صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۲۵

از نگرانی صهیونیست‌ها تا خشم سعودی‌ها

1ـ نگرانی صهیونیست‌ها از قدرت سایبری ایران
وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا با اذعان به پیشرفت سایبری ایران و دست برتر جمهوری اسلامی در جنگ‌های سایبری نوشت: کارشناسان از رشد بیش از حد و سریع توانایی ایران در اجرای عملیات سایبری تا اندازه زیادی شگفت‌زده شده‌اند؛ چنانکه هکرهای ایرانی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، در برخی از نخستین عملیات‌های خود در جنگ‌های سایبری، مؤسسات مالی ایالات متحده را با ده‌ها میلیون دلار سرمایه و همچنین عملیات تجاری سعودی آرامکو را به صورت آفلاین هک کردند. بر اساس یک گزارش جدید که مایکروسافت منتشر کرد، طی دو سال گذشته، هکرهای ایرانی بیش از ۲۰۰ شرکت را هک کرده‌اند. به نوشته این وبگاه اتحادیه اروپا طی گزارشی در ماه ژانویه اعلام کرد ایران احتمالاً به زودی به یک قدرت سایبری تبدیل خواهد شد. همچنین سرهنگ نوام شوار، رئیس ارشد امور سایبری ارتش رژیم صهیونیستی درباره قابلیت‌های سایبری ایران هشدار داد و گفت یکی از اولین رویدادهای عملیاتی او تشخیص و پیشگیری از تلاش برای نفوذ سیستم هشدار موشکی گنبد آهنین اسرائیل است.

2ـ نقش سعودی‌ها در اعتراضات خارطوم!
سفر رسمی عمر البشیر؛ رئیس‌جمهور سودان به قطر که در بحبوحه اعتراضات و بحران امنیتی در خارطوم و شهرهای دیگر این کشور برگزار شد، سیگنالی عجیب از ارتباط تحولات امنیتی سودان با فضای کشورهای منطقه بود. این سفر با خشم مقامات ریاض مواجه شد و اعتراضات داخلی در این کشور که از مدتی پیش آغاز شده بود، شدت گرفت و معترضان نسبت به اوضاع بد اقتصادی سودان به خیابان‌ها ریختند. برخی گمانه‌زنی‌ها از نقش عربستان‌ـ که پیش از این خود را متحد عمر البشیر قلمداد می‌کرد‌ـ در ناآرامی‌های سودان حکایت دارد. پیش از این نیز مقامات سودانی فاش کردند، پیشنهادهایی به خارطوم ارائه شده، مبنی بر اینکه در ازای قطع روابط این کشور با ایران، ترکیه و قطر، بحران داخلی در سودان فروکش کند، اما به نظر می‌رسد سودان این رشوه سیاسی را نپذیرفته است.

3ـ باید برای چنین نگاهی تأسف خورد!
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز برخی‌ها مشکلات را به موضوعات سیاسی و تحریم و تصویب کنوانسیون‌ها گره می‌زنند، گفت: باید یک تحلیل درست داشته باشیم. امروز بیشتر صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی معتقدند 70 درصد مشکلات داخلی است و اگر بیمه‌، گمرک و... حل شود، مشکلات را پشت سر می‌گذاریم. سعید جلیلی افزود: برخی می‌گویند نباید بهانه بیشتر به دشمن داده شود؛ اما آیا با بهانه ندادن می‌توان مشکلات را حل کرد؟ آژانس بین‌المللی 14 بار گفته است ایران به تعهداتش عمل کرده؛ اما دیدیم که آمریکا به‌راحتی از برجام خارج شد و اروپا 10 ماه است که حاضر نشده اقدام عملی کند،‌ حتی حاضر نشده رفتار آمریکا را نقض برجام بداند و حداکثر کاری که می‌تواند بکند اظهار تأسف است.

4ـ تولید نفت ایران افزایش یافت
سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه فوریه 2019 برابر با بهمن ماه 1397 به 2 میلیون و 743 هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن 12 هزار بشکه در روز بیشتر است. بر اساس این گزارش، متوسط تولید نفت ایران در سال 2018 برابر با روزانه 3 میلیون و 553 هزار بشکه و در سال 2017 برابر با 3 میلیون و 813 هزار بشکه در روز بوده است. عربستان در ماه فوریه روزانه 86 هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به 10 میلیون و 87 هزار بشکه رسیده است. گفتنی است، تولید نفت کشورهای الجزایر، آنگولا، گینه، گابن، ایران، لیبی و نیجریه افزایش داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات