سیاسی >>  امام و رهبری >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۳۲
امام خامنه‌اي خطاب به مسلمانان جهان اسلام:

بايد فکري اساسي براي مديريت حرمين شريفين و مسئله‌ي حج بکنيد!

جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهاي مسلمان بايد حاکمان سعودي را بشناسند و واقعيت هتّاک و بي‌ايمان و وابسته و مادّي آنان را بدرستي درک کنند؛ بايد به‌خاطر جناياتي که در گستره‌ي جهان اسلام به بار آورده‌اند، گريبان آنها را رها نکنند؛ بايد به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ي آنان با ضيوف الرّحمان، فکري اساسي براي مديريت حرمين شريفين و مسئله‌ي حج بکنند. کوتاهي در اين وظيفه، آينده‌ي امّت اسلامي را با مشکلات بزرگ‌تري مواجه خواهد ساخت.
پایگاه بصیرت / پيام حج امام خامنه اي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي به مناسبت فرارسيدن موسم حج ابراهيمي، پيام مهمي خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان صادر نمودند. اين پيام، امسال در حالي منتشر مي‌شود که با کارشکني‌هاي حکّام سعودي، هيچ زائر ايراني در مراسم حج بيت‌الله الحرام حضور ندارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيام امسال خود تأکيد نمودند: «جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهاي مسلمان بايد حاکمان سعودي را بشناسند و واقعيت هتّاک و بي‌ايمان و وابسته و مادّي آنان را بدرستي درک کنند؛ بايد به‌خاطر جناياتي که در گستره‌ي جهان اسلام به بار آورده‌اند، گريبان آنها را رها نکنند؛ بايد به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ي آنان با ضيوف الرّحمان، فکري اساسي براي مديريت حرمين شريفين و مسئله‌ي حج بکنند. کوتاهي در اين وظيفه، آينده‌ي امّت اسلامي را با مشکلات بزرگ‌تري مواجه خواهد ساخت.»

متن محوربندي شده پيام بدين شرح است:

***

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌ (۱)

و الحمدلله ربّ العالمين و صلّي الله علي سيدنا محمّدٍ و آله الطّيبين و صحبه المنتجبين و من تبعهم باحسانٍ الي يوم الدّين.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان!

حج، فريضه‌اي قدسي و دنيوي و خدايي و مردمي

موسم حج براي مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خلايق، و موسم نورانيت دل و خشوع و ابتهال(۱) در برابر خالق است. حج، فريضه‌اي قدسي و دنيوي و خدايي و مردمي است. از سويي فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا»(۲) و «وَ اذکُرُوا اللّهَ في اَيامٍ مَعدوداتٍ»(۳) و از سويي خطابِ «اَلَّذي جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فيهِ وَالباد»(۴) ابعاد بي‌انتها و متفاوت آن را روشن ميسازد.

تجلي امنيت در حج

در اين فريضه‌ي بي‌نظير، امنيت زمان و مکان همچون نشانه‌اي آشکار و ستاره‌اي درخشان، دل انسانها را آرامش ميبخشد و حج‌گزار را از محاصره‌ي عوامل ناامني که از سوي ستمگران سلطه‌گر، همواره آحاد بشر را تهديد کرده است بيرون ميکشد و لذّت ايمني را در دوره‌اي معين به او ميچشاند.

حج؛ مظهر عزّت و معنويت و وحدت و شُکوه

حجّ ابراهيمي که اسلام به مسلمانان هديه کرده است، مظهر عزّت و معنويت و وحدت و شُکوه است؛ عظمت امّت اسلامي و اتّکاء آنان به قدرت لايزال الهي را به رخ بدخواهان و دشمنان ميکِشد و فاصله‌ي آنان را با منجلاب فساد و حقارت و استضعافي که زورگويان و قلدران بين‌المللي بر جوامع بشري تحميل ميکنند، برجسته ميسازد. حجّ اسلامي و توحيدي، مظهر «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَينَهُم»(۵) است؛ جايگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.

آنان که حج را به يک سفر زيارتي ـ سياحتي فروکاسته و دشمني و کينه‌ي خود با ملّت مؤمن و انقلابي ايران را در زير عنوان «سياسي کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شيطانهايي خُرد و حقيرند که از به خطر افتادنِ مطامع شيطان بزرگ، آمريکا، به خود ميلرزند.

حکّام سعودي؛ گمراهاني روسياه

حکّام سعودي که امسال صدّ عن سبيل‌اللّه و المسجد الحرام کرده(۶) و راه حجّاج غيور و مؤمن ايراني به خانه‌ي محبوب را بسته‌اند، گمراهاني روسياهند که بقاي خود بر اريکه‌ي قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهاني و هم‌پيماني با صهيونيسم و آمريکا و تلاش براي برآوردن خواسته‌ي آنان ميدانند و در اين راه از هيچ خيانتي روي‌گردان نيستند.

نقش آل سعود جنايتکار در به شهادت رساندن حجاج در منا

اکنون قريب يک سال از حوادث مُدهش(۷) منا ميگذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عيد و در لباس احرام، در زير آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکي پيش از آن در مسجدالحرام نيز جمعي در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشيده شدند. حکّام سعودي در هر دو حادثه مقصّرند؛ اين چيزي است که همه‌ي حاضران و ناظران و تحليلگران فنّي بر آن اتّفاق‌نظر دارند؛ و گمان عمدي بودن حادثه نيز از سوي برخي صاحب‌نظران مطرح شد. تعلّل و کوتاهي در نجات مجروحان نيمه‌جاني که جان شيفته و دل مشتاق آنان در عيد قربان با زبان ذاکر و ترنّم آيات الهي همراه بود، نيز قطعي و مسلّم است. مردان قسي‌القلب و جنايت‌کار سعودي آنان را با جان‌باختگان، در کانتينرهاي دربسته محبوس ساختند و به جاي درمان و کمک يا حتّي رساندن آب به لبان تشنه‌ي آنان، آنها را به شهادت رساندند. چند هزار خانواده از کشورهاي گوناگون عزيزان خود را از دست دادند و ملّتهاي آنان داغدار شدند. از جمهوري اسلامي نزديک به پانصد نفر در ميان شهدا بودند. دل خانواده‌ها همچنان مجروح و داغدار است و ملّت همچنان غمگين و خشمگين است.

حکام سعودي و فرار از پاسخگويي در حادثه منا

حکّام سعودي به جاي عذرخواهي و پشيماني و تعقيب قضائي مقصّران مستقيمِ اين حادثه‌ي هولناک، با نهايت بي‌شرمي و وقاحت، حتّي از تشکيل هيئت حقيقت‌ياب بين‌الملل اسلامي نيز سر باز زدند؛ به جاي ايستادن در جايگاه متّهم، در جايگاه مدّعي ايستادند و دشمني ديرين خود با جمهوري اسلامي و با هر پرچم برافراشته‌ي اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُک‌سري بيشتر آشکار ساختند.

تلاش کثيف بوقهاي تبليغاتي سعودي براي متهم کردن جمهوري اسلامي در محروم سازي حجاج ايراني

بوقهاي تبليغاتي آنان اعم از سياستمداراني که رفتار آنان در برابر صهيونيست‌ها و آمريکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتيان ناپرهيزکار و حرام‌خواري که آشکارا برخلاف کتاب و سنّت فتوا ميدهند، تا پادوهاي مطبوعاتي که حتّي وجدان حرفه‌اي هم مانع دروغ‌سازي و دروغ‌گويي آنان نيست، تلاش بيهوده ميکنند که جمهوري اسلامي را در محروم‌سازي حجّاج ايراني از حجّ امسال، متّهم نشان دهند.

حکّام فتنه‌انگيز و جنايتکار سعودي دم از سياسي نشدن حج مي‌زنند!

حکّام فتنه‌انگيزي که با تشکيل و تجهيز گروه‌هاي تکفيري و شرور، دنياي اسلام را گرفتار جنگهاي داخلي و قتل و جرح بي‌گناهان کرده‌اند و يمن و عراق و شام و ليبي و برخي ديگر از کشورها را به خون آغشته‌اند؛ سياست‌بازانِ از خدا بي‌خبري که دستِ دوستي به رژيم اشغالگر صهيونيست داده و چشم بر رنج و مصيبت جانکاه فلسطينيان بسته‌اند و دامنه‌ي ظلم و خيانت خود را تا شهر و روستاي بحرين گسترده‌اند؛ حاکمان بي‌دين و بي‌وجداني که فاجعه‌ي بزرگ منا را پديد آورده و با نام خادمان حرمين، حريم حرم امن الهي را شکسته و ميهمانان خداي رحمان را در روز عيد در منا و پيش از آن در مسجدالحرام قرباني کرده‌اند، اکنون از سياسي نشدن حج دَم ميزنند و ديگران را به گناهان بزرگي که خود مرتکب شده يا تسبيب(۸) کرده‌اند، متّهم ميکنند. آنان مصداق کامل بيان روشنگر قرآن کريمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّىٰ سَعىٰ فِي الاَرضِ لِيفسِدَ فيها وَ يهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لا يحِبُّ الفَساد * وَ اِذا قيلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌ُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد.(۹)

کوتاهي در برابر آل سعود، تهديد کننده آينده امت اسلامي

امسال نيز بنا بر گزارشها، علاوه بر صدّ(۱۰) حجّاج ايراني و برخي ملّتهاي ديگر، حجّاج ديگر کشورها را در محدوده‌ي کنترل‌هاي نامعهود(۱۱) با کمک دستگاه‌هاي جاسوسي آمريکا و رژيم صهيونيستي قرار داده و خانه‌ي امن الهي را براي همه ناامن کرده‌اند. جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهاي مسلمان بايد حاکمان سعودي را بشناسند و واقعيت هتّاک و بي‌ايمان و وابسته و مادّي آنان را بدرستي درک کنند؛ بايد به‌خاطر جناياتي که در گستره‌ي جهان اسلام به بار آورده‌اند، گريبان آنها را رها نکنند؛ بايد به‌خاطر رفتار ظالمانه‌ي آنان با ضيوف(۱۲) الرّحمان، فکري اساسي براي مديريت حرمين شريفين و مسئله‌ي حج بکنند. کوتاهي در اين وظيفه، آينده‌ي امّت اسلامي را با مشکلات بزرگ‌تري مواجه خواهد ساخت.

دعا براي حفظ جان حجاج خانه خدا در برابر تعرض شجره ملعونه طواغيت

برادران و خواهران مسلمان! امسال جاي حجّاج مشتاق و بااخلاص ايراني در مراسم حج خالي است، ولي آنان با قلبهاي خود حاضر و در کنار حاجيان از سراسر جهان و نگران حال آنان هستند، و دعا ميکنند که شجره‌ي ملعونه‌ي طواغيت نتوانند گزندي به آنان برسانند. برادران و خواهران ايراني خود را در دعاها و عبادتها و مناجاتهاي خود ياد کنيد و براي رفع گرفتاري‌ها از جوامع اسلامي و کوتاه شدن دست مستکبران و صهيونيست‌ها و سرسپردگان آنها از امّت اسلامي دعا کنيد.

گراميداشت ياد شهداي منا

اينجانب ياد شهداي منا و مسجدالحرام در سال گذشته و شهداي مکّه در سال ۶۶ (۱۳) را گرامي ميدارم و از خداي عزّوجلّ براي آنان طلب مغفرت و رحمت و علوّ درجات ميکنم و با سلام به حضرت بقيةالله اعظم (روحي له الفداء) دعاي مستجاب آن بزرگوار را براي اعتلاي امّت اسلامي و نجات مسلمانان از فتنه و شرّ دشمنان طلب مينمايم.

و باللّه التّوفيق و عليه التُّکلان

سيدعلي خامنه‌اي

آخر ذي‌القعده ۱۴۳۷

۹۵/۶/۱۲

۱) تضرّع

۲) سوره‌ي بقره، بخشي از آيه‌ي ۲۰۰؛ «...همان‌گونه که پدران خود را به ياد مي‌آوريد، يا با يادکردني بيشتر، خدا را به ياد آوريد...»

۳) سوره‌ي بقره، بخشي از آيه‌ي ۲۰۳؛ « و خدا را در روزهاي معين ياد کنيد...»

۴) سوره‌ي حج، بخشي از آيه‌ي ۲۵؛ «...که آن را براي مردم، اعم از مقيم در آنجا و باديه‌نشين، يکسان قرار داديم...»

۵) سوره‌ي فتح، بخشي از آيه‌ي ۲۹؛ «...بر کافران سختگير و با همديگر مهربان...»

۶) بازداشتن از راه خدا و مسجدالحرام

۷) هراس‌انگيز

۸) باعث شدن، موجب شدن

۹) سوره‌ي بقره، آيه‌ي ۲۰۵ و ۲۰۶؛ «و چون برگردد [يا رياستي يابد] کوشش ميکند که در زمين فساد نمايد و کشت و نسل را نابود سازد و خداوند تباهکاري را دوست ندارد. چون به او گفته شود «از خدا پروا کن»، نخوت او را به گناه کشاند. پس جهنّم براي او بس است، و چه بد بستري است.»

۱۰) بازداشتن، مانع شدن

۱۱) غير متداول، غير معمول

۱۲) ميهمانان

۱۳) فاجعه‌ي جمعه‌ي خونين مکه، نمونه‌اي ديگر از خصومتهاي آمريکا است که در روز ۹ مرداد ۱۳۶۶ (۶ ذي‌الحجه ۱۴۰۷ ق) در موسم حج و پس از مراسم برائت از شرک و مشرکين توسط حکام رژيم آل سعود روي داد و ضمن هتک حرمت آن حرم امن الهي، نزديک به چهارصد ايراني و غير ايراني -که اکثراً زنان بودند- به شهادت رسيدند و چندين برابر اين تعداد نيز مجروح شدند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات