فرهنگی >>  فیلم وسریال >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۲۳

ایده معنادار برگزاری جشنواره فیلم مقاومت روی عرشه ناو جنگی

هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در راه است و چیزی به اعلام جزئیات این رویداد مهم سینمایی نمانده است. جشنواره فیلم مقاومت با هدف صدور و تبیین پیام و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و محور مقاومت، در سال 1362 با عنوان جشنواره فیلم دفاع مقدس تشکیل شد. در این جشنواره فیلم‌ها و هنرمندان گوناگونی از سراسر دنیا حضور داشته و دارند و به نمایش آثاری در راستای ظلم ستیزی، ضد استعمار، استکبارستیزی، و ضد اسرائیلی پرداختند. اسرائیلی که ساعت شنی عمرش وارونه شده و هر روز به فضاحتش در دنیا افزوده می‌شود که تنها یک نمونه آن همین جام جهانی قطر است که از سویی هیچ کس حاضر نشد با خبرنگار اسرائیلی مصاحبه کند و از سوی دیگر مدام پرچم فلسطین در سراسر این شهر و استادیوم‌ به اهتزار درآمد.

ایده معنادار برگزاری جشنواره فیلم مقاومت روی عرشه ناو جنگی

حالا از زمانی که جشنواره فیلم مقاومت نگاه ضداسرائیلی و حمایتی خود را از فلسطین آغاز کرده است، 18 دوره و نزدیک به 40 سال می‌گذرد. امروز جمهوری اسلامی ایران نسبت به اولین دور برگزاری این جشنواره، در همه حوزه‌ها خصوصاً عرصه‌های راهبردی و نظامی قوی‌تر و پربارتر شده است که یکی از حوزه‌های ذیل آن، نیروی راهبردی دریایی چه در ارتش و چه در سپاه است. عرصه‌ای که خودنمایی و به رخ کشیدن قدرت نظامی و انسانی و خلاقانه کشور است و خواب را برای دشمنان ما از بین برده است.

امسال جشنواره فیلم مقاومت در ابتکار و ایده‌ای جالب قرار است روی یک کشتی برگزار شود. ناوی بزرگ که یکی از دستآوردهای بزرگ و مهم کشور است. جشنواره فیلم مقاومت روی عرشه این کشتی با نمایش فیلم‌هایی علیه استکبار جهانی و اسرائیل، دفاع مقدس و شهدای کشور هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم ارزش‌های مهم الهی و انسانی را نمایش خواهد داد و شعار آزادی قدس شریف را بیان خواهد کرد.

این کار جدای از وجهه راهبردی و نظامی خاص خود، یک ابتکار در تمام جشنواره‌های سینمایی ایران است اگر تابه‌حال در دنیا چنین اتفاقی نیفتاده باشد، اولین بار در نوع خود است. این برنامه در حالی که آن سوی آب‌ها دشمنان ایران و ایرانی نظاره‌گر قدرت و امنیت کشور هستند،  روی یکی از ناوهای بزرگ فیلم و برنامه‌های جانبی‌اش را اجرا می‌کند تا خلاقیت و اقتدار یک رویداد مهم فرهنگی را نشان دهد.

این اقدام جشنواره فیلم مقاومت بدون شک در ادامه مسیر برگزاری رویدادهای فرهنگی کشور، گام جدیدی خواهد بود که می‌تواند شکل و نحوه برگزاری دیگر رویدادهای فرهنگی کشور را هم به این سمت ببرد که در شکل و مسیر متفاوتی شکل بگیرد. جشنواره‌ها می‌توانند متناسب با موضوع و محتوای خود، فرم برگزاری را نیز تغییر دهند و اینگونه خلاقیت و ایده‌های جدیدی را وارد حوزه هنری طراحی بصری و فضاسازی کنند. بدین شکل سینما و دیگر رویدادهای هنری با دیگر اقسام هنر مانند معماری، طراحی صحنه و ... وارد تعامل و بده‌بستان می‌شوند؛ چیزی که البته ایرانیان هنرمند در آن سابقه دیرین دارند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات