صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۵۳

راهی که ادامه دارد...

علی حیدری/  با گسترش روز به روز رسانه‌های الکترونیکی و پدیده نوظهور شبکه‌های اجتماعی انتظار می‌رفت رسانه‌های کاغذی و مطبوعات مخاطبان خود را از دست بدهند و با توجه به جذابیت‌های بصری و تنوع اطلاعات چندرسانه‌ای در این وسایل ارتباط جمعی، دیگر افکار عمومی میل و رغبت چندانی برای رجوع به باجه‌های مطبوعاتی نداشته باشند، اما باوجود توسعه سریع فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بررسی‌ها نشان می‌دهد مطبوعات همچنان جایگاه خود را در بین اقشار مختلف مردم حفظ کرده‌اند. این موضوع مختص کشور ما نیست و در کشورهای پیشرفته جهان که شمارگان مطبوعات آنها تفاوت فاحشی با کشور ما دارد نیز به وضوح قابل مشاهده است؛ کشورهایی که خیلی پیشتر از ما به شبکه‌های مجازی دسترسی پیدا کردند و در استفاده از آنها هم هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند. 
در این میان، هفته‌نامه‌ها و مجلات به لحاظ پروسه زمانی انتشار و نوع پرداخت‌شان به مسائل و موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار فاصله گرفته و به تولید محتوای عمیق‌تر و دارای وزن تحلیلی بیشتر مبادرت می‌ورزند. این موضوع درباره نشریات سیاسی و فرهنگی بیشتر صدق می‌کند. همین عامل از گرایش عمومی به این رسانه‌ها می‌کاهد، اما در سطح بالاتر و در ساحت نخبگی مخاطبان پروپا قرص و صاحب تحلیل را پای مطالب خود می‌نشاند.
هفته‌نامه «صبح صادق» که اکنون در آستانه 18 سالگی آن قرار گرفته‌ایم، در اوج فعالیت‌ها و شبهه‌افکنی‌های  روزنامه‌ها و مطبوعات زنجیره‌ای در فضای سیاسی حاکم بر جامعه که متأثر از دولت اصلاحات بود، در سال 1379 پا به عرصه مطبوعات گذاشت و با هدف روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین افکار عمومی جامعه به رسالت خود در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های آن عمل کرد. اگرچه وضعیت سال‌های اولیه انتشار صبح صادق با امروز کاملاً متفاوت است و همان‌طور که گفته شد رسانه‌های جدید از قبیل پایگاه‌های خبری و تحلیلی، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، به ویژه شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه محور سرعت انتشار اخبار را به حد خیره‌کننده‌ای افزایش داده‌اند، اما اعتماد به بیان حقیقت شاخصه مهمی است که همچنان مخاطبان صبح صادق را پای کار نگه داشته و در دوره‌ای که بیشتر مطبوعات با مشکل مرجوعی مواجه هستند، یکی از بیشترین تقاضاهایی که به این نشریه واصل می‌شود، درخواست افزایش شمارگان آن است. این موضوع به ویژه در حدود دو سال اخیر که این نشریه توانست با تحول شکلی و محتوایی پاسخگوی نیازهای خبری و تحلیلی مخاطبان خود باشد، بیش از پیش خود را نشان داده است.
اعتقاد به کادرسازی و میدان دادن به نیروهای جوان با استعداد و صاحب قلم و اندیشه، گستره قابل توجهی از نیروهای ارزشمند و انقلابی را پرورش داده که البته این امر در سال‌های اولیه انتشار صبح صادق هم مورد توجه مسئولان قرار گرفت و ثمرات شیرین آن را امروز می‌توان در رسانه‌های مختلف مشاهده کرد.
تغییر و تحولات مدیریتی جدید در مرکز مطالعات سیاسی و هفته‌نامه صبح صادق، ادامه نگاه تحولی جدید و پویایی همراه با نگاه حرفه‌ای به کار خبر و تحلیل در کنار بهره‌گیری از تجربیات سال‌های اخیر و نظرات استادان و کارشناسان سیاسی‌ـ رسانه‌ای است که می‌تواند مسیر حرکت فکری این مجموعه را با رویکرد جهادی و در ساحت اندیشه انقلابی با نگاه تعالی فکری‌ـ فرهنگی و ارتقای بینش سیاسی پاسداران و بسیجیان رقم بزند.
سخن پایانی اینکه؛ صبح صادق افزون بر اینکه خود را از نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده مخاطبان بی‌نیاز نمی‌داند، تحریریه خود را به وسعت خانواده بزرگ سپاه و بسیج گسترانیده و پذیرای قلم‌های اهالی فکر و فرهنگ، نویسندگان و تحلیلگران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات