صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۳۱۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 23 فروردین

سردار حسین دهقان و سپهبد فهدجاسم الفریج در گفت‌وگویی تلفنی بر افزایش هماهنگی بیشتر به منظور تشدید عملیات نظامی علیه تروریست‌ها تأکید کردند. در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بر تشکیل هر چه سریع‌تر کمیته حقیقت‌یاب برای آشکار شدن ادعای کذب آمریکایی‌ها مبنی بر حمله شیمیایی تأکید و تصریح کردند: این‌گونه اقدامات هیچ اثری بر عزم و اراده جبهه مقاومت در مبارزه با تروریست‌ها نخواهد داشت.
طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: با انتقال محصولات آب‌بر به محیط‌های کنترل شده، همچون گلخانه‌ها با کمترین میزان مصرف آب می‌توان حتی به بهره‌وری ۲۰ برابری همراه با کیفیت بالاتر محصول دست یافت. وی مساحت کل گلخانه‌های ایران را ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در یک هکتار فضای گلخانه‌ای ۱۲ برابر فضای آزاد تولید صورت می‌گیرد.
سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: هشت درصد اسامی که ایرانیان در حدود ۱۰۰ سال گذشته انتخاب کرده‌اند، شامل نام‌ها یا القاب مبارک حضرت امیر بوده است. وی درباره فراوانی این نام‌ها نیز گفت: سهم نام علی ۸۵ درصد، نام مرتضی پنج درصد، امیر چهار درصد، حیدر ۵/۱ درصد و دیگر القاب حضرت شامل اسدالله، سیف‌الله، ابوالحسن، ابوالحسین، ابوتراب و ولی‌الله حدود ۵/۴ درصد است.
رئیس‌جمهور یکی از دلایل کاهش نرخ تورم را عدم استقراض از بانک مرکزی عنوان کرد؛ این در حالی است که طبق گزارش بانک مرکزی، بدهی دولت در پایان بهمن ماه سال ۹۵ با ۳/۱۵۷ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۹۱ به ۳۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته ۲۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۵ خانوار ایرانی در ۲۲ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۶ واحد مسکونی سکونت داشته‌اند که این آمار حاکی از کسری یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۹۸۹ واحد مسکونی در سراسر کشور است.
پایگاه خبری مشرق نوشت: ارقام بودجه‌ای دولت تدبیر و امید به رکورد ریخت‌وپاش هزینه‌های نهاد ریاست‌جمهوری با مبلغ استثنایی ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ منجر شده است. این در حالی است که هزینه نهاد ریاست‌جمهوری در آخرین سال دولت دهم، ۵۹ میلیارد تومان بوده است.
یک روزنامه محلی عربستان سعودی گزارش داد، برای نخستین بار یک زن ۴۳ ساله در ارتباط با اعتراضات اقلیت شیعه در این کشور محاکمه شد. روزنامه عکاظ به هویت این متهم اشاره نکرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات