صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۷۰

از دیوار در مرز تا دیوار خیابان

۱ـ انتقاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سخنان اخیر رئیس‌جمهور
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی‌های ملت ایران و اقتدار نیروهای مسلح و تأکید بر اینکه نیروهای مسلح تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی سرشار خود را به رخ دشمن می‌کشند، گفت: خوب نیست مقام مسئولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل شده و موجب بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان است؛ به مسئله کوچکی همچون برجام ربط دهد. وی افزود: این در حالی است که برابر متن سند برجام و اعلام وزیر امور خارجه، در این سند هیچ اشاره‌ای به مسئله موشکی نشده و حتی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برجام بارها بر تأثیر اساسی قدرت دفاعی و بازدارنده کشور در پیشبرد مذاکرات تأکید کرده و تصریح داشته‌اند.

۲ـ ترکیه در مرز با ایران دیوار حائل می‌سازد
مقامات ترکیه اعلام کردند آنکارا قصد دارد دیواری را در مرز ترکیه ـ ایران در راستای اقدامات پیشگیرانه علیه فعالیت‌های گروه تروریستی «پ.ک.ک» بسازد. یک مقام ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه «حریّت» ادعا کرد: پ.ک.ک چندین اردوگاه در نزدیک مرز ترکیه و در داخل خاک ایران دارد که حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تروریست در آنها مستقر هستند. وی همچنین افزود: در راستای اقدامات پیشگیرانه ما در مرز ۷۰ کیلومتر دیوار خواهیم ساخت و بقیه آن را نیز با برج‌های دیده‌بانی و فنس‌های آهنی می‌بندیم. افزون بر این، چراغ‌هایی را در مرز نصب می‌کنیم. ترکیه پیشتر در زمان عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه دیواری را در مرز با این کشور ساخته است.

▼ تا انتخابات
غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که حزب شما در نهایت چه تصمیمی درباره نامزد خود آقای جهانگیری خواهد گرفت و آیا وی در نهایت به نفع آقای روحانی انصراف می‌دهد یا تا آخر در صحنه خواهد ماند، گفت: آقای جهانگیری خودشان اعلام کردند و گفتند من کاندیدا شدم که از دولت دفاع کنم؛ به هر حال در سال‌های گذشته و انتخابات گذشته نیز شاهد بودیم که برخی‌ها در میانه رقابت‌ها انصراف دادند و برخی نیز تا انتها حضور داشتند.
حجت‌الاسلام رئیسی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: اگر نمی‌توانید مشکل کشور و مردم را رفع کنید برای چه در صحنه مانده‌اید؟ به ما می‌گویند «می‌خواهند مملکت را به عقب برگردانند»، حرف ما این است که مردم از این وضعیت ناراضی هستند و می‌خواهند برای رفع مشکلات کشور در مدیریت اجرایی تحول ایجاد کنند؛ آقایان، چرا رقیب‌هراسی می‌کنید؟ پاسخگوی عملکردتان باشید.
سیدمصطفی میرسلیم درباره اعلام دارایی مسئولان پیش و پس از مسئولیت‌شان گفت: من پایبند به قانون اساسی هستم و این اصل هم از اصول مترقی این قانون است و باید دارایی خود را ابراز کنیم. آمادگی دارم زودتر هم آن را اعلام کنم و این پایبندی به طور عملی قابل اثبات است.
حسین قربان‌زاده، مشاور سیاسی محمدباقر قالیباف در پاسخ به خبرسازی برخی رسانه‌های ضد انقلاب، با اشاره به نظرسنجی‌ها، گفت: روند نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال به سمت دکتر قالیباف وجود دارد و طبیعتاً ایشان کناره‌گیری نخواهند کرد. وی افزود: ملاک حضور «دولت مردم» رأی و نظر مردم است.
علیرضا زاکانی در واکنش به اظهارات اخیر روحانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ادعای مضحک و تکراری دیوارکشی پیاده‌رو بر مردم اثر نخواهد کرد؛ اما دیوارکشی اقتصاد برای‌شان ملموس است؛ آن سو دولت کاسب و این سو سفره خالی.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات