صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۰۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 20 بهمن

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با اشاره به شکاف به وجود آمده در هسته فرماندهی داعش، گفت: ابوبکر البغدادی به دلیل اعتماد نداشتن اطرافیانش به وی در انزوا به سر می‌برد و نهادهای امنیتی به دقت در حال رصد تحرکات وی هستند. وی ادامه داد: ارتباط البغدادی با دیگر فرماندهان و سرکردگان داعش به شدت کاهش یافته و در بسیاری از موارد عملاً وی از تصمیم‌گیری‌ها حذف شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم سی‌و‌چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: از مجموع ۶۵ هزار اثری که امسال مجوز نشر گرفته‌اند، ۱۴ هزار کتاب ترجمه‌ و بیش از ۵۰ هزار کتاب تألیفی بوده‌ است. از این تعداد،‌ کتابی‌هایی که در مسیر نظارت مورد ممیزی قرار گرفته، ناچیز است؛ به گونه‌ای که کمتر از سه‌هزارم آنها به ممیزی نیاز داشته است.
وزیر خارجه مصر در سفر به اردن پیام السیسی درباره طرح روسیه برای بازگشت سوریه به عضویت شورای اتحادیه عرب را به پادشاه اردن تحویل خواهد داد. السیسی تاکنون بارها بر اهتمام قاهره به دعوت از نظام سوریه به ریاست بشار اسد برای مشارکت در اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است در امان برگزار شود، تأکید کرده است.
«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت:‌ اعلام حالت آماده‌باش در میان نیروهای هوایی کشور بنا به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و در چارچوب انجام بازرسی سرزده از نیروهای مسلح است. وی تصریح کرد: بازرسی سرزده با هدف تحقیق درباره سنجش میزان آمادگی رزمی نیروهای هوایی برای مقابله با تجاوز دشمن، صورت می‌گیرد.
در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران، محسن پیرهادی یکی از اعضای شورا گفت: «محسن سرخو» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با اعمال نفوذ در شهرداری و سوءاستفاده از موقعیتش در شورای شهر، پارکینگ منزل خود به مساحت ۲۳۶ مترمربع در محله دربند را که به نام همسرش است، مسکونی کرد.
ارجمندی، مدیر عامل صندوق هنر در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی گفت: سالیانه ۱۷ هزار میلیارد تومان واردات کالاهای فرهنگی داریم، پس نمی‌توانیم نسبت به این گردش مالی بی‌تفاوت باشیم و باید به کیفیت، قیمت کالا و همچنین شناخت بازار هدف فکر کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات