تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۴۵
نایب رئیس پارلمان سوریه:

نبرد آزادی فلسطین از مکه آغاز خواهد شد

(روزنامه كيهان – 1395/10/08 – شماره 21522 – صفحه 12)

نایب رئیس پارلمان سوریه ضمن انتقاد از حمایت عربستان سعودی از تروریست‌های حاضر در سوریه، تاکید کرد که نبرد آزادسازی جولان و فلسطین، از مکه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «نجده انزور» تاکید کرد که آزادسازی حلب از لوث تروریسم نقطه عطفی در بحران سوریه به سوی پایان و حرکت در مسیر حل آن است.

وی با اشاره به سرمایه‌هایی که از عربستان سعودی قاچاقی به دست تروریست‌ها می‌رسد، تاکید کرد که نبرد «آزادسازی جولان و فلسطین از مکه آغاز خواهد شد.»

انزور که از هنرمندان و کارگردان‌های مشهور سوریه نیز هست، در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» تاکید کرد که سینما در این کشور گام‌های مهمی را برداشته است.

نایب رئیس پارلمان سوریه که فیلمی تحت عنوان «بازگرداندن سرنوشت» را اکران کرده است، گفت: «اکران این فیلم در حلب، پیام روشنی دارد، مبنی بر اینکه این شهر بار دیگر به صورت بهتری متولد خواهد شد.»

وی همچنین هدف از اکران فیلم خود را این‌گونه اعلام کرد که مردم حلب ببینند که این پیروزی‌ها از خلأ به وجود نیامده، بلکه برآیند «اراده واقعی مردم سوریه است که طرح‌های تروریست‌ها را به شکست کشاند.»

این مسئول سوری در پایان تاکید کرد که فیلم «بازگرداندن سرنوشت» تاکنون خوب فروش رفته و دیروز در حلب اکران شده است تا جشنی برای آزادسازی آن از دست تروریسم باشد.

در ارتباط با دخالت‌های عربستان در سوریه، «مهدی دخل‌الله» وزیر سابق و سیاستمدار سوری نیز به خبرگزاری فارس گفت: با وجود همه موازنه‌های جدید در تحولات میدانی و سیاسی سوریه، هیچ نشانه‌ای در مورد نزدیکی مواضع سیاسی سعودی‌ها با واقعیت وجود ندارد.

وی افزود: رژیم آل سعود همچنان در رویای سرنگونی نظام دمشق به سر می‌برد و گواه آن نیز نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس و بیانیه پایانی و خصمانه آن علیه سوریه است که اصولا به دستور سعودی‌ها صادر شده است.

دخل‌الله تاکید کرد: چرخش مواضع ترکیه و همکاری این کشور با ایران و روسیه و همچنین پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه و متحدانش، در نهایت موجب می‌شود که آل سعود از سر یأس و نومیدی، مرتکب حماقت‌های سیاسی بیشتری شود امری که ارکان قدرت آن را بیش از پیش متزلزل می‌کند.

خبرها همچنین حاکی است، ستاد تبلیغات جنگ سوریه تصاویری از انبارهای اسلحه و مهمات تروریست‌ها در شرق حلب پخش کرده است. در این انبارها، انواع سلاح‌های سبک، موشک‌های ضد زره، دوربین‌ها، قناسه‌های دید در شب و انواع خمپاره‌های جدید که از کشورهای عربی (از جمله عربستان) و غربی به دست تروریست‌ها رسیده بود، کشف شده است.

موضع‌گیری مسکو علیه واشنگتن

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، دولت «باراک اوباما» قبل از کناره‌گیری و واگذاری قدرت به دولت بعدی، ارسال تسلیحات به سوریه را تشدید کرده است. در بیانیه وزارت خارجه روسیه تصریح شد که اقدام ‌آمریکا در ارسال تسلیحات به سوریه، اقدامی خصمانه است.

جنگ آب

ارتش سوریه نبرد شدیدی را بر سر تسلط مجدد بر منابع آبی دمشق در شمال غرب این شهر آغاز کرده است.به گزارش ایسنا، ارتش سوریه حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها در منطقه «وادی بردی» 18 کیلومتری شمال غرب دمشق را شدت داده است و نیروهای دولتی قصد دارند کنترل این منطقه استراتژیک را در دست بگیرند. این منطقه، آب آشامیدنی بیش از نیمی از ساکنان دمشق را تامین می‌‌کند. درگیری‌ها چند روزی است که آب‌رسانی به پایتخت را مختل کرده است.منطقه «وادی بردی» 10 روستا و حدود 100 هزار تن جمعیت را در خود جای داده است.

ارتش سوریه می‌‌گوید، شورشیان مسلح در واکنش به حملات، آب دمشق را به گازوئیل آلوده کرده‌اند و برای همین، مسئولان مجبور به جیره‌بندی آب پایتخت شده‌اند. شورشیان این اتهام را رد کرده و ادعا می‌‌کنند که حملات ارتش، به منبع‌های آب آسیب زده است.

ظاهرا منابع آب موجود در وادی بردی فصل جدیدی از درگیری‌ها در اطراف پایتخت سوریه را رقم زده که می‌توان از آن به عنوان «جنگ آب» یاد کرد.

کشتار و آسیب رساندن به غیرنظامیان، راهبرد همیشگی تروریست‌های فعال در سوریه طی شش سال اخیر بوده و هنوز نیز هست.

سایر رویدادها

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، چند کشور جدید برای مشارکت در نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو اعلام آمادگی کرده‌اند. در این نشست، راه‌حل‌های بحران سوریه بررسی می‌شود و آمریکا نیز در آن حضور ندارد.

روزنامه «الوطن» چاپ عمان بازگشت شهر راهبردی «حلب» به آغوش سوریه را واقعه‌ای تاریخی و باشکوه توصیف کرد و نوشت: هیچ انسان عاقلی باور نمی‌کند که تروریست‌های مورد حمایت 80 کشور جهان، برای یاری رساندن به ملت سوریه، وارد این کشور شده‌اند.

المنار اعلام کرد، عربستان سعودی ‌به خاطر نزدیک شدن ترکیه به ایران و روسیه در خصوص بحران سوریه، سر درگم شده است.

http://kayhan.ir/fa/issue/897/12

ش.د9503139

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات