صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۳۶

از سکوت قانون تا پروژه‌های نیمه‌کاره

۱ـ ارتش ترکیه در «ادلب» سوریه نیرو مستقر می‌کند
به گزارش المیادین، منابع نزدیک به معارضان سوری از دریافت نامه‌ای از سوی والی شهر هاتای ترکیه درباره ورود ارتش ترکیه به استان «ادلب» سوریه به منظور آنچه از آن برقراری امنیت در چارچوب ایجاد مناطق کاهش تنش یاد شده است، خبر دادند. این منابع افزودند، این نامه که فرستاده ویژه ترکیه در دیدار با سرکردگان گروه‌های مسلح در ادلب به آنها داده است، متضمن هشدارهای امنیتی از سوی ارتش ترکیه مبنی بر مقاومت نکردن در برابر آنها است. منابع خبری همچنین از نیت ترکیه برای برپایی سه پایگاه نظامی در مناطق ادلب، جسرالشغور و حارم خبر دادند که در توافق ایجاد مناطق کاهش تنش به آن اشاره‌ای نشده است. گفتنی است ایران، روسیه و ترکیه توافقی را در آستانه، پایتخت قزاقستان امضا کردند که خواستار کاهش تنش در شهر ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حمص، حلب و حماه و همچنین دمشق، غوطه شرقی، درعا و قنیطره است.

۲ـ ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌کاره
جواد خوانساری، نایب‌رئیس اتحادیه شرکت‌های ساختمانی درباره مشکلات فعالان بخش خصوصی حوزه ساخت‌وساز گفت: متأسفانه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کشور در دست شرکت‌های دولتی یا شبه‌دولتی است و تنها کمتر از ۲۰ درصد را بخش خصوصی در اختیار دارد. وی با بیان اینکه از ۱۵ سال پیش تا به حال به تدریج بودجه فعالیت‌های عمرانی روند کاهشی داشته یا بخشی از آن به سمت بودجه‌های جاری سوق داده شده است، اظهار داشت: حدود هفت هزار طرح نیمه‌کاره یا کلنگ‌زده شده عمرانی در سراسر کشور با حداقل پیشرفت فیزیکی متوقف مانده که ارزش آنها به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. گفتنی است، این طرح‌ها شامل بیمارستان، ورزشگاه، مدرسه، دانشگاه، خوابگاه، ساختمان‌های دولتی و عمومی و پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل در نقاط مختلف کشور است.

▼ تا انتخابات
فرهاد تجری، سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست خبری اعلام کرد: در این عرصه قطعاً بررسی‌ها به صورت دقیق صورت می‌گیرد؛ اما ممکن است در برخی حوزه‌ها اشتباهاتی صورت گرفته باشد و حقوق فرد یا افرادی از جامعه پایمال شده باشد. همچنین در برخی حوزه‌ها شاهد تأیید صلاحیت افرادی بودیم که صلاحیت نداشتند یا در فتنه حضور داشتند که سبب تعجب ما هم شد؛ اما قطعاً ما این موضوع را بررسی کرده و از طریق مراجع قانونی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم.
براساس نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، ۶۳/۹ درصد مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند. این نظرسنجی با نمونه آماری شش هزار و ۴۷ نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی و با استفاده از ابزار پرسشنامه به صورت حضوری در مراکز ۳۱ استان کشور انجام شده است.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» اظهار داشت:‌ متأسفانه قانون نسبت به احکام تبلیغات در فضای مجازی ساکت است؛ ما امیدوار بودیم که قانون جامع انتخابات در مجلس مطرح شود و دولت در این‌باره اقدامی کند که به هر دلیلی این کار در فرصت‌های پیش از انتخابات انجام نشد.
سیدمصطفی میرسلیم عصر روز گذشته میهمان دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که در اواسط برنامه، برخی هواداران حسن روحانی با سر دادن شعارهایی درصدد برهم زدن مراسم بودند؛ اما این اقدام با صحبت‌های میرسلیم و مخالفت اکثریت دانشجویان ناکام ماند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات