بوشهر >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۷۷۱۷

به بهانه شهادت مدافع حرم سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی

مسیری است که پاسداران  انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از آرمانهای والای دینی برگزیده اند و در واقع پاداش مجاهدت آنان محسوب می شود , در اندیشه  امام خمینی "ره" که زایشگاه مکتب شهید قاسم سلیمانی است ، شهادت اکتسابی و از دست دادن نیست.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / باقر عبدالرضایی

تسریع در شناسایی عوامل ترور شهید صیاد خدایی | فارس من

طی هفته گذشته  مدافع حرم سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی هدف جنایت تروریستی عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی  قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این البته  مسیری است که پاسداران  انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از آرمانهای والای دینی برگزیده اند و در واقع پاداش مجاهدت آنان محسوب می شود , در اندیشه  امام خمینی "ره" که زایشگاه مکتب شهید قاسم سلیمانی است ، شهادت اکتسابی و از دست دادن نیست. اما هدف رژیم صهیونیستی از جنایت و ترور  دولتی چیست ؟ از ۷۰سال پیش که با توطئه کشورهای غربی، اسرائیل در خاورمیانه پا گرفت تا به امروز، این منطقه روی خوش به خود ندیده‌ است.  به باور  کارشناسان امنیتی  رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر و  درمقابل تهدیدات چند وجهی و نبود پشتوانه راهبردی و عمق استراتژیک و تداوم ناآرامی‌ها  بیمناک است به همین لحاظ تروریسم دولتی  را  با حمایت بی‌چون و چرای غرب  به اجرا می گذارد و  اینگونه  در داخل  این مرز و بوم به رعب‌افکنی مشغول و تهدیدی برای کشورهای منطقه محسوب می شود .

شوکه شدن مقامات رژیم صهیونیستی از "فعالیت چندساله جاسوسان" ایران

بررسی ها نشان می دهد ، که  رژیم صهیونیستی  با تهدیدهای  متعددی مواجه است وآمادگی کمتری برای مواجهه با آنها دارد.  ضروت ادامه بقاء در شرایط نامساعد فضای منطقه  ای، در کنار نگرانی آنان  درباره اقدامات حماس در غزه، حزب‌الله لبنان، ایران و شاید حوثی‌های یمن است.این مشکل در واقع در مرز با نوار غزه که فاقد هرگونه پایگاه هوایی است، به اثبات رسیده که یک چالش و تهدید بزرگ برای اسرائیل محسوب می‌شود. اسرائیلی‌ها با وجود دستاوردهای ادعایی که در جنگ ۱۹۶۷و هدف قرار دادن راکتورهای هسته‌ای عراق و سوریه توسط نیروی هوایی خود  داشتند، با شروع بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی ایران  ، نگران خطرات و کاستی‌هایی هستند که در زمینه‌های مختلف نظامی ، فرهنگی و اقتصادی  وجود دارد. آنان  اکنون با تهدیدهای مداوم در یک جنگ چندمیدانی زندگی می‌کند و دیگر نمی‌تواند پیش‌بینی کند که روز بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. مقام‌های نظامی و امنیتی می‌گویند شکست اخیر در مواجهه با حملات مقاومت فلسطین ممکن است دیگر نیروها مانند ایران را به شلیک موشک یا حزب‌الله را برای حمله به شهرک‌های شمالی تشویق کند؛ موضوعی که به منزله رخنه در مرزهای اسرائیل است. این نگرانی را تعدادی از ژنرال‌های ارتش در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای اخیر خود فاش کرده‌اند. آنها همچنان نسبت به احتمال وقوع یک جنگ چندجبهه ای که ممکن است ارتش اسرائیل با آن مواجه شود، هشدار می‌دهند؛ خطری که ممکن است منجر به تخلیه خطوط مرزی و واگذاری آنها شود.

واکنش‌ها به ترور شهید صیادخدایی - ایمنا

در همین حال لفاظی‌ مقامات این رژیم  علیه ایران در هفته‌های اخیر با تم عملیات روانی شتابزا گردیده و  «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل، دو بار از آمادگی  برای حمله نظامی به ایران  صحبت کرده است.وی در نشستی با سفیران و نمایندگان خارجی گفت: «من این احتمال را رد نمی‌کنم که اسرائیل مجبور شود در آینده برای جلوگیری از یک ایران هسته‌ای اقدامی انجام دهد  ،  افزودن به این حالت هشدار دهنده پیشرفت در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مورد مدعا قرار گرفته است .که بنظر می رسد دارای رویکرد عملیات روانی و فاقد وجاهت نظامی و عملیاتی  باشد. واقعیت این است که  از زمان شکست شرم‌آور ارتش اسرائیل در طول جنگ سال ۲۰۰۶با حزب‌الله ، مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل به طور کامل متوجه شده‌اند که نیروهای زمینی این کشور برای یک جنگ تمام عیار آمادگی لازم را ندارندو این دست از موضعگیری ها تا حدی برای مصرف داخلی  و اقناء افکار عمومی طراحی شده‌اند. هم اینکه در یک زمینه اجتماعی بسیار نظامی که در دهه‌های اخیر به طور پیوسته به سمت راست‌افراطی سوق یافته ،  و اقدام کور تروریستی   در ایران ممکن است تلاشی باشد برای اینکه در برابر رقبا داخلی و خارجی رژیم  ضعیف به نظر نرسد .

دکتر حسین اکبری| گفتمان مقاومت:کتاب مقاومت در فلسطین تالیف دکتر حسین اکبری  - گفتمان مقاومت

نکته دیگر اینکه ،  از زمان مصاف اولیه  فلسطینیان  بر سر  سرزمین های غصب شده  ۱۹۴۸ رژیم سعی کرده   ایده یکپارچگی و همبستگی  و جلوگیری  از واگرایی در سطح داخلی و خارجی  را عملیاتی نماید اما این سیاست  به سمت جدایی و  رادیکالیسم رفته‌. شاید «عملیات بئرشبه» و «حضره» که توسط فلسطینی‌های اهل «نقب» و «ام الفهم» انجام شد به این معنی باشد که آنان در این فقره نیز با شکست  اسرائیلی ‌سازی مواجه هستند .  در همین حال قدس شرقی با جمعیتی بیش از ۳۵۰هزار نفر است که در منطقه جغرافیایی ساکن هستند که هویت حاکمیتی مشخصی ندارد؛ زیرا اسرائیل متاثر از خوی نژاد پرستی خود با مدیریت زندگی آنها توسط تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف است و از سوی دیگر با این دست از  فلسطینی‌ها از طریق شهرداریهای  خود به عنوان شهروندانی برابر با یهودیان رفتار نمی‌کند. در نتیجه، یک خلا در حال رشد بین دولت و نسل جوانی وجود دارد که عصبانی، ناراضی و در معرض تحریکات ملی و تهدیدات چند لایه با  فلسطینی‌ها قرار دارند. فلسطینیان  ساکنان  کرانه باختری در حال حاضر به دلایل متعددی از جمله شکستن دیوار و موفقیت در بکارگیری تهدیدات سه گانه و  انجام عملیات، به موازات تحریک سنتی در رسانه‌های فلسطینی علیه اسرائیل، مشکل‌سازترین جبهه برای موجودیت اشغالگران قدس محسوب می شوند.

رژیم صهیونیستی و فلسطین؛ اختلاف ایدئولوژیک یا استعمار نو؟

سرانجام اینکه  اسرائیل از پیدایش دشمن جدید که در صدد تقابل با آن است در هراس است . در ماه ‌های اخیر فلسطین اشغالی بارها هدف حملات قرار گرفته به طوری که مقام‌های صهیونیستی را به شدت نسبت به افزایش این دست از  فعالیت‌ها نگران کرده‌است. با وجود دشواریهای زیاد ناشی از توانایی حمله به اسرائیل تعداد فزاینده‌ای از فلسطینی‌ها نیز وجود دارند که مایلند خشم و ناامیدی خود را تخلیه نمایند ، از این رو رژیم اشغالگر قدس به فرافکنی رو ی آورده و با  اقدامات کور تروریستی سعی دارد اذهان را به سمت دیگری سوق دهد . این چالش ها دشواری قابل توجهی  است که نیروهای اشغالگر قدس با آن روبه‌رو هستند

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات