صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۲۸

از اتهام‌زنی به ایران تا حملات نظامی به سوریه

۱ـ مک‌کین: به حملات بیشتری در سوریه نیاز داریم!
جان مک‌کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی مدعی شد، برای متوقف کردن کشتار در سوریه به حملات هوایی بیشتری نیاز است! وی درباره موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیز گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تلاش کرد نتیجه انتخابات را در آمریکا تغییر دهد. اگر موفق شده بود، بزرگ‌ترین ضربه‌ای به شمار می‌آمد که می‌شد به ساختار دموکراسی در یک کشور وارد کرد. وی افزود: ما می‌دانیم که او تلاش می‌کند در انتخابات فرانسه هم دخالت کند و البته در اوکراین نیز جنگ ادامه دارد. به باور من باید سلاح‌های دفاعی و کشنده در اختیار اوکراین بگذاریم، سلاح‌هایی که پیشتر کنگره آمریکا مجوز آن را به دولت داده است. مک‌کین، ولادیمیر پوتین را سرهنگ پیشین ک‌.گ.‌ب خواند که می‌خواهد امپراتوری روسیه را از سر بگیرد.

۲ـ اتهام‌زنی پادشاه اردن علیه جمهوری اسلامی ایران
عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» در اظهاراتی سخیف، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد، ایران و ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در یک کفه تروریسم قرار دارند. وی اظهار داشت: برخی از مشکلات راهبردی در منطقه ما به ایران ربط دارد؛ اما ما فرصت داریم برای نزاع فلسطین و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] راه‌حلی پیدا کنیم. این امر ثبات را در منطقه تقویت کرده و امنیت را برای اسرائیل که با تهدید ایران روبه‌رو است، محقق می‌کند. در واقع، اگر بتوانیم راه‌حلی برای مسئله فلسطین پیدا کنیم، مرحله جدیدی از ثبات در منطقه ما آغاز می‌شود و اسرائیل می‌تواند در کنار همسایگان خود در منطقه در امنیت زندگی کند.

۳ـ هزینه‌های مناطق آزاد دو برابر درآمدهاست!
محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تأسیس و مدیریت مناطق آزاد بی‌قاعده بوده است، گفت: چگونگی تأسیس و مدیریت مناطق آزاد متناسب با منطقه نیست و با مدیریت اشخاص خاصی اداره می‌شود؛ یعنی بودجه بر اساس سلیقه شخصی مصرف می‌شود. وی در ادامه افزود: مناطق آزاد فرصت خوبی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه است و بودجه میلیاردی مناطق آزاد نباید بر اساس تصمیم‌گیری شخصی مصرف شود. حسن‌نژاد با بیان اینکه مناطق آزاد بدون هدف و راهبرد عمل می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام مختلف، در مناطق آزاد هزینه‌ها دو برابر درآمدهاست.

▼ تا انتخابات
اسفندیار رحیم مشایی در بخشی از مصاحبه با «اعتماد» در پاسخ به احتمال نامزدی دکتر احمدی‌نژاد گفت: شايد اگر شرايط تغيير كرد، ايشان هم وارد عرصه انتخابات شوند. رهبر معظم انقلاب فرمودند، حضور ايشان در انتخابات به مصلحت نيست که آقاي احمدي‌نژاد به اين مصلحت‌انديشي رهبري احترام مي‌گذارند؛ اما اگر شرايط عوض شد، طبعاً منعي وجود ندارد؛ البته من بعيد مي‌دانم اين شرايط تغيير كند.
حزب مردمی اصلاحات با صدور بیانیه‌ای از آغاز به کار ستادهای انتخابات این حزب در تهران و سراسر استان‌هاى کشور از امروز خبر داد و اعلام کرد: این حزب در انتخابات پیش روى شوراها به صورت مستقل وارد شده و فهرستی متشکل از متخصصان و جوانان ارائه خواهد کرد.
پرویز سروری، عضو جبهه نیروهای مردمی انقلاب درباره کناره‌گیری قالیباف و فتاح از شرکت در انتخابات و سازوکار جمنا گفت: قطعاً ما برای افرادی که تمایل ندارند در انتخابات شرکت کنند، جایگزین خواهیم داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات