صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۹۷۶۲

نکته‌گرام

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری، سید جوانان بهشت خون قلبش را برای رهایی همه تاریخ از ضلالت و حیرت جهالت تقدیم کرد. سنت عزاداری که از عصر امروز در خیمه‌های سوخته بر پا شد، در پناه عقلانیت و عاطفه، پیام عاشورا را جاودانه کرد.
 
محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: هر چند مردم لبنان و به ویژه شیعیان این کشور در سال جاری با وضعیت بسیار سخت اقتصادی روبه‌رو هستند، اما این روزها گسترش بی‌نظیر موکب‌ها در نقاط مختلف این کشور شگفتی‌ساز شده است. برخی منابع تعداد موکب‌ها را تا ۸۵۰ باب، گزارش کرده‌اند.
 
عبدالرحیم انصاری، کاربر فضای مجازی: امسال دهه اول محرم فوق‌العاده و فراتر از تصور رقم خورد؛ آمیخته‌ زیبایی از شور و شعور و هم‌آوایی معناداری که نشان از تعصب بی‌وصف و عشق بی‌انتهای ایرانیان داشت؛ حسین را نمی‌شود از این مردم گرفت؛ اصلاً حسین این ملت را رها نمی‌کند. جانم به فدایت آقاجان؛ ما هنوز مسافر کشتی نجات تو هستیم!
 
هادی محمدی، فعال سیاسی: چرا به حرف سیدالشهداء(ع) گوش ندادند؟ «کُلُّکُم عاصٍ لِأمری غیرُ مُستَمِعٍ قَولی فقد مُلِئَت بُطونُکُم مِن الحَرامِ و طُبِعَ علی قُلوبِکُم»؛ همه شما از من نافرمانی می‌کنید و به سخنانم گوش نمی‌دهید؛ زیرا شکم‌های‌تان از حرام پر شده و بر دل‌های‌تان مُهر خورده است.(بحارالأنوار، ج 45)
 
محمد اکبرزاده، از فعالان رسانه‌ای: با پمپاژ «محرم امسال سیاه نپوشید» و «به هیئت نروید» آمده بودند به جنگ عشقِ مردم ایران! اما به تصریح دوست و به اعتراف دشمن، حضور مردم در مجالس حسینی بی‌سابقه و باشکوه‌تر از همیشه بود. این نور خاموش‌شدنی نیست.
 
محمدمهدی زاهدی، نماینده مجلس: عاشورا بزرگ‌ترین درس بشریت در مبارزه با فساد و ظلم و صحنه تقابل دو جریان خواص منفعت‌طلب و عوام فریب‌خورده در مقابل عوام با بصیرت و خواص انقلابی است. در مکتب حسین(ع) ایثار جان و بذل آبروست که بر شمشیر و نفاق و زر و تزویر پیروز می‌شود.
 
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: استاد بزرگواری می‌گفت ما باید نگران باشیم که منافع‌مان، روزی ما را مقابل امام حسین(ع) قرار دهد. اگر ما با تمنیات نفس تسویه‌حساب نکرده باشیم، هوس‌های کهنه‌ شده و پشت‌سر انداخته‌شده، در لحظه تصمیم‌گیری همگی به‌یک‌باره سر برمی‌آورند و سهم‌شان را می‌خواهند. اگر مهیا نشده باشیم، گرفتار می‌شویم.
 
احسان حسینی، خبرنگار اقتصادی: سهم هر ایرانی، عربستانی و قطری از تولید نفت و گاز کشور خود برابر 31/5، 115/8 و 591/6 بشکه معادل نفت خام است. اختلاف فاحش ایران از این دو کشور، نه به دلیل تولید کم، بلکه «جمعیت» بالاست. توسعه و رفاه با مدل خام‌فروشی قطری‌ـ عربستانی برای ایران با جمعیت ۸۵ میلیون نفری ممکن نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات