صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۵۵

اخبار کوتاه دوشنبه 14 فروردین

کلی کلمنتس، معاون کمیسر عالی آوارگان سازمان ملل متحد در خلال سفر به منطقه به منظور امضای موافقت‌نامه کمک ۱۰ میلیون دلاری برای آوارگان سوری در عراق گفت: افزون بر پنج میلیون آواره سوری که به خارج از این کشور رفته‌اند، حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند. آمار و ارقام نشان می‌دهد، یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در داخل سوریه از رفتن به مدرسه محرومند.
«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل موضع چند روز پیش خود در قبال بشار اسد را تغییر داد و گفت: حذف رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، همیشه اولویت آمریکا بوده و خواهد بود. این در حالی است هیلی چند روز پیش گفته بود، حذف اسد از قدرت، دیگر اولویت آمریکا نیست؛ همان روز «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هم در ترکیه گفته بود مردم سوریه باید سرنوشت رئیس‌جمهورشان را مشخص کنند.
هشام شرف، وزیر خارجه دولت توافق ملی یمن در دو نامه به رئیس اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجه این اتحادیه خواهان تشکیل کمیته بین‌المللی مستقل برای تحقیقات در زمینه جنایت‌های ائتلاف عربی در یمن و تلاش برای صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت به منظور توقف تجاوز و پایان محاصره و از سرگیری روند صلح شد.
فرماندهی ائتلاف ضد داعش تحت هدایت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حملات این ائتلاف به عراق و سوریه از اوت ۲۰۱۴ تا فوریه گذشته حدود ۳۹۶ غیر نظامی به صورت «غیر عمدی» کشته شده‌اند. طی این دوره، ائتلاف مذکور  ۱۸ هزار و ۶۰۰ عملیات علیه داعش در عراق و سوریه انجام داده است.
محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران پرداخت نشدن مشوق‌های صادراتی در سال ۹۵ را دلیلی برای عدم رشد صادرات دانست و گفت: از هزار میلیارد تومانی که برای مشوق صادراتی در نظر گرفته شده بود، کمتر از ۱۵ درصد محقق شد.
دبیر انجمن نساجی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبات دولتی در بدنه اجرایی دولت، گفت: رشد اقتصادی به دلیل عملکرد صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده است؛ در واقع صنایع کوچک نقشی در این زمینه نداشته‌اند و همچنان با رکود روبه‌رو هستند.
ستاد اطلاع‌رسانی ارتش عراق اعلام کرد: نیروهای ارتش این کشور ۴۰ نیروی تکفیری را که برای انجام عملیات‌های تروریستی در شهر سامرا برنامه‌ریزی کرده بودند، به هلاکت رساندند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات