صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۲۷

از سیاست‌ خارجی دولت تا اعتراض یک روزنامه اصلاح‌طلب

1ـ سیاست خارجی در اختیار دولت نیست!
روزنامه آفتاب یزد در مطلبی به نقل از فائزه هاشمی نوشت: «سیاست خارجی ما که باعث بخش عمده‌ای از فشارهای اقتصادی به جامعه است و مانع ورود دلار به کشور شده و تحریم‌ها را ایجاد کرده، در اختیار رئیس‌جمهور نیست.» روزنامه اعتماد نیز در یادداشتی به قلم «مهدی پازوکی» نوشت: «ناگفته پیداست که امروز مسائل اقتصادی کشور در گرو سیاست‌های خارجی است و اگر سیاست خارجی اصلاح نشود، امکان تغییرات ساختاری اقتصادی هم وجود ندارد.» متأسفانه دولت در موضوع برجام مرتکب تقصیرهای فراوانی شد. این رویکرد خسارت‌آفرین موجب شد هیچ دستاوردی از این توافق عاید کشورمان نشود. تأسف‌برانگیز اینکه، پس از شکست واضح راهبرد حل مشکلات کشور و ایجاد رونق اقتصادی از طریق مذاکرات هسته‌ای، این جریان به‌جای عذرخواهی و تغییر ریل مدیریت اجرایی کشور و توجه به ظرفیت‌های عظیم داخلی، در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی، به رفع مسئولیت از خود و دولت اقدام کرده‌اند و خواهان اختیارات بیشتر در سیاست خارجی هستند.

2ـ تمام مناطق امارات متحده عربی در تیررس نیروهای یمنی است
سخنگوی ارتش یمن در واکنش به حمله پهپاد ارتش این کشور به فرودگاه دبی، گفت: تمام مناطق امارات متحده عربی در تیررس نیروهای یمنی است. «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن افزود: بار دیگر از سرمایه‌گذاران در امارات متحده عربی می‌خواهیم تا از سرمایه‌گذاری در این کشور خودداری کنند. وی گفت: موشک‌ها و پهپادهای ما این قابلیت را دارند تا به رغم تدابیر و اقدامات امارات متحده عربی به اهداف مورد نظر خود دست یابند. سخنگوی ارتش یمن اضافه کرد، اینها تنها بخشی از توانایی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است. یگان‌های پهپادی ارتش یمن، یک ماه بعد از حمله به فرودگاه ابوظبی فرودگاه بین‌المللی دبی را هدف قرار دادند. خبرگزاری رسمی یمن(سبا) گزارش کرد، این حمله پهپادی با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین صماد3 انجام شده است.

3ـ میعانات گازی در صدر صادرات غیر نفتی ایران
بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری، اقلام عمده صادراتی ایران در این مدت به ترتیب؛ میعانات گازی به ارزش دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار و سهم ارزشی 11/23 درصد، پروپان مایع شده به ارزش ۸۴۵ میلیون دلار و سهم ارزشی 4/37 درصد، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین به ارزش ۷۳۴ میلیون دلار و سهم ارزشی 3/8 درصد، متانول به ارزش ۵۶۰ میلیون دلار و سهم ارزشی 2/9 درصد و پلی اتیلن گرید فیلم به ارزش ۴۹۶ میلیون دلار و سهم ارزشی2/57 درصد بوده است. گزارش گمرک ایران حاکی از آن است که در مدت مذکور، بیش از ۳۰ درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، 11/23 درصد مربوط به میعانات گازی و 48/58 درصد مربوط به دیگر کالاها بوده است.

4ـ اعتراض یک روزنامه اصلاح‌طلب به فراکسیون امید
روزنامه همدلی در مطلبی نوشت: «روزی نیست که از خانه ملت عکس، خبر و حاشیه‌ای بیرون نیاید که موجب آزردگی و گاه، زهرخند افکار عمومی نشود و به‌صورت دائم اظهارنظرهایی بیرون نیاید که تنها سرشکستگی برای مردم باقی بگذارد. یکی از نمونه‌های بارز این فَشَلی و بی‌برنامگی به وضوح در عملکرد «فراکسیون امید» دیده می‌شود که این روزها بیشتر به فراکسیونی «ناامید» شباهت دارد. این فراکسیون با اینکه فراکسیون اکثریت است، اما کاملاً منفعل و بی‌برنامه عمل می‌کند و سرلیست آن هم برخلاف انتظارها، عموماً در سکوتی معنادار به‌سر می‌برد و صدای همه حامیان خود را که با «تَکرار می‌کنم» به آنها رأی داده‌اند نیز درآورده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات