صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۹۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 23 آبان

پس از تکرار انتقادهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از ایده امانوئل مکرون، همتای فرانسوی‌اش برای تشکیل یک ارتش متحد اروپایی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مقام حمایت از مکرون ظاهر شد. مرکل که در استراسبورگ با اعضای مجلس اروپا نشستی مشترک داشته، به آنها گفته است: «باید روی دیدگاه تشکیل یک ارتش اروپایی واقعی کار کنیم. روزهای تکیه بی‌قید و شرط روی دیگران، به سر رسیده است.» خبرنگاران حاضر در محل سخنرانی گفته‌اند، پس از بیان این سخنان اعضای مجلس اروپا به وجد آمده‌اند و به صورت ممتد برای وی کف زده‌اند.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جمع متقاضیان مسکن مهر و ساکنان مسکن مهر پردیس گفت: در مقام نماینده عالی دولت در وزارت راه و شهرسازی در وهله نخست از همه مردمی که به دلیل برخی مشکلات و وضعیت به وجود آمده دچار مشکل شدند، عذرخواهی می‌کنم. با این حال خوشحالم که در یک جمع دوستانه مشکلات شما عزیزان مطرح شد تا به امید خدا و کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
«ناثان سلز» هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا در اندیشکده «سیاست‌های واشنگتن برای خاور نزدیک» در راستای ایران‌هراسی گفت: «لازم است ما کارهای بیشتری برای تغییر محاسبات حکومت ایران و پایان دادن حمایت آن از تروریسم انجام دهیم.» وی‌ با اشاره به ناتوانی آمریکا در همراه کردن جامعه جهانی با برنامه‌های ضد ایرانی این کشور، مدعی شد: «ما شریکان بین‌المللی‌مان را برای مقابله با تروریسم تحت حمایت ایران بیشتر تحت فشار گذاشته‌ایم!»
وزیر کشور در آخرین نشست استانداران با ۱۴ استاندار کشور که بازنشسته هستند، خداحافظی کرده است. استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قم، همدان و یزد بازنشسته هستند و باید از سمت خود کناره‌گیری کنند.
علی خدایی، نماینده کارگران در تشریح جزئیات نشست شورای عالی کار گفت: این نشست همان طور که از پیش مطرح شده، در زمینه آثار شرایط اقتصادی بر وضعیت بازار کار و معیشت کارگران بود که درباره افزایش دستمزد بحث‌های جدی انجام شد، اما به نتیجه نهایی نرسیدیم.
محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: بازار 10 میلیارد دلاری را ما به سختی به دست آوردیم و اگر با این وضعیت این بازار را رها کنیم، دوباره پس گرفتن آن بسیار سخت است. دولت باید زودتر ورود کند تا صادرکنندگان این بازار را از دست ندهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات