صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۴۵

اخبار کوتاه شنبه 18 دی

روزنامه «واشنگتن‌پست» در سرمقاله‌ای با هشدار به رئیس‌جمهور جدید آمریکا مبنی بر اینکه نباید بیش از پیش واشنگتن را در بحران یمن درگیر کند، نوشت: «یکی از گرفتاری‌هایی که دولت ترامپ در خاورمیانه از رئیس‌جمهور اوباما به ارث می‌برد، مشارکت آمریکا در مداخله خونبار و بی‌حاصل عربستان سعودی در یمن است. این پادشاهی تحت فشار جانشین ۳۱ ساله و جاه‌طلب ولی‌عهد در سال ۲۰۱۵ وارد جنگ داخلی یمن شده و از آن زمان مرتکب بی‌رحمانه‌ترین حملات شده است.»
وزارت دفاع روسیه به دستور ولادیمیر پوتین، عملیات کاهش بخشی از نیروهای خود در سوریه را با بازگرداندن ناو هواپیمابر کوزنتسوف، رزم‌ناو «پتر کبیر» و مجموعه ناوهای همراه آن از سواحل سوریه آغاز کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با اشاره به اینکه جنگنده‌های روسیه ظرف دو ماه ۴۲۰ حمله هوایی انجام داده و هزار و ۲۵۲ پایگاه تروریستی را نابود کرده‌اند، گفت:‌ مأموریت این جنگنده‌ها در سوریه به پایان رسیده است.
تیم دولت انتقالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از همه دیپلمات‌های این کشور در خارج خواسته است مأموریت خود را تا پیش از مراسم تحلیف در کاخ سفید تحویل دهند و بازگردند. گفتنی است، در صورت اجرایی شدن این درخواست، آمریکا به مدت چند ماه در کشورهای مهمی، مانند آلمان، کانادا و انگلیس نماینده دیپلماتیکی که به تأیید سنا رسیده باشد، نخواهد داشت.
یان ایگلاند، رئیس کارگروه سازمان ملل در امر کمک‌های انسانی در سوریه، در نشست مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: فقط در دمشق پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از نعمت آب محروم شده‌اند یا مقدار کمی آب دریافت می‌کنند. اقدامات خرابکارانه و محروم کردن افراد از دسترسی به آب، جنایت جنگی است؛ زیرا غیر نظامیان از این آب استفاده می‌کردند.
خبرگزاری رویترز از قول چهار منبع آگاه خبر داد، «ویتول» بزرگ‌ترین بازرگان نفتی جهان توافقی را با شرکت ملی نفت ایران نهایی کرده و بر اساس آن وامی به مبلغ حدود یک میلیارد دلار به یورو با ضمانت صادرات محصولات پتروشیمی در آینده، به ایران داده است.
مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت، بدهی بابک زنجانی را با احتساب خسارت تأخیر تأدیه، سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار عنوان و اضافه کرد: از این میزان کمتر از ٦٠٠ میلیون دلار آن از طریق انتقال اموال پرداخت شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات