اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۴۸۶۴۱

جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

هفته گذشته 13 تیر بود که نامه استعفای سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی به دلیل انتخاب غیرقانونی وی منتشر شد، اما همان روز سلاح‌ورزی ضمن تکذیب این موضوع، مدعی شد روز یکشنبه (امروز) در این‌باره توضیح خواهد داد.

حسین سلاح‌ورزی به دلیل رد صلاحیت‌‌، طبق قانون اتاق بازرگانی، امکان حضور در انتخابات اتاق ایران را نداشته است اما با تخلفات انجام شده، وی کاندید و سپس انتخاب شد.

اما امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، حسین سلاح‌ورزی به سخنرانی پرداخت اما ‌توضیحی درباره انتخابات اتاق ایران ارائه نکرد.

‌سلاح‌ورزی امروز در حالی در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران سخنرانی کرد که به گفته رسانه‌ها، اغلب نمایندگان مجلس، کارشناسان، برخی اعضای اتاق ایران و غیره، وی در حال حاضر به صورت غیرقانونی ریاست اتاق بازرگانی ایران را بر عهده دارد.

حسین سلاح‌ورزی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفته است: ما فعالان اقتصادی در بخش خصوصی بیش از پیش و بیشتر از دیگران از امنیت به عنوان یک مقوله مهم در سرمایه‌گذاری و دستیابی به رشد اقتصادی آگاهی داریم، لذا لازم است که در همین راستا قدردان حافظ همه حافظان امنیت باشیم و یاد و خاطره همه شهدای حافظ امنیت به ویژه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی که پیش از این پیام‌هایی در حمایت از اغتشاشات در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود، گفته است: معتقدیم که اقدامات و تحرکات معاندان و براندازان و تجزیه‌طلبان به جز خسران و ضربه زدن به منافع ملت و بی‌اعتباری در محکمه فهم و وجدان ایرانیان هیچ ثمری برای بانیان و عاملان آن ندارد و نخواهد داشت.

به گفته سلاح‌ورزی در بدو شروع فعالیت‌ها و فرآیندهای انتخابات اتاق بازرگانی یعنی در اسفند سال گذشته و تکمیل در آن در خرداد‌ امسال این فرآیند و این رویدادها به نوع مقارن و مصادف با دو سخنرانی مقام معظم رهبر انقلاب بود که یکی در جلسه اسفند با حضور فعالان اقتصادی در سال گذشته و دومی آن هم در نوروز امسال در خصوص شعار سال بود.

سلاح‌ورزی مدعی شده است: ما خود را ملزم به توجه به تلاش در جهت تحقق فرمایشات ایشان مبنی بر ضرورت دستیابی به رشد اقتصادی از طریق افزایش بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار می‌دانیم؛ موضوع تقویت سرمایه‌گذاری و افزایش حضور اثربخش و بالا بردن سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور برای همگان روشن است البته همگان را به بخشی از فرمایشات ایشان در خصوص عدم مداخله بی‌مورد و سرک کشیدن به بخش خصوصی توصیه می‌کنم.

به گفته وی کنترل تورم از طریق افزایش تولید،‌‌ محقق نمی‌شود مگر از طریق فعالیت بخش خصوصی و لذا ما‌ خود را موظف به تقویت اقتصاد و تقویت نظام مقدس اسلامی می‌دانیم.

به ادعای سلاح‌ورزی، هیأت رئیسه و نمایندگان اتاق بازرگانی قصد دارند در این دوره در چارچوب قانون اساسی در جهت کمک به تحقق اهداف دولت، افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش تولید رقابت‌پذیر و امکان تحقق شعار سال به کار گیرند.

رئیس‌ غیر‌قانونی اتاق بازرگانی ایران مدعی شده است: در هفته‌های اخیر برخی از رسانه‌های خارجی و تعدادی افراد غرض‌ورز داخلی و حتی جریان‌های نفوذ سعی داشته‌اند تصویر دوگانه‌سازی بین بخش خصوصی و دولتی را ایجاد کنند که در این جا اعلام می‌کنم هیچ تقابلی بین دولت و بخش خصوصی وجود ندارد و اجازه هیچ سوء استفاده‌ای را نخواهیم داد، اتاق بازرگانی باشگاه سیاسی نیست و اجازه نمی‌دهیم که به پناهگاه سیاسیون تبدیل شود و معتقدیم سوت پایان رقابت در انتخابات را باید به صدا درآورد، هیأت نمایندگان و هیأت رئیسه دور دهم فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و هرگز به جزء در راستای تقویت اقتصاد ملی و منافع ایران قدمی برنخواهد د اشت.

سلاح‌ورزی در ادامه همچنین در خصوص برگزاری جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران یک هفته زودتر از موعد گفت:‌ این موضوع به دلیل لایحه برنامه هفتم اتفاق افتاد زیرا با توجه به اینکه این لایحه به مجلس ارائه شده و کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه داده و از امروز کمیسیون رسیدگی به این لایحه را در دستور کار قرار می‌دهد، بنابراین در هیأت نمایندگان و هیأت رئیسه اتاق تصمیم گرفته شد تا کمیسیون‌های تخصصی در این زمینه برگزار شود.

در جلسه امروز هیأت نمایندگان سوگندنامه دور دهم اتاق بازرگانی را قرائت کردند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات