تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۰۰۶
عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی‌:

بود و نبود «جمنا» در جذب آرا تأثیر نداشت

(روزنامه ايران - 1396/04/18 - شماره 6538 - صفحه 3)

محمدحسن آصفری عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: تغییرات «جمنا» راه به جایی نخواهد برد و باعث نمی‌شود مجموعه نیروهای انقلاب توفیقی به دست آورند. او در گفت‌و‌گو با نامه نیوز، تأکید کرد: اگر جریان رقیب آقای روحانی 29 اردیبهشت 16 میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری آورد به خاطر آن نبود که جمنا توانست مردم را بسیج کند و پای کار بیاورد بلکه آرایی ثابت و پایبند به آرمان‌ها بودند که آمدند و آرای خود را به داخل صندوق انداختند بنابراین چه جمنا بود و چه نبود این اتفاق رخ می‌داد.

جمنا باید حرکتی نو و جدید انجام دهد که آرای خاکستری را به نیروهای انقلاب جذب کند برای نیل به این مقصود بازنگری جدی در شعارها، برنامه‌ها و روش‌هایش براساس اصول لازم است. به گفته وی «امروز اصولگرایی و جریان انقلاب نیاز به یک بازنگری جدی دارد، فقط با سازوکاری به اسم جمنا نمی‌شود مسائل را حل کرد.»

آصفری ادامه داد: جمنا تا نگاهش از پایتخت به نیروهای نخبه سطح استان‌ها تغییر نکند و بعضی افراد که مردم دیگر به آنها اقبال ندارند کنار نروند، اتفاق جدیدی نمی‌افتد. به عبارت دیگر اگر دائم بخواهیم افرادی را در رأس جمنا تکرار کنیم، با توجه به اینکه تجربه نشان داد آنها با اقبال عمومی مواجه نیستند توفیقی کسب نمی‌شود. هر چند این افراد، نیروهای درست و توانمند هستند اما آن مردم کف خیابانی که می‌خواهیم آنها را به میدان بیاوریم حضورشان را در رأس مجموعه نمی‌پذیرند. بنابراین اگر صرفاً نیت آن باشد که نیروهای پایتخت در مجموعه جمنا جابه جا شوند و همچنان چهره‌های نخبه و سوخته نشده کنار بمانند، مطمئناً این تغییرات نیز نمی‌تواند در سرنوشت نیروهای انقلاب اثرگذار باشد. این نماینده سابق مجلس افزود: یکی از دلایل شکست جمنا این بود که برخی می‌خواستند در سایه باشند و مدیریت در سایه کنند. این نگاه‌ها را جریان انقلاب خوب درک می‌کند و تا اینها حل نشود مسائل و مشکلات ما برطرف نخواهد شد.

آصفری ادامه داد: ما انتخاباتی که در جمنا داشتیم، انتخاباتی نبود که بشود گفت رضایتمندی همه نیروهای انقلاب را داشت. طیف جمنا را محدود و سوراخ‌های غربالش را خیلی کوچک گرفتند به همین خاطر ما ضرر کردیم و نتوانستیم همه نیروهای انقلاب را جذب کنیم.

http://iran-newspaper.com/newspaper/item/421661

ش.د9602820

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات