صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۰۶

از وحشت تل‌آویو تا گستاخی فرانسه

1ـ ترس و وحشت در تل‌آویو!

پایگاه عبری‌زبان «والا» به افزایش قدرت موشکی نیروهای مقاومت فلسطین اذعان کرده و آورده است: «میانگین شلیک موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در درگیری آینده بیش از درگیری اخیر خواهد بود. بر اساس این، میانگین موشک‌های شلیک شده از سوی گروه‌های فلسطینی به ۱۰۰۰ موشک طی ۴۸ ساعت خواهد رسید.» همچنین مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی به توان موشک‌های لیزری مقاومت فلسطین اذعان کرده و گفته‌اند: «حماس هزاران موشک هدایت شونده با لیزر در اختیار دارد که اطلاعات ما از آن بسیار اندک است.» «عوفر شیلح» یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده است: «بنیامین نتانیاهو در برابر جنبش حماس، ضعیف و ناتوان است و جرئت تغییر وضعیت موجود در غزه را ندارد.»

2ـ ایران گزینه‌های زیادی دارد

«ریچارد هاس» رئیس اندیشکده «شورای روابط خارجی آمریکا» درباره نتیجه سیاست آمریکا در برابر ایران گفت: «آنها همین الآن دارند از خروج از توافق هسته‌ای صحبت می‌کنند. آنها می‌توانند از پیمان منع اشاعه (ان‌پی‌تی) خارج شوند، می‌توانند سراغ نیروهای آمریکایی در عراق بروند، می‌توانند تنش در سوریه را تشدید کنند. ایران گزینه‌های متعددی دارد، سایبری، تروریسم، نظامی و دیپلماتیک. نباید آنها را دست کم بگیریم. بحث دیگر این است که به مرور زمان، سودمندی تحریم به عنوان ابزاری برای دیپلماسی آمریکا تضعیف خواهد شد. اگر روند کنونی ادامه یابد، ممکن است روزی واشنگتن شاهد آن باشد که نه تنها روسیه و چین، بلکه دوستان اروپایی هم گام‌هایی در راستای کاهش آسیب‌پذیری در برابر تحریم برداشته‌اند.»

3ـ اظهارات گستاخانه یک مقام فرانسوی!

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه پس از بدعهدی اروپا اقدام اخیر ایران در تعلیق برخی از تعهدات برجامی خود را «واکنش بد» خواند و در اظهاراتی گستاخانه از تهران خواست بلوغ سیاسی خود را نشان داده و به تعهدات خود احترام بگذارد. گفتنی است، اظهارات گستاخانه وزیر خارجه فرانسه را که خلاف نزاکت و عرف بین‌المللی است، باید در ادامه بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت نشناختن اولتیماتوم ایران (مهلت ۶۰ روزه) ارزیابی کرد. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اظهارات وقیحانه وزیر خارجه فرانسه را محکوم کرده و به وی گوشزد کند آنکه باید بلوغ سیاسی خود را نشان داده و به تعهدات خود احترام بگذارد، فرانسه است نه جمهوری اسلامی ایران.

4ـ وعده رفع حصر خلاف وظایف نمایندگی است

«محمدرضا عارف» با اشاره به فهرست امید در انتخابات مجلس دهم گفت: ما در انتخابات مجلس دهم مي‌دانستيم كه مار در آستين‌مان پرورش مي‌دهيم ولي شرايط را در نظر بگيريد. ما در سال ۹۴ مجبور شديم ائتلاف كنيم. وی همچنین با اذعان به اینکه عده‌ای برخلاف وظایف نمایندگی وقت زیادی از مجلس و دوره نمایندگی خود را صرف مسئله حصر کردند، گفت: نماينده‌اي كه وعده رفع ‌حصر داده، خلاف گفته است؛ هر كس كه بوده است، شايستگي نمايندگي را ندارد، چرا كه رفع حصر جزء وظايف نمايندگي نيست؛ در عين حال ما رفع حصر را به عنوان يك مسئله ملي كه انسجام ملي را بالا مي‌برد، مورد پيگيري قرار داده و كارگروه تشكيل داديم.

5ـ وزارت صمت در دریافت ارز کاره‌ای نیست!

«محمد عزیزی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اخیر این کمیسیون گفت: در این جلسه آقای رحمانی یکی از دلایل گرانی ماکارونی را افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از 900 تومان به 1850 تومان دانست؛ چراکه مواد اولیه تولید ماکارونی گندم است، بنابراین گرانی این کالا دور از انتظار نیست. وی افزود: بر اساس سخنان وزیر، این وزارتخانه در دریافت ارز موردنیاز برای تأمین کالاهای اساسی کاره‌ای نیست؛ چراکه برنامه‌ریزی برای 10 میلیارد دلار ارز دولتی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و 1/5 میلیارد دلار هم میان وزارت نفت و نیرو توزیع می‌شود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
دلیل گستاخی فرانسه ,سکوت مسئولان کشور و انفعال انهاست وقتی هم پاسخی می دهند بسیار ضعیف جواب می دهند طوری که انگار از انها وحشت دارند نباید با ترس برخورد کرد شجاع باشید
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات