تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۲۹۰

محمدرضا خاتمي: با انتخاب روحاني مسير آرامش مردم هموارتر مي‌شود

(روزنامه وقايع اتفاقيه ـ 1396/02/20 ـ شماره 401 ـ صفحه 8)

بايد تأسف خورد به حال کساني که شعار حرمت و ارج‌نهادن به منزلت مردم را سر مي‌دهند و براي شعور عمومي جامعه کوچک‌ترين ارزشي قائل نيستند. محمدرضا خاتمي، نايب‌رئيس مجلس ششم گفت: من معتقدم که روحاني با آغاز به کار دولت يازدهم توانست کشور را از ورطه سقوطي که در گذشته با آن دست به گريبان بود، نجات دهد.

اين چهره شناخته‌شده جريان اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با سحر- پايگاه اطلاع‌رساني ستاد انتخاباتي دکتر حسن روحاني- گفت: دولت روحاني در چهار سال گذشته موفق به آواربرداري از ويراني‌هاي به‌ميراث‌مانده از قبل بود و در چهارسال آتي اين آواربرداري را با بنا نهادن پايه‌هاي شکوفايي اقتصادي تکميل مي‌کند.

وي افزود: پيش از استقرار دولت يازدهم، متأسفانه شاهد انزواي ايران و ايراني در عرصه بين‌المللي و سايه تحريم‌هاي آسيب‌زا بر سر کشور بوديم که با حضور تفکر اعتدال و اصلاحات در دستگاه اجرايي، اين تابوي انزوا شکسته و قفل تحريم‌ها گشوده شد.

نايب‌رئيس پيشين مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: در زمان گذشته، در فضاي داخلي عرصه براي فعاليت و کنش فعالان مولد اقتصادي تنگ شده و قطار اقتصاد کشور در مسير سقوط قرار گرفته بود که دولت روحاني توانست به خوبي اين فضا را بازتر کرده و شرايط را براي مناسبات اقتصادي فراهم‌تر سازد.

خاتمي تأکيد کرد: البته با اين همه، طبيعي است که ساختن اين همه ويراني و خرابي درواقع منوط به يک، دو و چهار سال نبوده و بدون شک چهار سال نيز براي بازسازي‌هاي آن کافي نيست. پيش از آغاز دولت يازدهم نيز بنده معتقد بودم که براي ساخت اين حجم از ويراني‌ها دست‌کم نياز به هشت سال زمان داريم که اميدوارم روند آوار‌برداري که امروز به پايان رسيده، با بناکردن پايه‌هاي رشد و توسعه در دوره دوم دولت روحاني فراهم شود.

اين فعال سياسي برجسته اصلاح‌طلب همچنين با بيان نقدهايي نسبت به بايدها در دولت يازدهم گفت: معتقد هستم که دولت روحاني مي‌توانست در انتخاب همکاران خود از چهره‌ها و عناصر برجسته کشور استفاده بيشتري کند که بي‌شک اين مهم با تقويت کابينه در دولت دوازدهم به تحقق خواهد پيوست.

وي افزود: نقد ديگري که به زعم من مي‌توان به کارنامه دولت يازدهم وارد دانست، اين است که مجموعه دولت در بيان خدمات بزرگ و ارزنده و همچنين شرح ويراني‌هايي که از گذشته به ميراث برده بود، قدري با انفعال عمل کرد. بي‌شک در دوراني که همه رسانه‌هاي پرتيراژ، همچنين صداوسيما تمام توان خود را در جهت تقليل خدمات دولت به کار بستند، شايسته است که با تقويت اصل اطلاع‌رساني به بيان کارنامه موفق مجموعه اجرايي در محضر مردم اقدام شود.

خاتمي همچنين ضمن انتقاد از بيان بعضي شعارها و وعده‌هاي انتخاباتي برخي از کانديداهاي رياست‌جمهوري، تصريح کرد: اگر به اين شعارها نگاهي اصولي و کارشناسي داشته باشيم، هيچ يک از عقلاي قوم، کارشناسان و صاحب‌نظران برجسته اقتصادي کشور با شعارها و وعده‌هاي از اين دست موافق نيستند و چنين ادبيات انتخاباتي را متأسفانه امروز از زبان دو کانديدا مي‌شنويم.

رأي به آزادي مردم و عزت ايران

وي ادامه داد: بايد تأسف خورد به حال کساني که شعار حرمت و ارج نهادن منزلت مردم را سر مي‌دهند و براي شعور عمومي جامعه کوچک‌ترين ارزشي قائل نيستند. چنين افرادي تصور مي‌کنند که هرچه شعار و دروغ بزرگ‌تر باشد، مردم باور خواهند کرد و بايد گفت که دوران چنين وعده و وعيدهاي دروغيني به سر رسيده است. کساني که چنين وعده‌هايي را مطرح مي‌کنند، ذره‌اي آگاهي از وضعيت جامعه و مردم ندارند.

محمدرضا خاتمي در پايان ضمن اشاره به ادله خود براي رأي‌دادن به دکتر روحاني در 29 ارديبهشت خاطرنشان کرد: در شرايط کنوني، براي توسعه کشور، آزادي مردم، شکوفايي اقتصادي و عزت ايران و ايراني در عرصه جهاني بايد با انتخاب روحاني، مسير را براي اين مهم هموار‌ سازيم.

http://vaghayedaily.ir/fa/News/64377

ش.د9600162

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات