صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۵۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 1 دی

«محمد سلامتی» از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه «آرمان امروز» گفته است: روحاني نبايد همه كارها را به برجام گره مي‌زد. او بايد به موازات حل مسئله هسته‌اي در جهت استفاده از منابع داخلي براي تحرك بخشيدن به اقتصاد اقدام مي‌كرد كه نكرد. وی افزوده است: از آن بدتر اينكه با عدم تغيير براي اصلاح و جبران مافات و بي‌توجهي به پيشنهادات حتي دوستان نزديك روبه‌رو شديم كه به‌طور طبيعي اين شبهه را پيش مي‌آورد كه نكند وي انگيزه‌ای براي كانديدا شدن در سال آينده را ندارد.
براساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان یمنی، از هر ۱۰ کودک یمنی هشت کودک دچار سوءتغذیه بوده و هر ۱۰ دقیقه، یک کودک در یمن به دلیل بیماری‌ جان خود را از دست می‌دهد. سازمان ملل همچنین برآورد کرده است، حدود ۸/۱۸ میلیون نفر از کل جمعیت یمن به کمک‌های انسانی نیاز دارند؛ اما این سازمان به دلیل جنگ علیه این کشور و همچنین کمبود اعتبارات لازم، به سختی می‌تواند محموله‌های انسانی را به دست آنها برساند.
مدیر هماهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه مردم کم‌درآمد، بیشترین کمک را برای بازسازی عتبات عالیات داشته‌اند، گفت: مردم کم‌درآمد در استان خراسان جنوبی بیشترین کمک را تاکنون انجام داده‌اند و این موضوع قابل تقدیر است. وی با برآورد خدمات و نذورات مردمی در سال ۹۴، افزود: میزان مشارکت‌های صورت گرفته برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بوده است.
نشریه «آتلانتیک» در مطلبی نوشت: روحانی که منتقد سیاست‌های جنجالی و مبارزه‌طلبانه «محمود احمدی‌نژاد» سلف خود بود، به بهبود و تقویت پیوندها با غرب،‌ احیای اقتصاد ایران و اجرای یک منشور حقوق مدنی متعهد شده بود؛ اما به زودی متوجه شد که حکومت‌داری سخت‌تر از کارزار انتخاباتی است.
همزمان با آمادگی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای ورود به آخرین پایگاه‌های شورشیان مسلح در شرق حلب و تداوم عملیات خروج گروه‌های مسلح تروریست و غیر نظامیان از این شهر، رژیم صهیونیستی برای استقبال از تروریست‌های زخمی در بیمارستان‌های اراضی اشغالی اعلام آمادگی کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات