صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۷۷

از آمار خیالی بیکاری تا تقویت شبکه جاسوسی انگلیس

۱- یک فیلم فارسی‌زبان؛ نماینده بریتانیا در اسکار
مؤسسه فیلم بریتانیا (بی‌اف‌آی) روز چهارشنبه، ۳۱ شهریور ماه فیلم فارسی‌زبان «زیر سایه» ساخته بابک انوری، فیلمساز بریتانیایی ایرانی‌تبار را برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی اسکار معرفی کرد. معرفی این فیلم، چند روز پس از انتخاب فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده امسال سینمای ایران انجام می‌شود و به این ترتیب دو فیلم فارسی‌زبان برای نخستین بار در این بخش از اسکار با یکدیگر رقابت می‌کنند. «زیر سایه» نخستین فیلم بلند سازنده‌اش به شمار می‌آید و اولین بار در زمستان سال گذشته در جشنواره آمریکایی معتبر ساندنس به نمایش درآمده است. داستان فیلم، در سال ۱۳۶۷ در اوج جنگ ایران و عراق و موشک‌باران شهر تهران می‌گذرد و ماجرایی ترسناک را درباره رابطه یک مادر و دختر خردسالش پس از اصابت یک موشک عمل‌نکرده به آپارتمان‌شان روایت می‌کند.
۲- تقویت شبکه جاسوسی انگلیس با نیروهای جدید!
سازمان اطلاعات خارجی انگلستان به دلیل آنچه افزایش خطرات امنیتی ناشی از گروه‌های تروریستی معرفی کرده است، تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود هزار نیروی جدید استخدام می‌کند. پایگاه اینترنتی «ایلاف» به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: ام‌آی۶ به دلیل افزایش فعالیت‌های تروریستی و توسعه عملیات اینترنتی و ضرورت فعالیت در حوزه پیشرفت‌های فناوری، شمار اعضای خود را از ۲۵۰۰ به ۳۵۰۰ نفر افزایش می‌دهد. دولت انگلستان پس از بازنگری راهبرد امنیتی و دفاعی خود در سال ۲۰۱۵ میلادی مقرر کرد که ۱۹۰۰ نیروی جدید را در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور استخدام کند. هنوز سهم ام‌آی۶ از نیروهای جدید اعلام نشده، اما بی‌بی‌سی به نقل از منابع رسمی اعلام کرد، بیشتر این اشخاص در ام‌آی۶ و بقیه در سازمان اطلاعات داخلی «ام‌آی۵» مشغول کار خواهند شد.
۳- آمار ۵/۲ میلیونی بیکاران خوش‌خیالی است
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام آمار ۵/۲ میلیون نفری بیکاران از سوی وزارت کار را نوعی خوش‌خیالی و بی‌خیالی دانست و گفت: اصلاحیه قانون کار دو هفته آینده بررسی می‌شود و شاهد تغییرات جدی به نفع کارگران خواهیم بود. سلمان خدادادی درباره نحوه محاسبه شغل در دولت گفت: اینکه فردی بیکار برای مدت کوتاهی به مغازه پدرش سر بزند و در دولت شاغل به شمار آید، قطعاً آمار بیکاری را در محاسبات کاهش می‌‌دهد. خدادادی با بیان اینکه در خوش‌بینانه‌ترین حالت شمار بیکاران کمتر از شش میلیون نفر به طور رسمی نیست، اظهار داشت: برخی از مراجع تعداد بیکاران را بیش از ۱۰ میلیون نفر اعلام می‌کنند که با بررسی‌های صورت‌گرفته و افزایش تعداد مراجعات این آمار دور از ذهن نیست.
۴- آمریکا با جدا نکردن معارضین از تروریست‌ها به دنبال سرنگونی اسد است
وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: خودداری واشنگتن از جدا کردن تروریست‌ها از معارضین این فرض را تقویت می‌کند که آمریکا همچنان به دنبال براندازی نظام سوریه است. «سرگئی لاوروف» پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران بار دیگر به انتقاد از عملکرد آمریکا در سوریه پرداخت و در عین حال گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر وجود دارد، این است که از شکست توافق‌نامه روسیه و ایالات متحده جلوگیری شود. لاوروف تأکید کرد، تنها در صورتی آتش‌بس در سوریه موفق می‌شود که با جبهه النصره و داعش مبارزه شود، در غیر این‌صورت هر گونه آتش‌بسی در سوریه بی‌معنی خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات