صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۴۹

از خلاف شأن نمایندگی تا دستاورد دیپلماسی لبخند

۱- رفتار محمود صادقی خلاف شأن نمایندگی تشخیص داده شد
عزیز اکبریان، نایب‌رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگویی درباره برگزاری جلسه فوق‌العاده در زمینه رسیدگی به پرونده محمود صادقی، نماینده مردم تهران در این هیئت با اشاره به گزارش دادستان تهران به رئیس مجلس درباره این پرونده، گفت: ۱۶ مورد اتهامی که در این پرونده از سوی دادستان اعلام شده بود، به مجلس ارسال و بررسی شد؛ همچنین توضیحات صادقی در این زمینه شنیده شد. وی با اشاره به اینکه این رأی با نظر اکثریت آرا به تصویب رسید، افزود: از ۱۶ مورد اتهامی که به نماینده تهران وارد شده بود، ۱۴ مورد خلاف شأن نمایندگی تشخیص داده شد و دو مورد جزء مواردی بود که وظیفه نمایندگی تشخیص داده شد. بنابراین قرار شد پس از جمع‌بندی پرونده از سوی این هیئت به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال شود.

۲- ترامپ با کسب چند رأی الکترال رئیس‌جمهور آمریکا شد؟
روز دوشنبه اعضای مجمع گزینندگان یا همان کالج الکترال در مرکز ایالت‌های خودشان جمع شدند و برای انتخاب رئیس‌جمهور رأی دادند که بر این اساس با وجود تلاش‌های برخی چهره‌های دموکرات به منظور متقاعد کردن کالج‌ الکترال برای تغییر رأی خود، نشانی از تغییر در آرای الکترال به نفع کلینتون مشاهده نشد و رسماً دونالد ترامپ به عنوان چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شد. پایگاه رادیوی ملی آمریکا نوشت: چهل روز پس از انتخابات عمومی در آمریکا با آرای به دست آمده از مجمع گزینندگان، دونالد ترامپ با کسب ۳۰۶ رأی الکترال، با وجود اینکه در مجموع آرای مردمی حدود سه میلیون رأی از هیلاری کلینتون عقب بود، رسماً به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا انتخاب شد.

۳- نتیجه یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های دیپلماسی لبخند!
در حالی که دولت یازدهم تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به واسطه امضای برجام را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای بین‌المللی خود و رویدادی کم‌نظیر در تاریخ ایران دانسته بود، «کربی» سخنگوی کاخ سفید با استناد به همین قطعنامه در نشست خبری خود، درباره انتشار تصاویر حضور سردار سلیمانی در حلب گفت: سفر وی به سوریه یک نقض به شمار می‌آید؛ چرا که وی جزء افرادی است که در فهرست (تحریم) قرار دارد. هیچ معافیتی برای سفر او در نظر گرفته نشده و این سفر نقض قطعنامه UNSCR ۲۲۳۱ است. همان‌طور که گفتم، کاملاً انتظار داریم این موضوع در داخل شورای امنیت مطرح شود.

▼ تا انتخابات
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا درباره اختلاف اصولگرایان در حمایت از حسن روحانی گفت: اگر در جناح اصولگرایان تصمیمی درباره انتخابات گرفته شود، همه باید به آن احترام بگذارند و به سمت دیگران نروند. وی در ادامه درباره حضور انتخاباتی محمدرضا باهنر، عزت‌الله ضرغامی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف از جناح اصولگرا اظهار داشت: بحث‌های کلی وجود دارد و نام این افراد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مطرح است، ولی اینکه در نهایت چه خواهد شد، هنوز مشخص نیست.
ابراهیم اصغرزاده، از چهره‌های اصلاح‌طلب، در گفت‌وگوی خود با روزنامه «آفتاب یزد» گفت: «ممکن است روحانی در یک میدان بی‌رقیب به خودش ببازد؛ به دلیل اینکه باید از وضع موجودی که خودش فراهم آورده دفاع کند... یعنی تمام‌قد مسئولیت آنچه بوده و هست را بپذیرد... از انتخابات ۷۶ به این سو دائماً مردم دست رد به سینه کاندیدای مدافع وضع موجود می‌زنند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات