صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۰۵۰۱۲

اخبار کوتاه شنبه 15 مهر

تحلیل آمار شش ماهه تجارت خارجی کشور حاکی از آن است که مجموع تجارت خارجی 43 میلیارد و 139 میلیون دلار شده که از این مقدار، صادرات با سهم 20 میلیارد و 544 میلیون دلار و واردات با سهم 23 میلیارد و 599 میلیون دلار نقش‌آفرینی کرده‌اند. تراز تجاری کشور با تفاوت سه میلیارد و 51 میلیون دلار منفی است. چین 7 درصد، عراق 48/5 درصد، کره 84/12 درصد رشد مثبت و امارات 10/17 و هند 52/6 رشد منفی داشته‌اند.
حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سالیانه ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند، گفت: با اصلاح مالیات بر عرضه مواد دخانی، می‌توانیم افزون بر ایجاد سالیانه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نظام سلامت، مصرف دخانیات را نیز کاهش دهیم. حریرچی با اشاره به اینکه هر سال ۵۰۰ هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات بستری می‌شوند، گفت: سالیانه ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان از پول مردم کشور، دود می‌شود.
وزیر کشور آمریکا طی سخنانی در بنیاد هریتیج، ایران را تهدیدی جدی خواند و گفت: دولت ترامپ با گسترش منابع انرژی خود و کم کردن منافع نفتی تهران می‌تواند با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن مقابله کند. رایان زینکه با اشاره به اینکه بهتر است برای مقابله گزینه‌های اقتصادی داشته باشیم تا گزینه‌ای نظامی، گفت: آمریکا با اهرم اقتصادی می‌تواند زمینه را برای جایگزین کردن هر قطره نفت تولیدی ایران فراهم کند.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی درباره بی‌اعتنایی دولتی‌ها به نصایح و نظرات مراجع تقلید با بیان اینکه متأسفانه دولت فعلی مراجع را در متن حوادث و وقایع داخلی و بین‌المللی قرار نمی‌دهد، گفت: بارها در دیدار مسئولان اعلام کردیم که دیرکرد بانک‌ها حرام است؛ ولی متأسفانه به این نصایح کم‌توجهی می‌شود.
دادستان ویژه روحانیت استان تهران ضمن ردّ شایعات اخیر مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید علیه رئیس دولت اصلاحات، گفت: هیچ محدودیت جدیدی درباره نامبرده اعمال نشده است. حجت‌الاسلام عبداللهی افزود: اقدامات پیشگیرانه‌ای که تا کنون انجام شده، بر اساس مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا در جریان نشست خبری در واکنش به احتمال اعلام پایبند نبودن ایران به برجام از سوی دونالد ترامپ گفت: «ما همه تحولات در توافق را کاملاً زیرنظر داشته و از همه انتظار داریم که به تعهدات خود به توافق هسته‌ای پایبند باشند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات