صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۵۹

حرف روز/ تیم دوازدهم

رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار خود با دولت دوازدهم با تأکید بر کار تیمی در دولت فرمودند: «اعضای دولت علاوه بر اینکه در تصمیمات دولت مسئولیت مشترک دارند، باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و به صورت تیمی عمل کنند.» معظم‌له افزودند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار خود با دولت دوازدهم با تأکید بر کار تیمی در دولت فرمودند: «اعضای دولت علاوه بر اینکه در تصمیمات دولت مسئولیت مشترک دارند، باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و به صورت تیمی عمل کنند.» معظم‌له افزودند: «مسئولانی که در دولت با اقتصاد ارتباط مستقیم دارند، باید مانند یک تیم هماهنگ، تصمیم‌گیری و عمل کنند و دیگران نیز به آنها کمک نمایند.» در راستای تذکر رهبر معظم انقلاب در متن پیش‌رو به برخی از مهم‌ترین اصول کار تیمی نگاهی گذرا خواهیم داشت:
۱ـ انضباط و پیروی از قانون: در کار تیمی باید نظم وجود داشته باشد و وظایف به ‌طور منظم انجام شوند؛ یعنی کارهای محول شده باید در زمان مناسب و به شیوه‌ای درست و براساس اسناد بالادستی انجام شوند. گفتنی است، سند بالادستی‌ای که این دولت باید به آن متعهد باشد، برنامه ششم توسعه است که حدود یک سال است در حالت تعلیق نگه داشته شده است.
۲ـ آگاهی از وظایف: تیم دوازدهم باید با پرهیز از حاشیه‌ها و همچنین ورود به حوزه‌های نظریه‌پردازی در قامت یک خادم ملت مشکلات مردم را در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی حل کند.
3ـ  ارتقای تیم: ارزش هر تیمی به منابع انسانی اوست. هر یک از اعضای تیم می‌توانند سبب افزایش کیفیت کار کل تیم شوند. کسی که بتواند سطح عملکرد تیم را بالا ببرد و بر توان و ظرفیت اعضای تیم بیفزاید، قابل ‌ستایش است؛ اما در این میان برخی‌ها به دنبال وارد کردن افراد طرفدار فتنه به تیم یکدست دولت هستند تا با رفتارهای رسانه‌ای کل اهداف دولت را زیر سؤال ببرند. از آنجایی که رهبر معظم انقلاب تأکیدات فراوانی بر ضرورت جلوگیری از حضور فتنه‌گران در مسئولیت‌های کلان کشور دارند، دولت باید برای موفقیت خود ورود فتنه‌گران را به هر مسئولیتی خط قرمز اعلام کند.
در نهایت این نکته قابل طرح است که دولت دوازدهم باید در کار تیمی با پرهیز از غرق شدن دوباره در شعارها و دمیدن در بوق‌های تبلیغاتی، بر ظرفیت‌های درون‌زای جامعه خودمان تأکید داشته باشد تا ضمن کاهش وابستگی به بازارها و قدرت‌های جهانی، قدرت ملی کشورمان در چشم‌انداز بیرونی از شکوه و عظمت خاصی برخوردار شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات