صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۰۶۷

اخبار کوتاه شنبه 11 اسفند

سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان تلاش دارند جامعه ما شکسته، ناامید و مضطرب باشد، اما آنان بدانند که مردم ما محکم و مؤمن هستند و با وجود تیرهایی که دشمنان به سوی ما پرتاب می‌کنند، ایستاده و از شرافت و عزت خود دفاع می‌کنند و به دنبال تحقق این هستند تا بشریت را از اسارت نجات دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، از دشمنان نهراسید و ما پیروزیم. در گام اول انقلاب دشمن را متوقف کردیم و اکنون در گام دوم انقلاب نوبت تعقیب دشمنان است.
عباسعلی کدخدایی، سخنگو و عضو حقوقدان شورای ‌نگهبان، در صفحه شخصی خود به برخی هجمه‌ها علیه شورای نگهبان واکنش نشان داد و نوشت: هر وقت من انتخاب نشوم، انتخابات مهندسی شده است. هر وقت من تأیید نشدم، نظارت قانونی بد است. اما هر وقت تأیید شدم دیگر نه انتخابات مهندسی شده است و نه نظارت استصوابی بد است. این یعنی قانون به کنار، هر چه باب میل من است انجام شود. حکایت همان است که گفته «مرگ خوبه ولی برای همسایه!»
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که دولت امسال برای تأمین و واردات کالاهای اساسی پرداخت کرد، هیچ سود و منفعت خاصی برای اقشار گوناگون مردم و طبقات ضعیف نداشته و عواید سرشار آن تنها به جیب واسطه‌گران و دلال‌ها سرازیر شده است. مجلس نیز با توجه به شرایط فعلی جامعه با درخواست دولت به منظور تخصیص آن برای واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸ مخالفت کرد.
شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد، ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به چین موسوم به قدرت سیبری ۹۹ درصد تکمیل شده است و انتظار می‌رود انتقال گاز از ماه دسامبر سال جاری آغاز شود. در سال ۲۰۱۹، گازپروم قرار است 2/24 میلیارد دلار برای ساخت این خط لوله ۳ هزار کیلومتری سرمایه‌گذاری کند. این خط لوله پس از تکمیل سالیانه ۳۸ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به چین منتقل خواهد کرد.
براساس آمار گمرک در 10 ماهه امسال بیش از 26 میلیون تن کالا به ارزش 35 میلیارد و 672 میلیون دلار وارد کشور شد که نسبت به 31 میلیون و 478 هزارتن مدت مشابه سال 96 حدود 17/4 درصد کاهش را نشان می‌دهد. ذرت دامی بین 10 قلم کالای عمده وارداتی صدرنشین است که 4/5 درصد از سهم ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده است.
ایلهان عمر، نماینده‌ مسلمان آمریکایی از ایالت مینه‌سوتا گفت: ترامپ علامت‌های دیکتاتوری را در کل دولتش دارد و برکناری او حتمی است. عمر به عنوان یکی از دو زن مسلمان در کنگره توجه بسیاری به خود جلب کرده، اما چندی پیش به دلیل اظهارات ضد اسرائیلی‌اش مجبور شد عذرخواهی کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات