صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۴۴

از اقرار کری تا انکار عارف

۱- ارائه اطلاعات غلط به رئیس جمهور درباره مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی دولت دهم با اشاره به اعتراف درست رئیس‌جمهور به ناکارآمدی دولت یازدهم در بخش مسکن، گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهوری به ویژه در حوزه مسکن مهر شگفتی مسئولان، کارشناسان و ساکنان در پروژه‌های مسکن مهر را در سراسر کشور برانگیخته است. علی نیکزاد تصریح کرد:‌ اینکه به ایشان گفته شده مسکن مهر در ابتدای دولت یازدهم از خدمات روبنایی و تأسیسات زیربنایی برخوردار نبوده، صحیح نیست و تمام دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد شهری و روستایی افتتاح شده در دولت قبل آب و برق داشته است. اتفاقاً واحدهای تحویلی در دولت یازدهم است که با مشکلات عدیده در انشعابات روبه‌رو هستند. وی افزود:‌ مهم‌ترین مأموریت وزارت راه و شهرسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی رونق در بخش مسکن است که به دلیل سیاست ناکارآمد تحریک تقاضا به صورت تک بُعدی، نظیر افزایش هشت برابری سقف تسهیلات خرید مسکن عملاً ناموفق بوده است.

۲- اقرار جان کری به استفاده از «داعش» برای براندازی بشار اسد
یک فایل صوتی از صحبت‌های محرمانه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا افشا شده که در آن وی تأکید می‌کند واشنگتن چشم خود را روی قدرت گرفتن گروه تروریستی «داعش» در سوریه بست تا از آن برای براندازی دولت دمشق استفاده کند. در این فایل صوتی وزیر خارجه آمریکا اذعان می‌کند واشنگتن اجازه داد داعش در سوریه قدرت بگیرد تا بتواند «بشار اسد» رئیس‌جمهور قانونی این کشور را برای کنار رفتن از قدرت به پای میز مذاکره بکشاند؛ اما روسیه اجازه چنین چیزی را نداد. وی می‌گوید، داعش در حال قوی شدن بود و احتمال داشت به دمشق برود؛ به همین دلیل روسیه مداخله کرد؛ زیرا آنها دولت داعشی نمی‌خواستند و از اسد حمایت کردند.

۳- شهادت ۱۱۷ فلسطینی تنها در یک سال
آمارها نشان می‌دهد، در جریان عملیات‌های مقاومتی سال ۲۰۱۶، ۱۱۷ فلسطینی شهید و هزار و ۴۵۷ نفر زخمی شده‌اند. در مقابل، در ۳۳۲ عملیات مقاومتی، ۱۷ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۴۳۷ نفر زخمی شده‌اند. همچنین فلسطینیان بیش از چهار هزار و ۷۵۸ بار با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در نقاط مختلف درگیر شده‌اند. گفتنی است، در بررسی ۳۳۲ عملیات مقاومتی مشخص می‌شود ۵۰ مورد عملیات حمله با سلاح سرد (چاقو)، ۱۱۹ مورد عملیات تیراندازی، ۱۰ مورد عملیات زیرگیری با خودرو، ۱۵۳ مورد بمب‌گذاری و استفاده از مواد منفجره و ۱۱۷ مورد تلاش برای حمله با سلاح سرد بوده است.

▼ تا انتخابات
علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون نظارت بر انتخابات شورای شهر با بیان اینکه فعالیت این کمیسیون آغاز شده است، گفت: ملاک ما در بررسی صلاحیت‌ها مرّ قانون است و بر اساس آن هر شخصی که مشکلی در مراجع چهارگانه نداشته باشد، می‌تواند برای انتخابات شورای شهر کاندیدا شود. هدف ما این است که در این انتخابات تمام سلایق بتوانند در چهارچوب قانون اساسی کاندیدا شوند.
عارف در واکنش به انتشار فهرست منتسب به اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر آینده تهران اظهار داشت: من چنین فهرستی را ندیده‌ام و وجود هرگونه فهرستی را تکذیب می‌کنم؛ زیرا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هنوز وارد مصادیق نشده و فکر می‌کنم تا دو ماه آینده هم وارد مصادیق نخواهد شد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات