صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۶۵

از بازنگری در برجام تا کم‌فروغی روحانی

۱ـ ۴۸۸ ادعای دروغ آقای رئیس‌جمهور در صد روز!
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» در اولین صد روز از ریاست‌جمهوری‌ خود، ۴۸۸ ادعای دروغین یا گمراه‌کننده مطرح کرده است. در این گزارش آمده است: بخش «حقیقت‌یاب» این روزنامه فهرستی از تمامی اظهارات دروغین یا گمراه‌کننده‌ای که ترامپ در صد روز نخست ریاست‌جمهوری‌‌اش مطرح کرده، تهیه کرده است. طبق این آمار و ارقام، وی در این مدت به طور میانگین روزانه ۹/۴ ادعای دروغین مطرح کرده است. تعداد روزهایی که ترامپ بدون مطرح کردن ادعای دروغین گذرانده، معادل ۱۰ روز است که در شش روز از این ۱۰ روز، رئیس‌جمهور در املاک خود در حال گلف بازی کردن بوده است!

۲ـ آمریکا در حال بازنگری برجام است!
ریچارد بوانگن، مدیر رسانه‌های بین‌المللی وزارت‌ خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز عربی، مدعی شد: «ما باور داریم که ایران همچنان حامی تروریسم است و در بی‌ثبات شدن منطقه نقش دارد و از بشار اسد و تروریسم و سازمان‌هایی، مانند حزب‌الله و حماس حمایت می‌کند.» وی درباره آینده توافق هسته‌ای با ایران با توجه به انتقاد دونالد ترامپ از آن، گفت: «توافق‌نامه هسته‌ای همچنان پابرجاست؛ ولی ما در حال بازنگری فراگیر درباره آن با توجه به رفتار ایران در منطقه هستیم. پس از آن طبعاً به این توافق‌نامه پایبند خواهیم ماند.»

▼ تا انتخابات
محمدباقر قالیباف در بخشی از برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با تعیین ساعت به عنوان نماد تبلیغاتی خود، اعلام کرد: دیگر حق نداریم دوباره چهار سال زمان به دولتی بدهیم که فرصت‌ها را از دست داده است. من در تمام زندگی‌ام همیشه مثل ساعت کار کرده‌ام. در این شهر تهران «کُرنومت» زدم و با مردم قرار گذاشتم و سر قرارم ایستادم. به نظر می‌رسد، نماد ساعت که قالیباف آن را در انتخابات برگزیده، به معنای سرعت ‌بخشیدن در انجام کارها و کار به جای حرف باشد.
حجت‌الاسلام رئیسی در جمع مردم بندرعباس با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس سال ۹۲ با ۷۰ درصد پیشرفت تحویل این دولت شد و باید سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسید، گفت: سؤال این است که چرا دو سال تأخیر روی داده است؟ ما می‌توانستیم در این رابطه ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کنیم؛ پولی که کشور برای واردات بنزین صرف می‌کرد، می‌توانست در کشور بماند.
پس از کم‌فروغی روحانی در اولین مناظره تلویزیونی در برابر حضور پررنگ جهانگیری که از او به عنوان کاندیدای پوششی دولت یاد می‌شود، مجموعه‌ای تحت عنوان ستاد حمایت مردمی دولت (حمد) به منظور حمایت از روحانی از سوی کاندیدای پوششی در دستور کار قرار گرفت. این ستاد قرار است ستادی پوششی برای جهانگیری باشد.
روزنامه «الشرق الاوسط» با اشاره به عقب‌نشینی روحانی از بارزترین شعار انتخاباتی‌اش مبنی بر دور شدن سایه جنگ از سر ایران به واسطه برجام، مدعی شد: «روحانی با تغییر موضعی آشکار در جدیدترین اظهارات خود گفته است که به واسطه ملت، رهبری و اتحاد مردم سایه جنگ از سر کشور دور شده است!»
سیدمصطفی آقامیرسلیم در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا درست است که شما به آیت‌الله موحدی‌کرمانی قول داده‌اید که به نفع جمنا کناره‌گیری کنید، گفت: من چنین قولی نداده و مردم را هم مسخره نکرده‌ام و تا آخر ایستاده‌ام.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات