تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۳۱

نامه اسماعيل هنيه به روحاني

(روزنامه شرق – 1396/05/07 – شماره 2922 – صفحه 7)

رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي حماس، درباره اوضاع رقت‌بار قدس و اقدامات رژيم صهيونيستي در مسجدالاقصي به مقامات عالي کشورهاي عربي و اسلامي از جمله رئيس‌جمهوري ايران نامه نوشت. به گزارش ايسنا، رئيس دفتر سياسي حماس در نامه به حجت‌الاسلام حسن روحاني، به تشريح اقدامات اخير رژيم صهيونيستي و ضرورت بسيج امت اسلام براي مقابله با اين رژيم تأکيد کرده است.

در اين پيام آمده است: «رژيم اشغالگر صهيونيستي بيش از هر وقت ديگري بر اجراي طرح خود مبني‌بر سيطره کامل بر مسجدالاقصي، تقسيم زماني و مکاني آن بين مسلمانان و يهوديان و تحميل خود به‌عنوان تنها مرجع اداره امور اين مسجد در مقابل محدودکردن نقش تاريخي اداره اوقاف اسلامي قدس تنها طرفي که مسئول اداره امور قدس است، اصرار دارد. رژيم صهيونيستي از روز جمعه ۱۴ جولاي ۲۰۱۷ درهاي مسجدالاقصي را بسته و اين مسجد همچنان به‌خاطر اقدامات خودسرانه اين رژيم و نصب گيت‌هاي امنيتي در ورودي‌هاي آن که با هدف تشديد سلطه و حاکميتش بر اين مسجد و کنترل ورود و خروج فلسطينيان از آن صورت مي‌گيرد، تعطيل است؛ اقدامي که تعدي آشکار به قداست معراجگاه نبي اکرم(ص) و يار حرمين شريفين به‌شمار مي‌رود». اسماعيل هنيه در ادامه خطاب به رئيس‌جمهور ايران تأکيد کرد: «مسجد مبارک الاقصي، وجدان و حميت شما را به ياري مي‌طلبد. در برابر اقدامات دشمن صهيونيستي براي تحميل واقعيت‌هاي جديد بر مسجدالاقصي به‌گونه‌اي که اين رژيم به تعيين‌کننده سرنوشت اين مسجد تبديل شود، نمي‌توان سکوت کرد».

رئيس دفتر سياسي حماس با اشاره به تصميمات متعدد اتحاديه عرب و سازمان همکاري اسلامي گفت: «اتحاديه عرب و سازمان همکاري اسلامي قطع‌نامه‌هاي متعددي در حمايت از قدس و مسجدالاقصي صادر کرده‌اند و کشور شما نيز در آنها مشارکت داشته است و اکنون زمان اجراي اين قطع‌نامه‌ها به منظور حمايت از ثبات و پايداري ساکنان قدس است که از مقدسات امت دفاع مي‌کنند. دولت‌هاي عربي و اسلامي ابزار‌هاي قدرت ديپلماتيک، قانوني، مردمي و رسانه‌اي زيادي در اختيار دارند و امروز مسجدالاقصي بيش از هر وقت ديگري نيازمند به‌کارگيري اين ابزارهاي قدرت به منظور اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي در تمامي محافل و مناسبت‌ها است و کمترين کار حمايت از تحريم و منزوي‌کردن اين رژيم و پيگرد و بازخواست سران آن به‌خاطر ارتکاب جنايات عليه ملت و مقدسات فلسطين است.»... اسماعيل هنيه در پايان پيام خود از خداوند متعال خواسته است که افتخار نماز در مسجدالاقصي را پس از آزادي اين مکان مقدس نصيب رئيس‌جمهور ايران کند.

از دو هفته پيش و پس از کشته‌شدن دو مأمور پليس اسرائيلي در بيت‌المقدس، آنها با نصب دوربين‌هاي مداربسته و گيت‌هاي امنيتي، ورود مردان کمتر از ٥٠ سال را به اين مسجد ممنوع کردند. اين اقدام رژيم صهيونيستي باعث درگيري شد که در آن چهار فلسطيني به شهادت رسيده و صدها نفر ديگر زخمي شدند. اين درگيري‌ها در گوشه‌وکنار فلسطين اشغالي؛ از قدس گرفته تا کرانه باختري و حتي نوار غزه ادامه پيدا کرد. اين درگيري‌ها، روز گذشته نيز ادامه داشت.

http://www.sharghdaily.ir/News/137156

ش.د9601614

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات