تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۷۱۷۹
بعد از هزار و 146 روز مقاومت سوریه صورت گرفت

محاصره دیرالزور شکست

(روزنامه صبح نو – 1396/06/15 – شماره 312 – صفحه 4)

نیروهای ارتش سوریه سرانجام توانستند محاصره دیرالزور را پس از سه سال در هم بشکنند و شکست سنگینی بر تروریست‌های داعشی تحمیل کنند.

نیروهای پیشگام ارتش سوریه سرانجام پس از یک عملیات سخت و پیچیده توانستند حلقه محاصره شهر دیرالزور را در هم بشکنند و به محاصره سه ساله این شهر با تحمیل شکست سنگین به تروریست‌های داعشی پایان دهند. بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه پس از پیشروی مستمر به سمت دیرالزور سرانجام روزگذشته به نیروهای مدافع در داخل شهر پیوستند، نیروهای ارتش از محور حومه الرقه برای آزادی این شهر در حال پیشروی بودند.

نیروهای پیشگام ارتش پس از رسیدن به دیرالزور به نیروهای گارد ریاست جمهوری و لشکر هفدهم مستقر در دیرالزور پیوستند تا عملیات سنگین ارتش و همپیمانان برای شکسته شدن حلقه محاصره سه ساله دیرالزور روز گذشته به ثمر بنشیند.

پیام بشار اسد

بشار اسد رییس جمهور سوریه بلافاصله پس از شکسته شدن حلقه محاصره دیرالزور با سرلشکر رفیق شحاده و سرلشکر حسن محمد فرمانده لشکر هفدهم ارتش در دیرالزور و نیز سرتیپ عصام زهرالدین فرمانده تیپ 104 گارد ریاست جمهوری تماس گرفت و از رشادت‌ها و مقاومت آنها در طول سه سال محاصره تجلیل و قدردانی کرد.

بشار اسد در این تماس‌ها خطاب به فرماندهان ارتش در دیرالزور گفته است: «شما با ایستادگی و مقاومت خود در مقابل قوی‌ترین و سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی کره زمین ثابت کردید که مسوولیت شناسید و به عهد و پیمان خود وفا کردید. شما بهترین الگو برای نسل‌های آینده هستید و تاریخ نام شما را ثبت خواهد کرد که با وجود اندک بودن تعداد،‌ از ارزشمندترین سرمایه‌های خود برای حفظ امانت و حمایت از شهروندان بی دفاع دریغ نورزیدید. شما ثابت کردید و توانستید مأموریت خود را به بهترین وجهه انجام دهید و پیروزی‌های قهرمانانه را یکی پس از دیگری بدون هرگونه ترس یا تردید رقم زدید.

این خون‌های پاکی که بر زمین ریخته شد با پیروزی کوبنده بر تفکر تکفیری تروریستی مورد حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی به ثمر نشست و شما امروز دوشادوش همرزمان خود هستید که برای یاری شما به پا خاستند و وارد سخت‌ترین نبردها برای شکستن حلقه محاصره شهر شدند و در کنار شما در صف نخست عملیات برای پاکسازی کامل منطقه از لوث تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به جای جای وطن قرار گرفتند.»

خودروی نظامی نیروهای ارتش وارد شهر دیرالزور شدند و موجی از شادمانی و سرور مردم این شهر را فرا گرفت مرحله بعدی عملیات ارتش سوریه، شکستن حلقه محاصره نیروهای ارتش در فرودگاه نظامی دیرالزور است.

بیانیه ارتش سوریه درباره شکسته شدن حلقه محاصره دیرالزور

فرمانده ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای با تبریک شکسته شدن حلقه محاصره دیرالزور پس از سه سال، تأکید کرد مرحله دوم عملیات خود در عمق بیابان سوریه را انجام دادیم. در این بیانیه آمده است : ما از طریق یک عملیات منحصر به فرد توانستیم به محاصره مردم خود در دیرالزور پس از گذشت بیش از سه سال پایان دهیم.

ارتش سوریه خاطر نشان کرد: این دستاورد بزرگ در دیرالزور یک تحول استراتژیک در جنگ علیه تروریسم قلمداد می‌شود. این دستاورد بر قدرت و توانمندی ارتش سوریه و همپیمانانش و اصرار آنها بر تحمیل شکست کامل به پروژه تروریستی در سوریه تأکید می‌کند. بر اساس این بیانیه، دستاورد بزرگ در دیرالزور شکست طرح‌های تجزیه‌ای حامیان طرح تروریستی را مورد تأکید قرار داده است.

پیام تبریک ظریف

دکترمحمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هم شکست محاصره دیرالزور را به مردم سوریه تبریک گفت و آن‌را پیروزی مهمی در برابر تروریسم دانست.

استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. این استان در جریان جنگ سوریه به‌جز شهر دیرالزور که در اختیار دولت سوریه، رأس شمالی این استان و نیمه شمالی مرز استان دیرالزور و استان حسکه که تحت تسلط کردهای سوریه و منطقه ابوخشاب که در اختیار جبهه النصره است، تماماً تحت کنترل داعش است.

افغانستان مقصد بعدی داعش

احمد عبدالتواب سرهنگ بازنشسته ارتش مصر و نماینده فعلی مجلس این کشور که از محققان «مرکز مطالعات استراتژیک الاهرام» و از ستون نویسان این روزنامه به شمار می‌رود در یادداشتی به بررسی مقاصد احتمالی داعش پس از شکست در عراق و سوریه پرداخته است. وی اظهار کرده است که می‌توان با خوش‌بینی اعلام کرد کنشگری منفی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تقریباً به اتمام رسیده است و به زودی این گروه با یک شکست سنگین و تمام عیار در این دو کشور مواجه خواهد شد.

داعش پس از شکست کامل در سوریه و عراق به تشکیل تروریسم مخفی و هسته‌های پنهان ترور در سراسر دنیا خواهد پرداخت که البته محتمل‌ترین جغرافیای حضور و ادامه حیات آنها، افغانستان و آسیای مرکزی خواهد بود.

http://sobhe-no.ir/newspaper/312/4/12070

ش.د9603674

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات