صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۴۶

تصویرسازی دروغین آمریکا از سودان

مقامات آمریکایی ازجمله آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، خواستار برقراری صلح و ثبات در سودان شده‌اند. رسانه‌های آمریکایی نیز همگام به سیاستمداران، به این تصویرسازی کاذب دامن زده‌اند
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif طی روز‌های اخیر، مقامات آمریکایی ازجمله آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، خواستار برقراری صلح و ثبات در سودان شده‌اند. رسانه‌های آمریکایی نیز همگام به سیاستمداران، به این تصویرسازی کاذب دامن زده‌اند! واقعیت امر این است که خلق بحران‌های مزمن امنیتی در سودان و دیگر کشور‌های آفریقایی، تبدیل به یک راهبرد کلان در حوزه سیاست خارجی آمریکا شده است، زیرا در سایه بروز بحران‌های امنیتی مستمر، واشنگتن و بازیگران اروپایی توجیه ظاهری خود را جهت مداخله‌گرایی در مناطق بحران‌زده را به افکار عمومی ارائه می‌کنند!

* این قاعده در خصوص سودان نیز صادق است، کشوری که به واسطه جایگاه ژئو پلیتیکی خود در آفریقا، همواره مورد طمع مقامات آمریکایی و اروپایی بوده است. همزمان با ادامه درگیری‌های مسلحانه سودان، پنتاگون در روز پنجشنبه، ۲۰ آوریل ۲۰۲۳، اعلام کرد ایالات متحده آمریکا شماری از نیرو‌های نظامی خود را در خارطوم، پایتخت سودان، مستقر کرد تا شرایط تخلیه احتمالی سفارت آمریکا در این کشور، فراهم شود! این درحالیست که قطعا هدف مقامات آمریکایی از استقرار نیرو‌های خود در سودان، تامین امنیت دیپلمات‌ها و سفارت آمریکا نیست! مقامات کاخ سفید استقرار فعلی نیرو‌های خود را مقدمه‌ای در خصوص بسط دامنه مداخله‌گرایی خود در سودان تلقی می‌کنند.

* بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان ملل متحد، درگیری‌های خونین فعلی در سودان تا این لحظه جان ۲۸۰ تن را گرفته و جغرافیایِ جنگ طی ۲۴ ساعت گذشته به‌شکل چشمگیری گسترش یافت و به مناطق دیگری به‌غیر از خارطوم سرایت کرد. با این‌حال برخی ناظران می‌گویند احتمال دارد شمار کشته‌شدگان درگیری‌های شش روز اخیر در سودان به مراتب بیش از آماری باشد که از طرف سازمان ملل متحد اعلام شده است. حالا وبسایت پولتیکو با انتشار گزارشی در مورد آخرین تحولات درگیری‌های مسلحانه در سودان نوشت شهر خارطوم، که حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد، در وضعیتی خطیر قرار گرفته و مردمان ساکن این شهر، در محوطه فرودگاه خارطوم پناه گرفته‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات