تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۵۹۱۹
عضو شوراي عالي سياست‌‌گذاري اصلاح‌طلبان:

كار گروه‌هايي براي مشورت به دولت تشكيل شود

(روزنامه بهار – 1396/06/19 – شماره 273 – صفحه 3)

عضو شوراي مشورتي رئيس دولت اصلاحات با بيان اين كه حمايت از دولت در دستور كار اصلاح‌طلبان است و در تمام اين مدت ما آن را علمي كرديم. عنوان كرد: البته اين حمايت نبايد به آن معني تلقي شود كه هر اقدامي از طرف دولت و يا بخش‌هايي از آن انجام شود اصلاح‌طلبان چشم بسته حمايت مي‌كنند.

مرتضي حاجي درباره پيشنهاد برخي از اصلاح‌طلبان مبني بر اينكه جريان اصلاحات كار خود را به صورت جبهه‌اي دنبال كند، گفت: در حال حاضر يك جبهه وجود دارد و در مقطع انتخابات توسعه پيدا مي‌كند. اين كه بخواهيم بگوييم همه نظرات اصلاح‌طلبان از يك بلندگو و يك زبان جاري شود. علي‌القاعده ممكن نيست. وي ادامه داد: بايد يك سازمان منسجم حزبي با ساز و كار مناسب كه در آن اصلاح‌طلبان نظرات خود را تجميع كنند تشكيل شود تا افراد بتواند به توافق دست يابند. اين عضو كميته تعامل شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با دولت در ادامه خاطر نشان كرد: با توجه به شرايط فعلي عملا به نظر نمي‌آيد كه اين نظريه تحقق پيدا كند.

بايد اين را بپذيريم در جبهه اصلاح‌طلبان مواردي وجود دارد كه آن، نظرات صددرصد يكسان نيست. اما مصلحت جمع ايجاب مي‌كند كه مقاطعي حداكثر هماهنگي فراهم شود و با يك ساز و كار دموكراتيك كه با اكثريت آراء هم همراه باشد تشكل‌هايي كه زير اين نام تجمع مي‌كنند، به يكديگر احترام بگذارند و فعاليت كنند. وزير آموزش و پرورش دولت اصلاحات با اشاره به اينكه در زمان انتخابات رفتارهايي اين چنيني بيشتر نمود پيدا مي‌كند، عنوان كرد: اگر مي‌خواهيم يك ساز و كار منسجم داشته باشيم، بايد با رفع نواقص احتمالي و بررسي و شناسايي نقاط ضعف و قدرت، بتوانيم پيش از پيش اين تشكيلات را گسترش دهيم.

وي در ادامه تصريح كرد: ما سال گذشته نقاط ضعف و قدرت خود را شناسايي كرديم و تحت عنوان جبهه، نتايجي كه مدنظر بود به دست آورديم. در سه انتخابات اخير نيز همين روش را به كار برديم البته اين به آن معنا نيست كه ديگر پيشنهاد قابل بررسي نباشند. حاجي تاكيد كرد: براي هر تغيير رويكرد بزرگان اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب بايد با يكديگر به جمع‌بندي برسد. عضو شوراي عالي اصلاح‌طلبان در پاسخ به اين سوال كه جريان اصلاحات سقف حمايتي خود را از دولت تا كجا گسترده كرده است، گفت حمايت از دولت در دستور كار اصلاحات است و در تمام اين مدت ما آن را عملي كرديم البته اين نبايد به آن معني تلقي شود كه هر اقدامي از طرف دولت و يا بخش‌هايي از آن انجام شود، اصلاح‌طلبان چشم بسته حمايت مي‌كنند. حاجي تاكيد كرد: نقد دولت، حمايت از دولت است و جلوي اشكالات بزرگتر را مي‌گيرد و ‌آن را در مسير سريع‌تري قرار مي‌دهد. اصل اساس اصلاح‌طلبان، حمايت از دولت است اما در مواقعي كه لازم باشد آن را نقد مي‌كنيم.

عضو شوراي مشورتي رئيس دولت اصلاحات با اشاره به اينكه مشورت دادن به دولت مي‌تواند آن را در راستاي عملكرد بهتر ياري كند، گفت: مناسب‌ترين شيوه آن است كه كار گروه‌هاي مشتركي در حوزه‌هاي مختلف با حضور نمايندگان دولت و تشكل‌هاي حامي وي تشكيل شود كه در آن برنامه‌هايي با محورهايي عملكرد هر چه بهتر تدوين به دولت ارائه شود كه اين اقدام مي‌تواند دولت در مسير مطلوبي قرار دهد. وي درباره فعلايت‌هاي كميته تعامل اظهار داشت: كميته تعامل شوراي عالي سياست‌گذاري بعد از انتخابات يك ديدار با رئيس‌جمهور داشته است كه در آنجا مقرر شد هر 2 الي 3ماه يك بار اين ديدار تكرار شود البته به شخصه معتقدم كه تنها ديدار، مفيد نيست. بلكه كار گروه‌ها بايد به يك جمع‌بندي برسند و گزارشات خود در آنجا به رئيس‌جمهور ارائه كنند تا مسير هر چه بهتر به پيش برود.

ش.د9602917

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات