ساعت مسیر هوایی بود و واقعا تمرین خوبی برای حمله در دایره سوم به شمار می آمد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات