صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۲۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 6 تیر

یک دیپلمات اروپایی به اظهارات مقام آمریکایی درباره رساندن فروش نفت ایران به صفر از ماه نوامبر واکنش نشان داد. «لاورنس نرمن» خبرنگار ارشد «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی که اشاره‌ای به نامش نشده، نوشت: «این، کاملاً غیر سازنده است و بخشی از برنامه‌ها برای دامن زدن به تنش‌ها است. ما عمیقاً با آن مخالفیم.» پیش از این، رسانه‌ها گزارش دادند یک مقام آمریکایی از کشورهای متحد این کشور خواسته است تا ماه نوامبر واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.
محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: در حال حاضر، پس از اقدام قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی مبنی بر قطع ارتباط متجاوزان در طول نوار ساحلی، آنها کم و بیش در حالت فروپاشی کامل هستند. وی افزود: ده‌ها خودروی زرهی و تانک نیروهای متجاوز را به غنیمت گرفته‌ایم و نیروهای متجاوز دیگر به دلیل قطع بسیاری از خطوط امدادرسانی، امکان ورود سلاح‌های سنگین در طول ساحل غربی را ندارند.
جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت گفت: رئیس‌جمهور باید خانه‌تکانی کرده و همه نیروهایی را که در حوزه پولی و اقتصادی نقش دارند، تغییر دهد. وی ادامه داد: دولت برای خانه‌تکانی و تغییر کابینه و چابک کردن خود و جوان‌گرایی به استخاره نیاز ندارد. تصور بنده آن است که اتاق جنگ دولت خوب تصمیم نگرفت. به بیان دقیق‌تر، مسئولان مربوطه غافلگیر شده‌اند و تدبیری نیندیشیده‌اند و فقط در لاک خود حالت دفاعی گرفته‌اند.
پایگاه خبری عبری‌زبان «والا» از توقف کمک مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد. این رسانه نوشت: قطع کمک مالی واشنگتن به تشکیلات خودگردان فلسطین به موجب قانون «تیلور فورس» صورت گرفته است که این قانون از تشکیلات خودگردان می‌خواهد پرداخت حقوق خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی را متوقف کند.
دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت: ما به صراحت اعلام کردیم اگر ترکیه «اس 400» را از روسیه خریداری کند؛ با عواقبی مواجه خواهد شد. «وس میچل» افزود: ما بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (قانون موسوم به کاتسا) تحریم‌هایی علیه ترکیه وضع خواهیم کرد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی که در پایگاه نخست‌وزیری این رژیم منتشر شد، نوشت:  می‌دانید مهار پنالتی رونالدو چقدر دشوار است؟! من زمانی فوتبال بازی می‌کردم و می‌دانم مهار این ضربه تقریباً ناممکن است؛ با این حال ایرانی‌ها ناممکن را ممکن کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات