صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۹۱۴۹

هدف پروژه صهیونیستی قرآن‌سوزی چیست؟

عملیات رژیم صهیونیستی در جنین دقیقا میان 2 قرآن‌سوزی عامل موساد در سوئد رخ داد؛ برآورد تشکیلات اطلاعاتی ایران بر این است که «مومیکا» پروژه قرآن‌سوزی را به‌ دنبال برنامه‌ریزی رژیم برای سرکوب مقاومت مردمی در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ عملیاتی کرده است. اما علت ادامه پروژه قرآن‌سوزی در دانمارک چیست؟

روز جمعه ۳۰ تیر اهانت جدیدی به قرآن در اروپا رخ داد. اعضای یک گروه راست‌افراطی موسوم به میهن‌پرستان دانمارک نسخه‌ای از قرآن را در کپنهاگ پایتخت دانمارک سوزاند. اقدام مذکور آخرین نقطه از سلسله قرآن سوزی در قاره اروپاست.  «سلوان مومیکا» نیز دو مرتبه در تاریخ ۷ تیر و ۲۹ تیر عمل شنیع قرآن سوزی و هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان را در استکهلم پایتخت سوئد انجام داد. هتک حرمت قرآن در عرض کمتر از ۳۰ روز.

پشت پرده کیست؟

وزارت اطلاعات روز ۱۹ تیر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سلوان مومیکا» در سال ۲۰۱۹ به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمد و پس از ایفای نقش جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه‌ی تجزیه‌ی عراق در سوئد مقیم شد.[1] «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز پس از دومین هتاکی این فرد به قرآن در سخنران شب سوم ماه محرم گفت: «به نظر می‌رسد که موساد در پس این فتنه قرار دارد.»

هدف رژیم صهیونیستی از قرآن سوزی چیست؟

نتانیاهو دی ۱۴۰۱ مجدداً به کرسی نخست وزیری رسید و تندروترین دولت تاریخ رژیم را تشکیل داد. این موضوع سبب شد که نزاع میان صهیونیسم با فلسطین به نزاع میان صهیونیست‌ها درون قلمروی اشغالی ۱۹۴۸ بدل شود. قریب به ۷ ماه است که خیابان‌های تل آویو شاهد تظاهرات چند صدهزار نفره صهیونیست‌ها علیه طرح «بازنگری و اصلاحات قوانین قضایی» است. طرحی که معترضان آن معتقدند در جهت بسط دیکتاتوری شخص نخست وزیر است.


نقلی میان یهودیان شهره است که حضرت موسی خطاب به فرعون می‌گوید: قوم من را رها کن
صهیونیست‌ها خطاب به فرعون اورشلیم نوشتند: ملت را رها کن


تظاهرات بی‌سابقه در اراضی اشغالی قدس

جمعیت معترضان در برهه‌ای به ۷۰۰ هزار نفر نیز می‌رسید. عددی که در جمعیت ۷ میلیون نفری اشغالگران فلسطین قابل توجه است. روند نافرمانی از دولت نتانیاهو به حدی رسیده است که ۳۵۰ خلبان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی تمرد کردند و به معترضان پیوستند.

آماری بالغ بر ۱۱۴۲ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به رئیس ستاد ارتش و وزیر جنگ این رژیم اعلام کردند که در صورت تصویب لایحه از خدمت سرپیچی خواهند کرد. امضاکنندگان شامل خلبانان جنگنده، هلی‌کوپتر، اپراتور پهپاد، افسران کنترل ترافیک هوایی و کماندوهای یگان شلداگ هستند. یگان شلداگ یا «۵۱۰۱» یک یگان کماندویی وابسته به نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است. [2]

«باردو» رئیس اسبق موساد (از طراحان کارزار ترور دانشمندان ایرانی) می‌گوید: اکنون در برابر بزرگترین خطر موجودیتی از سال ۱۹۴۸ (سال تشکیل رژیم) قرار داریم. «هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده بود: اسرائیل با بحران تاریخی روبه‌روست که آن را به نابودی از درون، تهدید می‌کند. ما با دشوارترین لحظاتی روبه‌رو هستیم که اسرائیل تجربه کرده است.

به این وضعیت فعال شدن جبهه مقاومت در کرانه باختری را اضافه کنید. اکنون رژیم در قلمروی ۱۹۴۸ میلادی با اعتراضات گسترده صهونیست‌های ضد نتانیاهو و در قلمروی ۱۹۶۷ میلادی با مقاومت فلسطینی‌ها روبرو است. به نظر می‌رسد رژیم برای حل بحران در دو مرحله وارد فاز اجرایی شده است:

فاز اول: ارتش صهیونیستی روز ۱۲ تیر به منطقه جنین در کرانه باختری (اراضی اشغالی ۱۹۶۷ میلادی) لشکرکشی کرد. اکنون قریب به ۷۰% ارتش رژیم بالغ بر ۳۱۵ هزار نیرو درگیر این منطقه است. اهداف استقرار این حجم از نیرو را در سه حوزه می‌توان تحلیل کرد: «سرکوب نیروهای مقاومت»، «تامین امنیت نظامی برای توسعه شهرک‌‌های صهیونیستی» و «برون سپاری بحران داخلی رژیم از مناطق ۱۹۴۸ میلادی» است. عملیات وحشیانه جنین منجر به اسارت ۱۲۰ فلسطینی، شهادت ۱۲ نفر و جراحت بیش از ۱۴۰ تن دیگر منجر شد. البته گروه‌های مقاومت نیز پاسخ سختی در کرانه باختری به رژیم دادند.


نقشه منطقه جنین در فلسطین اشغالی | منبع: BBC

عملیات وحشیانه رژیم در جنین دقیقا میان دو قرآن سوزی عامل موساد در سوئد رخ داد. برآورد تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بر این است که «سلوان مومیکا» پروژه قرآن سوزی را به‌دنبال برنامه‌ریزی رژیم برای سرکوب مقاومت مشروع مردمی در مناطق اشغالی ۱۹۶۷ و ساحل غربی رود اردن عملیاتی کرده است. هدف نیز انحراف اذهان مسلمانان جهان از اخبار جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در ساحل غربی به‌ویژه جنین بود. رویه‌ای آشنا که در سال ۲۰۱۴ نیز مشابه آن به نوعی دیگر اجرایی شد و رژیم همزمان با جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ به غزه حمله کرد.

فاز دوم: اکنون فرد دیگری در دانمارک پروژه قرآن سوزی را انجام داده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که کشورهای اسلامی به صورت یکپارچه، هتاکی به قرآن در سایه چتر حمایتی نیروهای امنیتی سوئد را محکوم کرده‌اند. واکنش جهان اسلام به نقطه‌ای رسید که دولت سوئد نیز قرآن سوزی را محکوم کرد! ادامه این پروژه در دانمارک و احتمالاً کشورهای دیگر اروپایی در آینده به منظور ایجاد ضربه‌گیر مقابل واکنش یکپارچه جهان اسلام به پروژه هتاکی در یک کشور خاص نظیر سوئد است.

از طرفی، دعوای پیروان دو دین اصلی جهان یعنی اسلام و مسیحیت به نفع صهیونیسم است. «مهدی محمدی» مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی در همین رابطه نوشت: «کاملا طبیعی و قابل پیش بینی است که رژیم اکنون در پی یافتن راه هایی برای مجبور کردن کشورهای غربی به از سرگیری حمایت همه جانبه خود از تل آویو باشد ... تحقق هدف نهایی رژیم مستلزم آن است که این حرکت شنیع ادامه پیدا کند و حتی رادیکال‌تر شود. تنها در صورت وقوع یک رویارویی مذهبی بزرگ با جهان اسلام است که غرب احتمالا آماده خواهد بود اختلافات عمیق خود با نتانیاهو را موقتاً کنار گذاشته و از آن در مقابل چالش بی‌سابقه‌ای که گریبانش را گرفته حمایت کند ... از این رو، این وظیفه دولت های اسلامی از جمله دولت ایران است که همین حالا تا دیر نشده هر چه در توان دارند برای توقف این پروژه و وادار کردن سوئد به ختم غائله انجام بدهند.»


[1]:vaja.ir/news/314010/314104/426599

[2]:debka.com/air-force-dismayed-by-1142-air-crew-reservists-threat-to-balk-duty-in-protest-over-judicial-overhaul/

منبع : خبرگزاری فارس 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات