صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۲۶۱۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 14 تیر

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قراردادی را به ارزش 2/1 میلیارد یورو معادل 36/1میلیارد دلار با شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا برای ساخت خطوط ریلی پرسرعت بین شهرهای قم و اراک به امضا رسانده است. چند ماه پیش ایران و ایتالیا توافق ابتدایی را برای توسعه سامانه‌های ریلی جمهوری اسلامی امضا کرده بودند. بر اساس این توافق‌ها ایتالیا موظف است پنج میلیارد یورو اعتبار برای ایران تأمین کند.
سعید لیلاز، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مفهوم دولت در سایه مفهومی است که چه از سوی سعید جلیلی مطرح شود و چه نشود، در همه دوران وجود داشته است. از آنجا که طرح این موضوع می‌تواند به معنای دوام و قوام یافتن حزب در ایران باشد، به طور قطع از آن استقبال خواهد شد و اتفاقاً خودم نیز از آن استقبال می‌کنم.
غلامحسین کرباسچی، با اشاره به گمانه‌زنی‌های اخیر درباره انتصاب شهردار تهران و مطرح بودن نام حسین مرعشی برای قرار گرفتن در این سمت، گفت: تا جایی که می‌دانم تعداد قابل توجهی از اعضای شورای شهر نظر مثبتی به آقای مرعشی دارند و ایشان را از گزینه‌های قابل توجه و مهم شهرداری می‌دانند.
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تأیید خبر تمدید حکم فرماندهی خود، گفت: من با صدای بلند می‌گویم سپاه هم به دنبال صلح است؛ اما صلح تنها در صورتی محقق می‌شود و پایدار می‌ماند که دشمنان از شروع جنگ با ما در هراس باشند و از عواقب آن بترسند.
میزان دارایی‌های جدید «کاسپین»، از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، به بیرون درز کرد. اموال جدید کشف‌شده از صاحبان کاسپین، ۹۸ آپارتمان و ۷۵ باغچه است که برخی از اموال به اسم دو زن صیغه‌ای آنها شده بود.
حسين اميرعبداللهيان، دبيركل كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: بر اساس مستندات موجود، چهار ديپلمات ربوده‌شده ايراني در تابستان سال ١٣٦١ در زندان رژيم صهيونيستي به سر مي‌برند و هيچ سندي دال بر شهادت آنان وجود ندارد.
حمید ملانوری، فرماندار رفسنجان به طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان اشاره کرد و گفت: یکی از متکدیانی که روز گذشته دستگیر شد، به مأموران پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان رشوه داده است تا او را رها کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات