صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۷۱

کُرکُری خواندن به پشتوانه سلاح های آمریکایی

«خالد بن احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین در مصاحبه‌ای با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مدعی شد،‌ «اگر ایران تنگه هرمز را ببندد خودش را خفه کرده است». وی همچنین در یک یاوه گویی مدعی شدکه به ایران اجازه داده نمی‌شود که حتی برای یک روز هم تنگه هرمز را ببندد!

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه بحرین به مقامات این کشور توصیه کرد حد و اندازه خود را در کُرکُری خواندن به پشتوانه سلاح های آمریکاییتهدید بزرگتر از خود بشناسند و گفت: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی.
همه این یاوه گویی ها به پشتوانه سلاح هایی است که آمریکا در اختیار بحرین قرار داده است.وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، تایید کرد که وزارت خارجه این کشور بعد از تصویب فروش شش میلیارد دلار سلاح شامل سامانه ضدهوایی پاتریوت و تجهیزات پشتیبانی آن، همچنین انواع موشک و بمب به بحرین و امارات، موضوع را طی یادداشتی به اطلاع کنگره رسانده است.
طرح فروش سلاح‌های پیشرفته به بحرین در حالی اجرایی می‌شود که اخیرا آمریکا در قالب قراردادهای فروش سلاح به عربستان، سامانه موشکی ضدهوایی «تاد» را در اختیار این کشور گذاشت.
بحرین باید از سرنوشت عربستان در یمن درس عبرت بگیرد و بداند که گاو شیرده آمریکا با خرید میلیارد ها دلار سلاح در باتلاق یمن فرو رفته است و به پشتوانه این سلاح ها نتوانسته بر مقاومت مردمی یمن و انصار الله فائق آید.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات