بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۸۳

ترامپ: از توافقنامه‌های بین‌المللی یک طرفه خارج می‌شویم

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی خود در بنیاد هریتج گفت راهبرد ضدایرانی خود را برای آن اعلام کرد که تضمین کند تهران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد!
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در بنیادهریتج به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به درگیری‌های نژادپرستانه اخیر در آمریکا و حمله مخالفان نژادپرستی به مجسمه‌های مربوط به دوران برده‌داری گفت: ما معتقدیم که باید تاریخ خود را حفظ کنیم نه اینکه آن را پاره کنیم. اکنون حتی برخی تلاش می کنند مجسمه های کریستوف کلمب را نابود کنند، حرکت بعدی چه خواهد بود؟

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود در بنیاد هریتج گفت: من همیشه نیازهای کشورمان (آمریکا) را نیز در اولویت نخست قرار می دهم. به همین علت است که ما از توافقنامه‌های بین‌المللی یک‌طرفه خارج می شویم مثل همکاری دو سوی اقیانوس آرام (پیمان تجاری ترنس-پسیفیک) و توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس! این توافقنامه‌ها برای کشور ما ویرانگر هستند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: دولت من به دنبال تقویت ائتلاف‌های قدیمی و شکل دادن دوستی‌های جدید بر مبنای منافع و ارزش‌های مشترک است.

وی در ادامه افزود: ما با دولت های خطرناک (مخالف سلطه آمریکا) از کره شمالی گرفته تا ایران مقابله می‌کنیم. من هفته گذشته راهبردمان را اعلام کردم تا تضمین کنم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد(!).

ترامپ گفت: ما تحریم‌های شدیدی را روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کردیم. من همچنین توافقنامه یک طرفه دولت قبلی(آمریکا) با دولت کوبا را لغو کردم، ما این تحریم ها (علیه کوبا) را برنخواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: همانطور که رونالد ریگان گفت ما به صلح از طریق قدرت، اعتقاد داریم. ما در نبرد با دولت اسلامی عراق و سوریه (گروه تروریستی داعش) تلاش‌های تاریخی کردیم و یکی پس از دیگری شکست را به آن‌ها وارد کردیم.

ترامپ در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: همه کسانی که امشب در اینجا هستند درک می‌کنند که برای آنکه آمریکا به آینده امیدوار باشد، لازم است که ما به تاریخ مان افتخار کنیم. ما به عنوان آمریکایی‌ها میراث خاص آزادی، فرهنگ، قوانین، سنت و ارزش‌ها را از گذشتگان دریافت کردیم. ما باید از آزادی حفاظت کنیم.

ترامپ: از توافقنامه‌های بین‌المللی یک طرفه خارج می‌شویم/ راهبردمان را برای تضمین دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای اعلام کردم
 برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل محل سخنرانی ترامپ در بنیاد هریتج در واشنگتن

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات