صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۹۳

اخبار کوتاه دوشنبه 3 اردیبهشت

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ با نشریه «نیویورکر» با بیان اینکه در ایران بی‌اعتمادی به آمریکا بیشتر شده، گفت: «ایالات متحده نه تنها سهم خودش از برجام را اجرا نکرده، بلکه مطالبات بیشتری را هم مطرح کرده است. این، فرستادن پیام بسیار خطرناکی به مردم ایران و مردم جهان است مبنی بر اینکه شما هیچ وقت نباید با ایالات متحده توافق کنید؛ چون سرانجام، اصل ایالات متحده این است که چیزهایی که از آن من است که از آن من است، اما چیزهایی که از آن شما هستند، قابل مذاکره‌اند.»
«القدس العربی» چاپ لندن در گزارشی درباره‌ اجلاس سران اتحادیه‌ عرب نوشت: «نشست سران عرب با بی‌اعتنایی کامل و بی‌توجهی مردم و ناظران سیاسی در کشورهای عربی رو‌به‌رو شد.» روزنامه مصری «الاهرام» نیز در مطلبی با به سخره گرفتن نشست سران عرب، نوشت: «اگر امروز از یک شهروند عربی سؤال کنند انتظار شما از این نشست چه بود، یا پوزخند تلخی می‌زند و هیچ نمی‌گوید، یا به شدت عصبانی می‌شود و ناسزا می‌گوید.»
منابع مطلع صهیونیستی فاش کردند روسیه اعلام کرده است پس از مداخله آمریکا در سوریه و بمباران اخیر این کشور از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه، اکنون به کمک به سوری‌ها برای دفاع از خود به بهترین نحو متعهد است و هیچ عاملی مانع فروش سامانه دفاع موشکی «اس‌ـ300» به سوریه نمی‌شود. گفتنی است، تل‌آویو هفته گذشته به روسیه اعلام کرد، فروش اس‌ـ300 به سوریه عبور از خط قرمز است.
با توجه به اسامی منتشر شده درباره نامزدهای شهرداری تهران، مشخص شد اعضای اصلاح‌طلب شورای پنجم صلاحیت هیچ یک از زنان با سابقه این جریان را برای اداره شهر تهران تأیید نکرده‌اند. گفتنی است، اصلاح‌طلبان در انتخابات با  طرح موضوع تبعیض جنسیتی و به‌کارگیری زنان در مدیریت شهری تلاش کردند سبد رأی زنان را به خود اختصاص دهند.
سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در همایش «الوفاء للعهد» در ضاحیه بیروت گفت: اسرائیل در تجاوز به پایگاه هوایی تی‌ـ 4 سوریه عمداً به دنبال هدف قرار دادن سپاه پاسداران بود. ایرانی‌ها خودشان درباره‌ پاسخ‌شان به این اقدام تصمیم خواهند گرفت؛ اما من به اسرائیلی‌ها می‌گویم که مرتکب یک حماقت بزرگ شدند.
روزنامه «دیلی‌میل» فاش کرد: اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دستور حمله به سیستم‌های کامپیوتری تأسیسات هسته‌ای ایران را به طور محرمانه صادر کرده بود که عملیات آن در زمان ریاست‌جمهوری جرج بوش، با همکاری رژیم صهیونیستی آغاز شده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات