صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۸۷۶

از درس فراموش‌نشدنی تا آتش به اختیار

1ـ «آتش به اختیار» به معنای خودسری و هرج‌ومرج نیست
ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مصادیق «آتش به اختیار» در دانشگاه‌ها را تشریح کرد و گفت: هرگونه تصوری در این زمینه که به برداشت مفاهیمی در چارچوب هرج‌ومرج، بی‌نظمی و خودسری منجر شود، حتماً خلاف نظر رهبری و ظلم به ایشان است. وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته نیز همواره تأکید کرده‌اند دانشجویان باید با احساس مسئولیت‌پذیری فعالیت‌های خلاقانه داشته باشند و در راستای تبیین مبانی دینی و انقلابی تلاش ویژه‌ای به کار بندند. ایشان همچنین تصریح دارند این قشر باید در راستای جذب و توجیه کسانی که با این مبانی آشنا نیستند، گام بردارند. معظم‌له همواره تأکید می‌کنند که همه این اقدامات باید در چارچوب قوانین انجام شود و عقلانیت انقلابی مبتنی بر قوانین، رهنمودی‌محوری است. هاشمی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب، چند سال پیش نیز در نطق نوروزی خود فرمودند که حرکت‌های خودجوش باید توسعه پیدا کند و لذا فکر می‌کنم اگرچه «آتش به اختیار» کلیدواژه جدیدی است؛ اما از نظر محتوایی، جدید نیست و در واقع تأکید بر مشی توسعه‌ای است که ایشان همواره داشتند و اگر برخی این تلقی را داشته باشند که به استناد این تعبیر، گروه‌ها حق دارند رفتارهای قانون‌شکنانه در پیش گیرند، قطعاً خلاف نظر ایشان و انقلاب است.

2ـ درس‌های فراموش‌نشدنی به تروریست‌ها خواهیم داد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی تهران تأکید کرد: به شرکت‌کنندگان در رقص شمشیر اخیر سعودی‌ها و آنهایی که همچنان درصدد توطئه‌چینی و طراحی سناریوهای ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، هشدار می‌دهیم از فرجام تروریست‌های مهاجم 17 خردادماه عبرت بگیرند. در ادامه پیام آمده است: فرزندان عاشورایی ملت ایران در نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور با ملحوظ داشتن حق انتقام از مسببان و عاملان اقدام تروریستی اخیر در تهران، مصمم‌تر از گذشته راهبرد «مقابله عملی ضد تروریسم» را در دستور کار خود داشته و درس‌های فراموش‌ناشدنی جدیدی به تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان در نقطه دلخواه خواهند داد.

3ـ درخواست برای تحقیق و تفحص از انتخابات شوراها
امیر خجسته، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اعلام نارضایتی نمایندگان از روند برگزاری انتخابات شوراها با اشاره به گزارش وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات، اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان به برگزاری انتخابات شوراها انتقاداتی داشتند؛ اما توضیحات رحمانی‌فضلی این انتقادات را برطرف نکرد. وی تأکید کرد: تخلفاتی در برگزاری انتخابات ملاحظه شده است که برخی نمایندگان برای ریشه‌یابی آن به دنبال ارائه طرح تحقیق و تفحص هستند. در همین حال جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس نیز اظهار داشت: برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی تجربه خوبی نبود و موجبات نارضایتی فراهم شد.

4ـ پشتیبانی شرم‌آور بی‌بی‌سی از عملیات داعش در ایران
وبگاه شبکه بی‌بی‌سی فارسی که پیش از این بارها در شمایل «بازوی رسانه‌ای داعش» ظاهر شده است، گزارشی از حوادث چهارشنبه تهران منتشر کرد؛ اما نکته تأمل‌برانگیز این است که از «تروریستی» توصیف کردن این عملیات جنایتکارانه اجتناب کرده و در توجیه آن نوشته است: «رخداد‌هایی که فهرست شده، از طرف مقامات ایران حادثه «تروریستی» خوانده شده است، اما بی‌بی‌سی به دلیل نبود اجماع بر سر تعریف این کلمه، از «حمله» استفاده می‌کند.»(!) این در حالی است که بی‌بی‌سی فارسی نمونه حملات مشابه در اروپا و انگلیس را «حادثه تروریستی» معرفی کرده است!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات