تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۱۸۸

زلزله در موتلفه

پایگاه بصیرت / حمید شجاعی
(روزنامه آرمان - 1396/03/06 - شماره 3329 - صفحه 3)

حزب موتلفه اسلامی قدیمی‌ترین و می‌توان گفت تنها حزب اصولگرای کشور محسوب می‌شود که همیشه در صحنه سیاسی کشور حاضر بوده است. در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم نیز این حزب فارغ از جمنا کاندیدای حزبی خود را به میدان فرستاد؛ سیدمصطفی آقامیرسلیم که تا روز انتخابات ماند تا همه معادلات اصولگرایان و موتلفه‌ای‌ها را برهم بریزد و بر داستان کناره‌گیری خود که از سوی دبیرکل و قائم‌مقام حزب مطرح بود، خط بطلان بکشد. در روزهایی که تبلیغات انتخاباتی کاندیداها با شور و حرارت دنبال می‌شد اصولگرایان برای رسیدن به اجماع به دنبال مذاکره با هر سه کاندیدای اصولگرا بودند تا با توجه به نظرسنجی‌ها، شرایط جامعه و اقبال بیشتر هریک از آنها، دو کاندیدای دیگر به نفع او انصراف دهند.

در همین راستا و پس از مناظره سوم، محمدباقر قالیباف که کمتر کسی فکر می‌کرد از صحنه انتخاب کناره‌گیری کند، با انتشار بیانیه‌ای به نفع سیدابراهیم رئیسی انصراف داد. بعد از انصراف قالیباف و خوشحالی اصولگرایان از تصور رسیدن به کاندیدای واحد، فشارها بر میرسلیم بیشتر از گذشته شد. اما همان‌گونه که پیش از آن شخص میرسلیم و نیز حزب موتلفه تاکید کرده بودند، قرارشان چنین بود که میرسلیم تا آخر بماند. فردای کناره‌گیری قالیباف، عرصه بر میرسلیم تنگ شد. نه تنها حامیان رئیسی که بخشی از درون حزب موتلفه نیز به او فشار آوردند. چهارشنبه۲۷اردیبهشت که رئیسی عازم مشهد بود، میرسلیم هم با او همراه شد تا با یکدیگر مذاکره کنند. به این ترتیب میرسلیم به مشهد رفت تا نتیجه جلسه حزب را به او گوشزد کند. حزب موتلفه البته تصمیم گرفت بعد از مذاکره میرسلیم و رئیسی باز هم شورای مرکزی را فرا بخواند و تصمیم نهایی را اتخاذ کند. نشست شورای مرکزی با تنش شروع شد.

موافقان کنار رفتن میرسلیم از تماس برخی بزرگان قم سخن به میان آوردند و تکلیف را ملاک نظر خود دانستند. اما استدلال‌ها آن‌قدر قوی نبود که اکثریت شورای مرکزی حزب را متقاعد کند. بنابراین باز هم اکثریت رأی دادند که میرسلیم در میدان رقابت بماند. اما محمدنبی حبیبی و اسدا... بادامچیان ساعت ۱۱ شب و در لحظات پایانی تبلیغات، از طرف حزب بیانیه‌ای صادر کردند و در آن انصراف میرسلیم را اعلام کردند. با این‌همه دیر زمانی نگذشت که فایل صوتی میرسلیم درباره کنار نرفتن از رقابت منتشر شد و فضای مجازی، این فایل صوتی را به معنی تکذیب بیانیه حزب موتلفه گرفت. بنا به گزارش‌های رسیده اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه از رفتار تکروانه دبیرکل و قائم‌مقام وی عصبانی شده و حتی پیشنهاد عزل این دو نفر از سمت‌های حزبی‌شان را داده‌اند. در این حال گفته می‌شود بادامچیان و حبیبی با اعلام پذیرش اشتباه خود، در تلاشند که از خشم اعضای شورای مرکزی بکاهند و آنها را از تصمیماتی که می‌تواند این دو عنصر کلیدی حزب را به عزلت بکشاند، پرهیز دهند.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/186949

ش.د9600610

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات