تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۴۹۹

«اربعین معجزه جدید انقلاب اسلامی»

پایگاه بصیرت / سیدرضا اکرمی

(روزنامه مردم‌سالاري – 1395/09/01 – شماره 4188 – صفحه 1)

1) در سال 1395 شمسی و 1438 قمری، شاهد اربعینی در عراق می‌باشیم که بی‌شک معجزه جدید انقلاب اسلامی ایران می‌باشد که در سرزمین عتبات عالیات «نجف، کربلا، کاظمین، سامرا» رخ می‌دهد و جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر از همه طبقات را مجذوب خود می‌سازدو نام «مجذوبین اربعین» به خود گرفته است و عنوان «واذکروا نعمه الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا، آل عمران 103» دارد که ایرانیان روزی با عراقیان هشت سال جنگیدند و از هر دو طرف کشته گرفتند و کشته دادند و حکومت پلید بعثی و صدامی وابسته، چه بلائی بر سر خود و مردم خود آورد و چه صدمه‌ای به ایران تازه انقلاب شده رسید. اکنون همان عراق و عراقی‌ها و سرزمین جنوب، ایرانی‌ها را در موکب خود می‌پذیرند و خدمات می‌دهند و بر این امر ‌التماس و اصرار دارند. خداوند این نعمت «اخوت» را مستدام دارد و تعمیق بخشد و از همه آفات مصون دارد. درهای خانه عراقی‌ها به روی مردم تازه وارد باز شده است و انشاءالله دل‌های آنان نیز گشوده خواهد گشت.

2) اربعین حسینی یک تقویم دارد که بیستم صفر است و چهل روز از عاشورا می‌‌گذرد و یک تاریخ دارد که در سال 1377 سال، جابر بن عبدالله انصاری که هفت معصوم «رسول اکرم و حضرت زهرا و 5 امام را زیارت نموده و از آنها خاطره و داستان دارد و در خدمت همه آنها بوده و از «شرطه الخمیس» است که عهده‌دار حفاظت جان امام علی‌علیه‌‌السلام بودند و به نقلی کاروان اسیران در بازگشت به مدینه، راه را کج کرده و به کربلا رفتند و این تلاقی «از میان راهی» انجام گرفت و با جابر و عطیه کوفی مواجه گشتند و یک تحلیل «عقیدتی، تاریخی، فلسفی، عاطفی» دارد که دارای فراز و نشیب می‌باشد و شگفتی‌های بسیار دارد که از زیارت دو نفره «جابر و عطیه» و اهل‌بیت سال 61 به 20 میلیون نفر در حال حاضر رسیده است و با خود دیدنی «نوع جمعیت و مسافت 80 تا 200 کیلومتر پیاده‌‌روی» دارد و خاطرات شنیدنی که باورکردنی نمی‌باشد و می‌خوانیم که رجال علمی و فقهی چون شیخ‌ انصاری و علامه امینی و سیدمحمود شاهرودی و آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، شهید مدنی، میرزا جواد آقا ملکی، مکارم شیرازی، سید محسن امینی جبل عاملی، میرزاحسین نوری، در این راهپیمایی حضور داشتند، هم نیروی کمی داریم و هم نیروهای کیفی، اکنون اربعین از شیعه فراتر رفته و به سنی و بودایی و ایزدی و مسیحی رسیده و حالت جهانی یافته است. بزرگترین همایش است و نیز بزرگترین نمایش و حالت تمدن‌سازی به خود می‌گیرد، موضوع توریسم و گردشگری ندارد که قدم به قدم در طول راهپیمایی موضوعات فرهنگی «شناخت امام حسین علیه‌السلام» که در عاشورای خود خانواده مسیحی و راهب مسلمان را دارد» و شناساندن حضرت به دیگران و حالات روحی «حسینی شدن، کربلایی شدن، زینبی شدن» و به وجود آمدن خاورمیانه جدید که عراق و ایران و لبنان و سوریه را به خود نزدیک‌تر نموده است.

3) زیارت اربعین را امام صادق علیه‌السلام انشا نموده، با محتوای متنوع و درس‌های سازنده و آموزنده حال و آینده و امام عسکری علیه‌السلام حالت رسمی و ضابطه برای مومن «که علامت مومن 5 چیز می‌باشد» قرار می‌دهند که در دوران غیبت، شیعه و مومن و اربعینی و کربلایی، به امام حسین علیه‌السلام و کربلا که سرزمین شعور است و شعار، شرافت است و عزت‌مداری، مرتبط سازد و متصل نماید و پیاده‌روی نیز توصیه امامان برای این زیارت وجود دارد، که غیبت امام معصوم تلخ و سخت و سنگین نباشد.

شیعه برود به سمت امام و با امام حسین علیه‌السلام حرف بزند و روح بگیرد که پیامبر فرمود «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» باید این انرژی را گرفت و حضرت فرمود «ان دمی لا یسکن ابدا الی یوم القیامه» خون من در حال جوشش است، باید کربلایی شد و عاشورایی شد و حسینی گشت تا این جوش و خروش و غیرت و آزادگی و عزت‌نفس و هیهات منا الذله و شهادت‌طلبی «القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده» به وجود آید. در سال 92، 300 هزار نفر ایرانی به کربلا رفتند و در 93، 600 هزار نفر و در سال 94، 2 میلیون و در 95 بیش از 2 میلیون نفر اربعینی شدند. باید اربعین را فرهنگی و فکری و حماسی نمود و مصونیت‌سازی کرد و تداوم بخشید.

http://www.mardomsalari.net/4188/page/1/2233

ش.د9504898

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات